‘Remco Evenepoel kiest bij fusie voor transfer naar INEOS Grenadiers’
De wielerwereld is nog altijd in de ban van de op handen zijnde fusie tussen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step. Veel belangrijke vragen zijn alleen op dit moment nog onbeantwoord. Zoals: zal Remco Evenepoel volgend jaar uitkomen voor de fusieploeg? De Franse sportkrant L’Equipe is zeer duidelijk, als het gaat over de sportieve toekomst van de 23-jarige Belg.
De Franse sportkrant baseert zich op getuigenissen van ingewijden, die het dossier van heel nabij zouden opvolgen. En volgens L’Equipe is het zonneklaar dat Evenepoel in 2024 voor INEOS Grenadiers zal uitkomen, als de fusie tussen Jumbo-Visma en zijn huidige ploeg Soudal Quick-Step doorgaat. “Iedereen in het vak weet dat Remco nooit voor Richard Plugge zal rijden”, verzekeren mensen, die dicht bij Evenepoel staan, aan de krant.
“Zodra de fusie rond is en Plugges bedrijf de leiding overneemt, zullen alle contracten van de renners van Patrick Lefevere aflopen. Evenepoel hoeft dan alleen maar zijn contract bij INEOS Grenadiers te ondertekenen. Dat is in vijf minuten geregeld”, laat een vooraanstaande zaakwaarnemer, die bekend is met de zaak, weten aan L’Equipe.
-
Lees ook Patrick Lefevere: “Maandag moet meer duidelijk zijn over fusie met Jumbo-Visma”
-
Lees ook Patrick Lefevere: "Maandag moet meer duidelijk zijn over fusie met Jumbo-Visma"
L’Equipe gaat er vanuit dat er al een voorcontract is getekend tussen de Britse formatie en Evenepoel, die de afgelopen maanden al vaker in verband werd gebracht met de ploeg van onder meer Geraint Thomas, Egan Bernal en Laurens De Plus.
Veel vragen, maandag antwoorden?
De betrokken partijen in het hele fusieverhaal houden zich voorlopig nog stil of op de vlakte, al reageerde Lefevere zaterdag in zijn vaste column voor Het Nieuwsblad wel voor het eerst uitgebreid op de nakende fusie. “Na de letter of intent is het allemaal te lang blijven aanslepen. Maar dit mag geen drie dagen meer blijven duren. Zdenek Bakala vliegt op dit moment naar Europa. Maandag zou er al veel meer duidelijkheid moeten zijn.”
Nee, in hem een grote ronderenner zien, op basis van een gewonnen Vuelta (die van Roglic was geweest, verder vele miekes), dat is voorbarig. De bewijsvoering gaat eerder de andere kant op.
Maar vele gewone werkende mensen op straat. Heeft Plugge toch sterk gedaan
2. Waarom schuif je de schuld in de schoenen van Plugge?
Je bent grandioos voor je beurt aan het praten, want je weet totaal niet wat er speelt of wat er voorgevallen is, wie wat geïniteerd heeft.
Amazon en Visma geven zat Geld met de subsponsors. Waar laten ze Soudal en QS. Specialized en Cervelo?? Amazon heeft het spelletje veranderd.
Vingegaard, Pogacar, Roglic en Evenepoel in vier verschillende ploegen strijdend om de overwinning in bijvoorbeeld de Tour is veel interessanter.
@D'Elzasser: ik verwacht Vingegaard over enkele jaren bij Uno-x, daar zit veel ambitie en veel geld.
Als ik logisch nadenk is het zo gegaan:
- Plugge en Bakala voeren verkennende gesprekken en er lijkt een klik tussen beiden.
- Evenepoel voert ook gesprekken met Jumbo, maar kiest dus voor Ineos.
- Amazon heeft zich intussen vrij onverwacht aangediend en blijkt het budget ook te kunnen vullen.
- Lefevere schrijft dat hij maandag duidelijkheid wil hebben in de krant van zaterdag.
- doordat Evenepoel kiest voor Ineos is behalve geld er niets interessants meer aan Soudal Qst voor Jumbo en Amazon blijkt een alternatief.
- Eindconclusie: Amazon-Visma in 2024 en geen fusie. Lefevere blijft met een flink uitgeklede ploeg over en Evenepoel rijdt bij Ineos volgend jaar.
De mogelijke fusie zal dan op het moment van nieuws brengen eigenlijk al achterhaald zijn gebleken en er was al geschakeld naar plan 2.0, Amazon.
Stel dat Evenepoel volgend jaar weg wil, en SQS vreest dat ze dan een non-seizoen gaan draaien omdat ze geen nieuwe topper meer kunnen aantrekken, dan lijkt het mij niet dat ze hem al in ‘24 laten vertrekken. In ‘25 misschien wel, om dan met de afkoopsom + salaris Evenepoel + salaris Alaphilippe nieuwe kleppers aan te trekken.