Remco Evenepoel na verlies van 24 minuten: “Wil de Giro gewoon uitrijden”

maandag 24 mei 2021 om 17:26
Remco Evenepoel na verlies van 24 minuten: “Wil de Giro gewoon uitrijden”

foto: Cor Vos (archief)

Remco Evenepoel is de verliezer van de dag in de Giro d’Italia. De kopman van Deceuninck-Quick-Step verloor in de ingekorte bergrit naar Cortina d’Ampezzo meer dan 24 minuten op ritwinnaar Egan Bernal en zakte in het klassement naar de negentiende plek. “Het was simpelweg een offday”, reageert hij na afloop.

“Mijn gevoel was niet heel goed, als ik meer dan twintig minuten verlies”, kan Evenepoel lachen als een boer met kiespijn. “Het was een offday, maar we wisten dat dit kon gebeuren. Ik heb slechts twee maanden getraind richting deze Giro. Dat is niets, en niet genoeg om honderd procent wedstrijdklaar te zijn. Maar dat is het leven. We hebben nog een week te gaan en reden vandaag een goede etappe met João Almeida. Dat is heel belangrijk.”

Almeida is door een knappe uitslag in Cortina d’Ampezzo geklommen naar de tiende plek in het klassement. “We gaan nu genieten van de rustdag, en het beste maken van de laatste week”, aldus Evenepoel, die graag Milaan wil halen. “Ik heb nooit gezegd dat ik de Giro ga verlaten. Dat doe ik alleen als ik niet het gevoel heb dat ik het einde kan halen. Maar ik wil deze Giro gewoon uitrijden.”

‘Opeenstapeling van inspanningen’
“Ik had voor mezelf geen verwachtingen, jullie waren altijd aan het dromen”, zei hij tegen de verzamelde pers. “Ik voel dat het elke dag minder en minder wordt. Vandaag was het gewoon helemaal op toen het moest gebeuren. Het is deel van het leerproces en ik neem het mee naar volgend jaar. Het is gewoon een opeenstapeling van inspanningen de afgelopen week. Die waren misschien iets te veel voor mijn lichaam op dit moment. We wisten dat het kon gebeuren. Je hoopt er niet op, maar als het er is, dan is het er.”

Evenepoel hoopt nog zijn kans te gaan. “Als ik nu een daar dagen rustig kan doen en een rit kan uitkiezen, dan kan het. Maar nu staat Almeida in de top-10. Hij heeft voor mij gewerkt en ik zal die rol even graag op mij nemen”, vertelt hij. “We wisten dat de Giro alle kanten uitkon, met mij en met João. Ik had een totale offday en dat is geen schande. Ik kijk nu vooruit en probeer deze Giro tot een goed einde te brengen.”

Na zestien etappes kijkt de 21-jarige Evenepoel bij zijn groterondedebuut aan tegen een achterstand van 28.07 minuut op roze trui Egan Bernal.

Dit artikel delen:

111 Reacties

Wheely 24 mei 2021 om 17:32

Weer een offday? Mij lijkt het gewoon op en dat is geen schande. Uitrijden is al een prestatie na zijn revalidatie maar of het verstandig is laat ik aan de experts.

vroege vlucht 24 mei 2021 om 17:32

Misschien goed om straks eerst op kortere rondes te gaan richten. Rustig aan groeien en misschien dat de media hem iets met rust kan laten.

guyremgabdel 24 mei 2021 om 17:55

Volledig akkoord. Ik weet niet wie bij DQS zijn programma heeft opgemaakt maar zoals ik al in de eerste week zei, ze hadden hem beter de Tour Romandie – Ruta del Sol – en vervolgens of Dauphiné of Suisse laten rijden. Zo kon hij rustig in zijn ritme komen ipv deze zware Giro waar de klimmen heel grillig zijn en het weer ook.

vocsnor 24 mei 2021 om 19:11

Daar ben ik het toch echt niet mee eens.
Als hij nu was gestart in een ronde van een week, goeie kans dat ie meteen had gewonnen.
En dat zou leiden tot een zwaar ongezonde cultus. “Zelfs zonder training wint ie alles. Als ie was gestart in de Giro, had ie m ook gewonnen” iets van die strekking.
Hij zou het zelf nog geloofd hebben ook.
Nu keert de realiteitszin een beetje terug. Ook bij hemzelf en zijn omgeving.
Dat kan hem enkel ten goede komen

Gelei 24 mei 2021 om 19:16

Eens Vocsnor, afgaand op zijn eerste Giroweek was de kans groot dat hij in die suffe ronde van Romandie pakweg top 7 had gereden. Dan was het hek volledig van de dam.

Michelangelo 24 mei 2021 om 20:07

Zit ook op de Vocsnor lijn hier.
Dit is denk ik veel beter, hoe hard het op dit moment ook aankomt voor zowel DQS, Evenepoel, als journalisten en fans.
Als je ziet waar hij stond na een week, dan had ik hem in Romandie / Hongarije of weetikewelke ronde van een week gewoon heel veel kans gegeven. En had deze reality check nooit plaatsgevonden.

Als deze les goed opgepakt wordt, dan gaat Evenepoel hier een sterkere renner van worden (en wie weet ook een sympathieker mens).

Derierre de la course 24 mei 2021 om 21:51

Helemaal eens, enorm leerzaam om tegen zijn eigen grenzen (op dit moment) aan te lopen. Beter dan weer een korter rondje met overmacht winnen.

Landeirovic 24 mei 2021 om 17:33

Ik heb slechts twee maanden getraind richting deze Giro. Dat is niets, en niet genoeg om honderd procent wedstrijdklaar te zijn. Maar dat is het leven.

Waarom start je dan en eis je het kopmanschap?

lemmens 24 mei 2021 om 17:41

Hij heeft nooit het kopmanschap geëist, triestige reactie.

ronddraaien 24 mei 2021 om 17:42

Het kopmanschap heeft ie in de schoot geworpen gekregen en je hoeft ook niet altijd starten met de intentie om te winnen.

Erik33 24 mei 2021 om 17:43

Waarom rijdt Almeida dan voor hem.

CechRepublic 24 mei 2021 om 17:44

@Lemmens, ik volg RE’s uitspraken niet heel nauwlettend, dus misschien heeft hij dat nooit letterlijk opgeëist. Maar die lullige bonisprintjes van hem en de terugroep actie van Almeida op de strade suggereert iets heel anders dan wat jij zegt.

S'mon 24 mei 2021 om 17:45

Ploeg heeft hem kopmanschap gegeven. Het was een gokje waard, maar om Almeida dan te laten wachten was wel wat teveel van het goede misschien.

Pogacar_GOAT 24 mei 2021 om 17:47

@lemmens
Daar bleek anders niks van toen hij tot 2x toe Almeida op hem liet wachten. Toen eiste hij wel degelijk zijn kopmanschap op!

Michelangelo 24 mei 2021 om 17:55

Ik heb vanuit betrouwbare bron begrepen dat hij in week 1 nog in de volle overtuiging zat dat hij deze ronde ging winnen, inclusief bijbehorende straffe uitspraken aan tafel. Niet het “blablabla we bekijken het van dag tot dag blablabla” wat hij iedere keer laat optekenen door Renaat.

dit is mijn achterwiel 24 mei 2021 om 17:58

Waar boor jij die bronnen allemaal aan?

ronddraaien 24 mei 2021 om 18:00

Michelangelo kan er maar niet genoeg van krijgen en heeft nu ook zijn insiders aan tafel bij DQS!

harryjohan71 24 mei 2021 om 18:26

Evenepoel had het kopmanschap bij DQS. Alle uitspraken van de ploeg waren in die richting de afgelopen 2 weken. Of hij die nu wel of niet opgeëist heeft, maakt niet zoveel uit. Ruim een week geleden ging hij voor de roze trui, daarna voor het podium, eergisteren voor top 10 en nu voor uitrijden. Dit heeft hij zelf gecommuniceerd in de afgelopen 2 weken. Uitrijden kan nog lukken!

fietsvriend 24 mei 2021 om 18:48

Ik word nog steeds vrolijk van dat sprintje om die boni seconde.

Komt er geen Netflix serie over DQS tijdens deze Giro?

Landeirovic 24 mei 2021 om 18:57

Als je met nummer 91 start dat zegt toch genoeg? Denk je echt dat het team zegt jij bent de kopman? Nene, hij zal zelf wel gezegd hebben ik wil de kopman zijn.

FlecheWallonne 24 mei 2021 om 20:14

“Ik heb maar twee maanden” is een volstrekte leugen. Sinds zijn val in augustus heeft Remco Evenepoel zich, met de steun van iedereen bij Quick Step, op één enkel doel voorbereid: deze Giro.

Alfons Haavers 24 mei 2021 om 21:21

Ergens toch ook wel een heel klein beetje treurig dat het hier al een hele godganse Giro over Evenepoel gaat. Een renner die dan nog eens zijn eerste koers van het jaar rijdt na een zware blessure. Exemplarisch voor het Nederlandse wielrennen dat er amper nog aandacht is voor de eigen renners?

Derierre de la course 24 mei 2021 om 21:54

Ik was eerst enorm antifan van deze man. Maar heb momenteel serieus mijn bedenkingen bij wie nou waar de aanstichter van is. Ik heb werkelijk waar geen idee of hij zelf zo'n haantje is of dat het team het daar naar maakt.
Zou hem sowieso sieren wanneer hij voor Almeida gaat werken komende week.

@Alfons, we hebben een hele winter lopen janken over Dumoulin, vind je het niet genoeg?

Martijn Arensman 24 mei 2021 om 22:49

Remco roept alles op zichzelf af en geeft soms anderen de schuld. Nu ligt het aan de pers is in het artikel te lezen die te hoge verwachtingen heeft. Hij heeft maar 2 maanden getraind., Een paar regels later denkt nog een voor een rit overwinning te rijden.

Wie houd wie nu voor de gek??

DunJay 24 mei 2021 om 17:34

Wat een brevet van onvermogen levert de ploegleiding van DQS hier af zeg, Almeida de hele week laten wachten op deze gast. Natuurlijk is hij nog niet 100% maar wees daar dan in een eerder stadium alvast eerlijk en realistisch over.

Ab Normaal 24 mei 2021 om 17:46

Is toch logisch? Almeida zakte er de eerste de beste test doorheen.
Heel normaal dat ie dan moet knechten voor de ander klassementman die er op dat moment nog wel goed voor staat.
Almeida niet laten wachten, dat zou pas een brevet van onvermogen zijn.

Massimo Bataille 24 mei 2021 om 17:51

Zijn dit dezelfde mensen die vorig jaar ziedend waren dat Hindley niet wachtte op Kelderman?
Terwijl Hindley dan wel nog kans had op winst en Kelderman ook sterk aan het afzwakken was?
Almeida had het grote nadeel dat hij 5min verloor in de eerste etappes. Anders had hij nooit moeten wachten of knechten voor Evenepoel (die dan wel nog goed stond) en stond hij ergens plaats 4-7 ipv 10de.
Toch maar logisch dat je op dat moment de kaart trekt van de renner die nog goed geklasseerd staat.

Laurens snauwaert 24 mei 2021 om 18:20

@ Massimo, volledig akkoord.
Het was een godsgeschenk voor de ploeg(om te beslissen) door het tijdsverlies van Almeida. Nu zijn de rollen omgekeerd, hij meldt op Sporza dat hij zal knechten, we gaan zien.

Is wel niet slecht dat het niet direct lukt voor RE.

Voor val in de Ronde van Lombardije, overal waar hij startte won hij wel iets(klassement, een rit, een tijdrit…). In 2 jaar dat hij in het prof peloton reed heeft hij reeds 33(klassementen inbegrepen) profzeges behaald. Wie kan er dat zeggen?

Achteraf gezien is dat wel geschift… En als je zo gemakkelijk wint doet dat iets met een mens.

harryjohan71 24 mei 2021 om 18:28

Als je op bent, zal het knechten ook wel niet veel voorstellen

adelaarvanantwerpen 24 mei 2021 om 18:33

@ Laurens

Volgens PCS heeft Remco 14 profzeges en geen 33. Ik weet ook niet waar jij die 33 van hebt gehaald want dan zou Remco de voorbije twee jaar zegekoning moeten zijn en dat was hij niet.

Laurens snauwaert 24 mei 2021 om 19:14

Mijn excuses, hij heeft er 21

Grobbel 24 mei 2021 om 19:34

Evenepoel heeft 14 zeges. De rest bestaat uit nevenklassementen (vooral jongerentruien, een puntentrui) en een ritzege met de hele ploeg in de Hammer Series.

Dat is nog steeds indrukwekkend veel; daar hoef je de cijfers echt niet voor aan te dikken met zaken die hij waarschijnlijk zelf ook niet zou meetellen.

Edwin Jansen 24 mei 2021 om 17:34

Zoals het een echte 21 jarige betaamd!

Michelangelo 24 mei 2021 om 17:35

Die stapt niet meer op na de rustdag… hij lult in bijna ieder interview linksaf maar gaat vervolgens rechtsaf.

Gelukkig kan hij zo lekker de beslissing bij de ploegleiding neerleggen, zonder zelf als “quitter” in de media te hoeven komen.

Joaquim Agostinho 24 mei 2021 om 17:51

Voor jou natuurlijk wel zo prettig als hij niet afstapt, wat moet je dan nog met je leven…?

Michelangelo 24 mei 2021 om 20:09

Jij hebt je dag niet, Joaquim… het is je vergeven.

Alfons Haavers 24 mei 2021 om 21:31

Mwa deze jongen lijkt mij geen quitter of een renner die kraakt onder de verwachtingen zoals Dumoulin bijvoorbeeld.

Michelangelo 24 mei 2021 om 21:43

Weet ik niet… hij is uiteindelijk gestopt met voetballen en gaan wielrennen omdat hij daar na een succesvolle jeugdperiode net niet redde tot de absolute top.

Karaktermannetje: ja, dat zeker. Maar waarschijnlijk ook iemand die geneigd is om zich op iets anders te storten als het te lang tegen zit of net niet lukt.

Aart van Woud 24 mei 2021 om 22:08

Ach ja Alfons, Dumoulin heeft in elk geval wèl een Giro op zijn naam.

Alfons Haavers 24 mei 2021 om 22:16

Jazeker, hij had alle capaciteiten om de Tour ook te winnen. Jammer dat ze hem kapotgemaakt hebben met hun verwachtingen.

Aart van Woud 25 mei 2021 om 07:35

Capaciteiten zeker, maar Thomas was in die Tour ook wel heel goed natuurlijk.

S'mon 24 mei 2021 om 17:36

Mooi dat hij zegt dat hij nog wilt knechten voor Almeida, al weet ik niet of het de beste keuze is om de Giro uit te rijden. Ik vermoed dat ze willen zien wat het geeft na de rustdag, en of hij dan nog even door kan zonder zich iets aan te trekken van het klassement.

Pogacar_GOAT 24 mei 2021 om 17:37

Volgens de berichtgeving zou Evenepoel vanaf 8 februari weer volledig fit geweest zijn en de training op de fiets hebben hervat. Dat zijn toch gewoon 3 maanden tot de start van de Giro? Is toch een beetje een DQS dingetje om het niet zo nou te nemen met de waarheid.

djerkson 24 mei 2021 om 17:40

‘Volledig fit en training hervat’. Zie je de tegenspraak?

Pogacar_GOAT 24 mei 2021 om 17:43

@djerkson
Nee eigenlijk niet. Wat heeft hij dan de eerste maand gedaan?

S'mon 24 mei 2021 om 17:48

@Poacar_GOAT
Op het gemakje misschien, het lijkt me niet slim om die eerste maand volle bak te gaan. Dat had hij al eerder gedaan, en dat heeft ook zijn gevolgen gehad.

Steven_E 24 mei 2021 om 18:34

De eerste 2 weken reed ie 2x 1 uur per dag op de rollen. Dat is geen volwaardige voorbereiding van 3 maanden he.

Barry Batsbak 24 mei 2021 om 19:27

Meh, ik las ergens in een Vlaamse kwaliteitsgazet dat hij zich volgens eigen zeggen “maniakaal had klaargestoomd”. Als er iemand druk mee heeft geholpen aan het bouwen van luchtkastelen is het ReV zelf wel. Wat lees ik? Remco Evenepoel balt opnieuw de vuisten met Monte Zoncolan in het zicht “waarom zou ik stoppen met dromen?” En dan nu het verzamelde journaillle mededelen dat zij het waren die droomden. Wat een giller. Als je zoveel onzin uitkraamt moet je teveel onthouden, hopelijk leert hij daar ook eens van.

Pogacar_GOAT 24 mei 2021 om 19:30

Heren ik zou de berichtgeving van 8 februari er nog maar eens op nakijken. Volgens die berichtgeving hervatte Evenepoel de training en wel degelijk ook op de weg in niet in een laboratorium.

VespavanBern 24 mei 2021 om 19:45

precies dit. 3 maanden zouden meer dan genoeg moeten zijn voor een gedegen voorbereiding. Snap niet waarom er al de hele giro rookgordijnen worden opgehangen vanuit het DQS/REV kamp, zeg gewoon dat deze jongen van 21 zijn eerste grote ronde rijd, en dat ook nog in super slecht weer, waardoor hij er doorheen zakt. Totaal geen schande.

Michelangelo 24 mei 2021 om 20:11

Inderdaad Vespa, hoe simpel kan het zijn…

Ouwe Taaie Bask 24 mei 2021 om 17:39

+1
En ook nog meermaals Almeida terug durven roepen. Die in grote rondes al veel meer gepresteerd dan hem.
Voorlopig mooi achteraan in de bus zitten (letterlijk en figuurlijk) achter de “grote” jonkies voor het klassementswerk.

FasTom 24 mei 2021 om 17:41

'Als Remco de Giro wint, is het mijn verdienste, als hij faalt, is dat zijn schuld' – PatLef

Wheely 24 mei 2021 om 17:45

Haha, dat is waar ook.

Lalsacien 24 mei 2021 om 18:11

Nee, dat ging over Cavendish…

CechRepublic 24 mei 2021 om 17:42

“Ik had voor mezelf geen verwachtingen, jullie waren altijd aan het dromen”,”

Denk dat niet alleen zijn benen moe zijn.

Jooop 24 mei 2021 om 17:44

Lijkt op z’n plek bij de ploeg van PatLef.

fietsvriend 24 mei 2021 om 18:50

Wat een quote idd.

Adorni 24 mei 2021 om 19:24

Vorige week was het nog: “Eindwinst? Als ik er niet in zou geloven, zou ik niet aan de start staan”

VerstandOpNul 24 mei 2021 om 17:45

Lees ik nou tussen de regeks door toch wat irritatie naar de Belgische pers (hetgeen begrijpelijk zou zijn overigens)?

Joachim 24 mei 2021 om 17:49

Ik denk niet dat irritatie het juiste woord is want wellicht trekken Evenepoel en de ploeg zich de verwachtingen in de pers niet bijzonder aan en bovendien zullen de sponsors wel blij zijn met de overvloedige media-aandacht. Maar misschien wilde Evenepoel de pers wel even met een kwinkslag op hun plaats zetten ja. :)

Maenhout 24 mei 2021 om 17:55

Dat lees je goed, dunkt-mij.

Joachim 24 mei 2021 om 17:45

Fijn om te horen dat Evenepoel ondanks de ontgoochelingen toch nog zin heeft om door te gaan. En als hijzelf of de ploeg merkt dat hij helemaal niet goed meer herstelt van de inspanningen, kan hij nog altijd stoppen. Ik kijk er al naar uit om een sterkere Remco terug te zien in de rest van het jaar!

koos1 24 mei 2021 om 17:49

Als hij zelf geen verwachtingen had, dan is het totaal onbegrijpelijk dat ze Almeida steeds hebben laten wachten.

Wheely 24 mei 2021 om 17:50

Volgens Traksel lag het nog in de mogelijkheden dat Remco nog wel even een Evenepoeltje ging doen. Vanaf de start in de aanval en iedereen op achterstand rijden. Sorry maar als je dat soort dingen de media inslingert heb je niet begrepen waar dit allemaal mis gaat.

Joaquim Agostinho 24 mei 2021 om 17:53

Traksel serieus nemen is uitermate onverstandig.

oscarito1908 24 mei 2021 om 18:27

Traksel is een waardeloze analist.

VespavanBern 24 mei 2021 om 19:48

Bobbie Traksel kijkt en praat voortdurend alsof hij iets gaat zeggen wat super belangrijk en goed is, maar het enige dat uit zijn mond komt zijn open deuren en belachelijk slechte analyses.

Het Rode Rugnummer 24 mei 2021 om 19:53

Bobbie Traksel is een prima analist. Alles wat hij zegt is datgene dat niet gaat gebeuren, dat weet je gewoon zeker! Dat komt niet vaak voor bij een analist, dat je het echt zeker weet.

Gelei 25 mei 2021 om 00:41

Traksel? Je bedoelt die verkoper van armbandjes?

Jooop 24 mei 2021 om 17:53

Zegt dat ze vooraf wisten dat dit ging gebeuren. Zo weinig trainingsgarbeid, dan is het onmogelijk om drie week mee te doen.

Almeida laten wachten, zeggen dat het niet aan de benen lag maar aan het gravel, sprinten voor 1 seconde en zeggen dat dat misschien een mentaal tikje zou zijn voor Bernal, zeggen dat tijdverlies meevalt, zeggen dat Zoncolan vooral gaat om explosiviteit en dat etappe van vandaag hem beter zou liggen.

Maar het waren alleen de media die aan het dromen waren.

molovin 24 mei 2021 om 17:56

Kan me de teleurstelling voorstellen, het is nog steeds een jonge knaap van 21 die voor het eerst zijn sportieve limieten tegenkomt. Dat hij meeging dromen met de Vlaamse pers neem ik hem niet kwalijk.

De Vlaamse pers sloeg echt door, ook mannen als Wuyts op Sporza die doorsloeg. Ook dat geforceerde vergelijken met Pogacar, sloeg nergens op.

Gewoon rustig proberen uit te rijden, niet meer forceren en mocht hij erdoor komen er nog eens voor gaan.

Reiger 24 mei 2021 om 17:57

Nu krijgt de pers opeens de schuld van Remco. Onvolwassen gedrag van iemand die bijna elke stap en fietstocht de afgelopen maanden heeft gedeeld in de (sociale) media.
Van de ploeg nummer 91 krijgen, Lefevere die op voorhand Almeida dreigt naar huis te sturen wanneer hij niet voor Remco wil rijden, ontploffen van woede in de grindrit wanneer hij losgereden wordt enz. Hij heeft zelf constant de euforie gevoed en nu het misloopt is het uiteraard de schuld van “de buitenstaanders”.
Ik vrees dat de Belgen nog heel lang op hun honger kunnen blijven zitten wat betreft winst in een grote ronde met zo’n houding en met zulke grote tekortkomingen.

VerstandOpNul 24 mei 2021 om 17:59

Waar lees je dat de pers ‘opeens’ de ‘schuld’ krijgt?

molovin 24 mei 2021 om 18:14

Het is een jongen van net 21…..

Reiger 24 mei 2021 om 18:41

@verstandopnul Remco heeft op HLN gereageerd en geeft de pers de schuld van de hoge verwachtingen. Maar zijn hele koersgedrag in de eerste week straalde die zelfde verwachtingen uit. Tot hij op zijn limieten botste..

harryjohan71 24 mei 2021 om 20:25

Dat komt de verstandhouding met de pers wel ten goede.

deffil 24 mei 2021 om 17:57

Dit komt toch aan denk ik, maar hij relativeert het wel goed. Gewoon proberen de giro uitrijden, zonder druk, gewoon voor de ervaring. Het was één groot vraagteken wat een grote ronde doet met je lichaam. Zeker als je deze aanvat zonder koersritme en vanuit een zware revalidatie komt.

Romāns Vainšteins 24 mei 2021 om 17:59

Ik vind het nog steeds terecht dat Almeida heeft gewacht want je hield daar gewoon een renner met prima tijdrit op 2:00 in het ak. Almeida mocht vandaag ook weg en tijd terugnemen vanwege de verloren tijd daar in is per saldo niet per se slachtoffer van geworden. Ook de ambitie om hier de giro uit te rijden is wat mij even plausibel als toch maar afstappen wanneer je je echt niet lekker meer voelt, gewoon per dag bekijken zonder je druk te maken om wat derden die niks beters hebben te doen dan interviews uituileballen.

HJJH 24 mei 2021 om 19:18

Ja, inderdaad.

Wildebert 24 mei 2021 om 18:02

Mooie leerschool. Ook misschien (hopelijk) in enige nederigheid. Toch ben ik er vast van overtuigd dat we hem zeker en vast nog meegaan zien doen voor de overwinning in meer dan een grote ronde. Ondanks zijn tekortkomingen heeft hij toch ook echt sterke punten (tijdrit/aanvalsdrift/zelfvertrouwen). Je ziet bv aan Froome, Dylan, Tom en Sam hoe moeilijk het terugkomen is van een fikse blessure/wedstrijdstop. Hoop dat er dan iets nuchterder ( jij ook waarde Michelangelo) door zowel voor als tegenstanders naar hem gekeken wordt.

Anketieletje 24 mei 2021 om 18:04

Ik verwacht dat RE afgelopen week geleerd heeft wat wielrennen echt is. Hij heeft zijn pubertijd achtergelaten en nu zal gaan blijken of zijn mentale klasse evenredig is met zijn fysiek talent. In dat geval zie ik echt wel een mooie toekomst voor hem, tenminste als hij niet van zichzelf verwacht om nu meteen te kunnen voldoen aan wat zijn fans van hem graag willen zien.

zwiggelbig 24 mei 2021 om 18:08

dit moest de focus al zijn aan het begin van de giro, maar ik denk dat de staf toch behoorlijk heeft gefaald door hem wijs te maken dat het best mogelij kwas om mee te doen om winst..

Victor S 24 mei 2021 om 18:19

En zo staan ze allemaal met hun beentjes op de grond daar bij DQS.
Enige die mijn respect krijgt is Almeida, de echte kopman daar. Als die de laatste week doortrekt en een goede tijdrit rijdt dan zie ik hem nog wel 1 of 2 plekken stijgen.

Maar Remco komt er wel weer bovenop. Paar maanden en hij kan het weer proberen

Eddy Vroemm 24 mei 2021 om 18:43

Ben het met je eens dat Almeida respect verdient.
In de eerste dagen heeft hij behoorlijk wat mentale tikken gekregen. Was formeel kopman maar kreeg niet het goede rugnummer, hoorde van ploegleiding dat hij moest knechten voor REV of uit koers zou worden gehaald, en dat zijn contract niet zou worden verlengd. Toen hij in de tijdrit sneller was dan REV probeerde deze collegiaal via tussensprints weer voor hem te komen.
Vrij logisch dat hij niet lekker in zijn vel zat en een mindere dag kreeg. Daarna moeten knechten voor steeds verder terugzakkende REV.
Mooi om te zien dat hij zich vandaag herpakt en een degelijke Top-10 of misschien wel Top-5 kandidaat is.

Tino Tabac 24 mei 2021 om 18:38

Lefevre heeft nog sponsors (geld) nodig om zijn ploeg te formeren. Wat zou er mooier zijn geweest als RE goed presteerde in de Giro en PL kon aankondigen dat hij de toekomstige Belgische tourwinnaar in huis heeft.
De sponsors zouden aan zijn voeten liggen. Laat hem nu niet zeggen dat hij RE zonder druk naar de Giro heeft gestuurd. Vanaf dag 1 was duidelijk dat RE kopman was en dat uiteraard met de nodige druk erop. Het was op Sporza niet de vraag of RE de leiderstrui zou pakken, maar wanneer. Er was zelfs een poll waar je kon raden welke dag / week hij de leiding in het AK zou hebben. Verder denk ik dat RE nog voldoende te leren heeft, fietsen kan hij wel, maar een GR winnen betekent gewoon elke dag keihard werken, afzien en pijn lijden. Dat het gene gewone is klopt volgens mij wel en niet alleen wat fietsen betreft.

harryjohan71 24 mei 2021 om 20:28

Het is niet alleen Evenepoel die er in de Giro doorheen zakt. Dit gold ook voor de ondersteuning in de eerste weken.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair