‘Remco Evenepoel rijdt na San Juan de UAE Tour’

‘Remco Evenepoel rijdt na San Juan de UAE Tour’

foto: ©Deceuninck – Quick-Step Cycling Team/ Sigfrid Eggers

vrijdag 4 januari 2019 om 16:03

Pas op 8 januari wordt het programma van neoprof Remco Evenepoel definitief bekendgemaakt, maar volgens Patrick Lefevere rijdt het toptalent van Deceuninck-Quick-Step na de Vuelta a San Juan de UAE Tour. Dat vertelt hij aan de Franse krant Ouest-France. Het Nieuwsblad meldt dan weer dat Nokere Koerse zijn eerste profkoers in België wordt.

Remco Evenepoel maakt zijn profdebuut in de Vuelta a San Juan, de Argentijnse rittenkoers die van 20 tot 27 januari plaatsvindt. En in een artikel in Ouest-France laat teammanager Patrick Lefevere uitschijnen dat zijn goudhaantje na San Juan de UAE Tour zal betwisten. Deze rittenkoers vindt plaats van 24 februari tot 2 maart.

Volgens Het Nieuwsblad maakt Evenepoel dit voorjaar – in tegenstelling tot eerdere berichten – ook zijn debuut op Belgisch grondgebied. Op 20 maart start hij in Nokere Koerse, terwijl twee dagen later de Bredene Koksijde Classic (de voormalige Handzame Classic) op de agenda zou staan.

Voor alle duidelijkheid, deze laatste twee wedstrijden werden ons nog niet bevestigd door zijn team. “Dit weekend op stage wordt met de renners overlegd. Op dinsdag 8 januari zal het programma van Remco bekendgemaakt worden”, klinkt het. Het lijkt in elk geval duidelijk dat zijn oorspronkelijke programma, dat begin november uitlekte, toch een aantal wijzigingen heeft ondergaan.

Dit artikel delen:

42 Reacties

ah-ja 4 januari 2019 om 16:10

Lang zullen we niet moeten wachten op zijn eerste zege bij de profs, let maar effe op

0
xistnc 4 januari 2019 om 17:10

Als hij daarvoor dan maar niet aan de georganiseerde doping gaat.

0
EddyB1958 4 januari 2019 om 17:15

Ik denk dat hij dan onmiddellijk moet stoppen van zijn moeder, die heeft haar broer aan de heroïne verloren.

0
Samlambeej 4 januari 2019 om 18:37

Meteen mee met de grote jongens in de UAE Tour.

0
hartstikkebedankt 4 januari 2019 om 16:17

Ben heel benieuwd wat ie nu al kan bij de senioren, iemand die zich wil wagen aan een voorspelling? Zal vast wel al iets winnen dit jaar.

0
Angelo Pauwels 4 januari 2019 om 17:46

Wel er is op de 3de dag een tijdrit van 12 kilometer in San Juan. Zou mij niks verbazen mocht hij deze winnen.

0
boenk 4 januari 2019 om 23:55

Ik was al een tijdje hetzelfde aan’t denken, Angelo. Ik denk dat hij in zijn eerste jaar al ergens een korte tijdrit wint waar geen toppers meedoen of nog niet in vorm zijn. Of het in Argentinië al zal zijn, durf ik niet zeggen. Maar het zou me niet verbazen dat hij al een prijsje pakt in zijn eerste jaar.

0
VDB44 4 januari 2019 om 17:00

Heb vernomen dat hij al knalde op stage.

Zat gisteren ook in een talkshow waar hij zelf sprak over zijn programma voor 2019 en hij had het daar inderdaad over San Juan, UAE, Nokere, Handzame, Hammer Series Limburg, …

0
EddyB1958 4 januari 2019 om 17:19

Op welke zender?

0
VDB44 4 januari 2019 om 17:32

Op één, ludiek jaaroverzicht-programma Vrede op Aarde. Kreeg prijs voor “Nieuwkomer van het jaar”. Hier kan je het terug bekijken, begint rond 45ste minuut ongeveer: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/vrede-op-aarde/2/vrede-op-aarde-s2a10/

0
Joachim 4 januari 2019 om 17:42

Eén, gepresenteerd door Sven De Leijer. Eerder deze week was ook Bram Tankink te gast. Hier te bekijken (over en met Remco vanaf 45:00) https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/vrede-op-aarde/2/vrede-op-aarde-s2a10/

Edit: VDB44 was me voor :)

0
EddyB1958 4 januari 2019 om 23:30

Bedankt, VDB44 en Joachim.

0
Chasse_patate 4 januari 2019 om 17:00

dit was geen anti supporteren. Maar hij wordt zo groots gebracht dat ik hoop dat die faalt.

0
LB108 4 januari 2019 om 17:18

jaloezie is zo mooi

0
Chasse_patate 4 januari 2019 om 18:53

Edit redactie: Niet doen

0
VDB44 4 januari 2019 om 21:34

“Ik hoop dat hij faalt” en “geen anti-supporteren” mmm, benieuwd wat er gebeurd als jij op dreef komt

0
FDJ 4 januari 2019 om 17:22

Ik hoop vooral dat de Belgische media hem niet te hard aanpakt als het eerste jaar een beetje tegen gaat vallen. Hij slaat wel de hele beloftencategorie over. De druk op die jongen moet gigantisch zijn. Hoop dat hij wijze mensen om zich heen heeft vergaard die alles in goede banen kunnen leiden. In zo’n wielergek land zoveel aandacht krijgen op die leeftijd.. niet te doen haast.

0
Romāns Vainšteins 4 januari 2019 om 18:25

Nu ja, het vermakelijkst zou juist een tot tranen geroerde Merkcx die ‘Mijn zoon, hij is er nu echt!’ oreert richting al wie het maar horen wil.

0
Mwielerfan 4 januari 2019 om 18:35

Met axel er dan beschaamd ogend direct naast

0
Samlambeej 4 januari 2019 om 18:37

Dat is nu echt niet Eddy zijn stijl.

0
Viktrodriguez 5 januari 2019 om 03:02

Gezien Eddy zijn reactie bij de ritzege van Axel in de Giro indertijd zal dat wel meevallen: een vader die zo trots als een pauw is op de prestatie van zijn kind.

0
Polleke 4 januari 2019 om 20:21

Het ergste moet nog komen als Michel en Jose een gezamenlijk orgasme beleven telkens Remco in beeld komt… alleen daarvoor is het goed dat hij een beetje op andere continenten gaat rijden…

0
EddyB1958 4 januari 2019 om 23:25

N’oubliez pas Rodrigo et Gerard. Dit is geen Vlaams, Rodrigo Beenkens en Gerard Buelens zijn de commentatoren bij DE RTBF, de Franstalige Belgische TV zender. Dit is wel Vlaams.

0
mark peeters 4 januari 2019 om 21:17

Indien Remco een Nederlander was geweest in plaats van een Belg hadden hier heel andere (lees: minder negatieve of kritische) commentaren gestaan.

0
tendam 5 januari 2019 om 09:27

Oh nee hoor, Nederlanders zijn nog veel meedogenlozer over hun eigen landgenoten :) Zeker als die even tegenvallen.

0
Eljorro 4 januari 2019 om 22:15

De nieuwe Eddy Merckx. Trapt al zelfde vermogen/kg als Dumoulin. Misschien dit jaar al meer.

0
boenk 4 januari 2019 om 23:58

Geen idee of je er mee aan’t lachen bent of niet. Het klopt inderdaad dat hij dezelfde waardes trapt als enkele absolute toppers, maar dat doen wel meer renners. De vraag is: hoe lang kan hij die inspanning blijven leveren, en hoe snel recupereert hij ervan.

0
Romāns Vainšteins 5 januari 2019 om 00:02

En belangrijker nog anno 2021 > hoe lang kan hij het maximaal aan om ergens om een bergtop te gaan zitten bloed te verdikken ? Gast is pas 19 he.

0
SvB 5 januari 2019 om 00:12

Waar is dat gemeld? Ben erg benieuwd of dat zo is.

0
Eljorro 5 januari 2019 om 00:49

Een bekende sportarts beweerde dat. De voorsprong op nummer 2 was ook extreem groot. Ik geloof niet dat Dumoulin op die leeftijd al zover was. Als Nederlander hoop ik dat het nog even duurt voor Evenepoel meedoet voor de overwinning in de grote rondes. Maar hier is de data: https://www.bestbikesplit.com/client/113513 (TD), https://www.bestbikesplit.com/client/113957 (RE)

0
Melkzuur 5 januari 2019 om 10:50

@Eljorro: ik ben een leek, dus weet ik niet goed hoe ik deze cijfers moet interpreteren. Ik merk wel dat er nog een groot verschil is tussen de Avg. Power (433 w voor TD vs. 380 w voor RE). Of heeft dit vooral te maken met het feit dat RE het met een veel kleiner verzet moest doen?

0
Eljorro 5 januari 2019 om 11:32

@Melkzuur. Klopt, het vermogen is een stuk lager. Maar hij weegt ook minder, omdat hij niet zo lang is. Het wattage per kg komt dan nagenoeg gelijk uit. (6.18 vs. 6.19) En inderdaad, hij mocht nog geen mega verzet trappen, dus wie weet rijdt hij nu iedereen naar huis. Zo te lezen rijdt hij binnenkort een tijdrit in Argentinie. Ben benieuwd.

0
xistnc 4 januari 2019 om 22:25

Ah, de toeloop vanaf WF.be begint op gang te komen.

0
EddyB1958 4 januari 2019 om 23:09

Ijdele hoop.

0
Veloburto 5 januari 2019 om 00:14

Volgens Lampaert heeft hij de meest gespierde billen van het gehele peloton. Deze kerel gaat minimaal 6 x de Tour winnen en waarschijnlijk alledrie de grote rondes in 1 jaar

0
KimJungPoels 5 januari 2019 om 00:34

Denk zelfs alle 7 grote rondes.

0
kielabokki 5 januari 2019 om 01:12

Kijk nou uit… dat wordt weer huilen…

0
Dolledriesoldebroek 5 januari 2019 om 02:13

Ach, daar is die weer, de nieuwe merckx!!

Er was ooit eens ene vdb, die ging het ook doen met een hoop bombarie van het volk, hoe liep dat ook weer af!?

Deze jongen heeft absoluut het talent en de resultaten mee, maar mensen aub!?!?!? Laat die jongen eerst eens meedraaien en ontdekken waar zijn kunnen liggen, en zullen wij hem dan vervolgens daar op beoordelen!?!?!?

Bvd

0
EddyB1958 5 januari 2019 om 10:09

Over vdb gesproken. Cameron Vandenbroucke rijdt dit jaar voor Lotto, een kwart eeuw na vader Frank.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190102_04074077

0
EddyB1958 5 januari 2019 om 10:18

Hij start dus inderdaad in Nokere Koerse. En wie staan daar ook aan de start? Mathieu van der Poel en Wout Van Aert. Organisatie wrijft in haar handen.

0
Thijs E 5 januari 2019 om 13:27

Die wrijven zich de blaren op hun handen

0
Taliesin 5 januari 2019 om 17:04

Zat ik ook aan te denken Eddy. Fraai.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone