Remco Evenepoel met gezonde stress naar eerste WorldTour-koers

zaterdag 23 februari 2019 om 12:41
Remco Evenepoel met gezonde stress naar eerste WorldTour-koers

foto: Cor Vos

Voor Remco Evenepoel staat morgen met de UAE Tour zijn eerste WorldTour-koers op het programma in zijn nog prille profloopbaan. De pas jonge Belg van Deceuninck-Quick Step mocht alvast aan het grote werk ruiken in de Vuelta a San Juan, waarin hij indruk maakte met een plek in de top-10 van het eindklassement en de winst van de jongerentrui.

“Ik heb in San Juan afgezien, maar het beviel me heel goed om tussen de profs te koersen”, vertelde Evenepoel aan Sporza. “Het verliep binnen de verwachtingen en ik ben benieuwd hoe het me vergaat in mijn eerste WorldTour-koers. Ik wil mezelf testen en zien hoever ik geraak tussen al deze sterren.”

“Het is niet dat ik zenuwachtig ben, maar er is wel sprake van gezonde stress. Ik koers hier immers niet tegen Janneke en Mieke. Het niveau ligt hier hoog”, zegt hij. In de UAE Tour wil hij zo lang mogelijk proberen te volgen, zijn grenzen verleggen en met een goed gevoel naar huis keren. “Een resultaat kleef ik daar niet op. Ik ben al tevreden als ik deze koers kan uitrijden, als ik vooraan kan rijden bergop en we zien dan wel waar ik land.”


Lees ook onze uitgebreide voorbeschouwing op de UAE Tour met daarin een vooruitblik op de kansen van de favorieten en via welke kanalen je de koers kan volgen.

Dit artikel delen:

21 Reacties

vanSpringel 23 februari 2019 om 12:52

Eindelijk, weer een berichtje over onze Remco.
Lees dat ie goed bezig is, en met beide benen op de trappers blijft staan.
Zijn ‘Janneke en Mieke’ in België, de Henk en Ingrid in Nederland ? of moet ik dat anders zien ?

0
Mwielerfan 23 februari 2019 om 13:25

Ja hij leek van de aardbodem verdwenen sinds San juan

0
Samlambeej 23 februari 2019 om 13:57

Henk & Ingrid wordt gebruikt om "de doorsnee Nederlander" aan te duiden zoals "de man in de in de straat" of "de gewone burger".
Met "niet tegen Janneke en Mieke" wordt bedoeld dat je het opneemt tegen mensen van een serieus niveau. Maar dat kon je al zien he.

0
Dolledriesoldebroek 23 februari 2019 om 13:00

Wie?

0
josi 23 februari 2019 om 13:56
Quote:
Ik ben al tevreden als ik deze koers kan uitrijden, als ik vooraan kan rijden bergop

Weet niet helemaal wanneer hij nu tevreden is.

0
Samlambeej 23 februari 2019 om 14:01

Hoop altijd het beste , maar wees voorbereid op het slechtste :)

Idd, onduidelijke zin.

0
EddyB1958 24 februari 2019 om 09:34

Wat is daar onduidelijk aan ? Misschien de volgorde? Hij is tevreden als hij op 2 maart de UAE Tour uitrijdt en bergop is hij tevreden als hij kan volgen.

0
Samlambeej 23 februari 2019 om 14:02

Mag wel hopen dat z’n niveau gestegen is ten opzichte van San Juan.

0
Ligthning 23 februari 2019 om 15:08

Jouw niveau is duidelijk ondermaats. Evenepoel acteerde op een heel goed niveau, een paar dagen na zijn negentiende verjaardag.
Ik zou me meer zorgen maken om VDPoel, die in een derderangsveld, op minuten gereden wordt eenmaal het echt bergop loopt.

0
Dolledriesoldebroek 23 februari 2019 om 15:15

Sinds wanneer is vdp een klimmer? Binckbank tour en amstel kan die prima, hooggebergte is zijn ding niet supervolger

0
EddyB1958 24 februari 2019 om 10:26

In het Humo gesprek zei hij dat hij bij de jeugd een goede klimmer was, maar nu te zwaar. 75 kg voor 1,84 m en om af te vallen moet hij spiermassa verliezen en daar begint hij niet aan.

0
Fast Freddy 23 februari 2019 om 14:46

WF, hou toch op met deze onzin.

0
Ligthning 23 februari 2019 om 15:26

VDPoel is inderdaad geen echte klimmer. Maar als hij later (binnenkort) wil presteren in zware klassiekers en kleine rittenwedstrijden, zou hij altijd met dit vierderangsdeelnemersveld, bij de eerste 5 moeten kunnen eindigen op een col, zeker in regenachtige omstandigheden.

0
Geraint 23 februari 2019 om 17:50

Is het nu een derde of een vierderangsveld? Als Van der Poel binnenkort wil presteren doet hij er goed aan om nu zijn hartslagmetertje in het oog te houden en mooi binnen zijn zones te blijven. Iets waar hij mooi mee bezig is en zelfs vooraf werd aangekondigd. Je nu eenmaal niet een volledig jaar alles geven.

0
wielrenner 23 februari 2019 om 15:34

Je zal maar Janneke of Mieke heten…

0
EddyB1958 24 februari 2019 om 10:28

Of Henk of Ingrid…

0
Jean Dumas 23 februari 2019 om 15:48

De nieuwe Pogacar.

0
EddyB1958 24 februari 2019 om 09:35

Weinig origineel ondertussen dat "de nieuwe …" Diepzee niveau.

0
bidon colle 23 februari 2019 om 19:56

Ik ben enorm benieuwd naar de prestatie van Evenepoel in de ploegentijdrit van morgen over 16 km. De afstand is geen probleem maar hoe hij zich manifesteert om in die ketting te rijden. Als hij bergop moet lossen in 1 van 4 ritten is dat geen schande. Die jongen komt net piepen op het hoogste niveau.

0
EddyB1958 24 februari 2019 om 09:48

Inderdaad. Nu ze zullen daar onder leiding van Tom Steels wel serieus op getraind hebben tijdens de stages. Ik weet niet of er ook een jongerenklassement is, maar die klassementen vind ik voor hem dit jaar het belangrijkste en ik kijk ook uit naar wat De Plus en Lambrecht zullen presteren.

0
bidon colle 24 februari 2019 om 12:07

@Eddy1958: Vorig jaar en andere jaren daarvoor was er een jongerenklassement in de Ronde van Abu Dhabi & Dubai. Die 2 koersen zijn nu 1 rittenkoers geworden dus normaal gezien is er dit jaar opnieuw een jongerenklassement.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone