Remco Evenepoel kijkt na makkelijke dag vooruit: “Een mooie etappe”

vrijdag 2 september 2022 om 18:18
Remco Evenepoel kijkt na makkelijke dag vooruit: “Een mooie etappe”

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel kende een makkelijke dag in de Vuelta. Van de schaafwonden die hij opliep donderdag ondervond hij nauwelijks last en in de slotkilometers kon hij zichzelf rustig door het peloton manoeuvreren. Castelli

“Er waren geen probleem. Ik wilde de laatste klim in goede positie beginnen en dat is gelukt. Daarna kon ik mijn eigen weg gaan. Ik heb dit seizoen geleerd om lead-outs te doen voor Fabio, dus ik kon makkelijk mijn weg vinden.”

“Wel droeg ik vandaag eens handschoenen, om me te beschermen tegen schaafwonden bij een valpartij. Dat zal ik morgen niet meer doen: ik heb me eraan geërgerd”, lacht hij.

Tot slot kijkt de leider uit naar de bergrit van zaterdag: “Het is een mooie etappe. Het doel voor mij blijft om geen tijd te verliezen.”

Dit artikel delen:

9 Reacties

vevie 2 september 2022 om 18:21

Voorheen zou je zeggen dit weekend krijgt hij het lastig. Maar nu? Waarom niet gewoon de rest het moeilijk maken. Denk dat de rest eerder Remco nu vreest, dan andersom.

4
Mystieke_Monnik 2 september 2022 om 22:40

Geen handschoen trend, die had ik even gemist. Ik moet er niet aan denken, zonder handschoentjes op de fiets te stappen….

0
FDJ 2 september 2022 om 23:05

Ik doe het ook altijd, uit licht ijdel oogpunt, vanwege het bruin worden. Het gaat overigens prima.

0
Romāns Vainšteins 2 september 2022 om 23:05

Sommigen, waaronder ik sowieso, krijgen het snel warm van die dingen en dat gaat irriteren. Niks met hoe ze zitten of bruin oid maar alleen dat. Wanneer ik weet dat het een heel lange rit wordt en/of er veel over moeilijk terrein gereden gaat worden neem ik ze wel mee maar gaan ze pas aan als ik last ervaar. Op de MTB altijd wel aan. In de winter rij ik ook en dan is het meteen topkwaliteit volle handschoen dat ik draag.

Ik kan me dus voorstellen dat Evenepoel ze niet draagt. Volgens mij doet MvdP het ook niet trouwens. Boonen ook vaak zonder toch?

0
Marcus Aurelius 2 september 2022 om 23:38

Als ijdelheid een punt is zou je het zeker moeten doen. Zeker als je drie weken in Spanje rondrijdt met die loden zon recht boven je. Binnen de twee jaar zien je handen eruit als verschrompelde lapjes leer … Als je 22 bent denk je natuurlijk nog zo niet na bij die verouderingssymptomen. Helaas komen ze sneller dan je denkt. Smeren zoveel je kan, een factor 30 op zijn minst ook …

0
Geert88 3 september 2022 om 00:26

Ik draag ze ook nooit, gaan me al na vijf minuten irriteren. Maar inderdaad, Boonen droeg er ook geen. Pogacar ook steeds minder.

0
Albeijing Feeniks 2 september 2022 om 18:31

Hij zei in het interview achteraf : “could be a bit better”, op de vraag hoe hij zich voelde tijdens de rit. Interview achteraf was ook heel serieus tov vorige dagen.

Leek overigens heel moe, volgens mij zijn dit de eerste tekenen van een mindere dag die er zit aan te komen. Of dit door de val komt laat ik in het midden.

-2

Geen handschoenen morgen ? Maar mien jong toch. Morgen toch weer afdalinkjes en iets met een dier dat zich geen 3x aan eenzelfde steen stoot of zoiets.

En voor de uitstraling hoeft ie ’t niet te laten, zie: https://www.fiets.nl/accessoires/10x-opvallende-fietshandschoenen/

-3

Headlines

Populair

Materiaalzone