‘Remco Evenepoel kiest bij fusie voor transfer naar INEOS Grenadiers’
foto: Cor Vos
zondag 1 oktober 2023 om 15:34

‘Remco Evenepoel kiest bij fusie voor transfer naar INEOS Grenadiers’

De wielerwereld is nog altijd in de ban van de op handen zijnde fusie tussen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step. Veel belangrijke vragen zijn alleen op dit moment nog onbeantwoord. Zoals: zal Remco Evenepoel volgend jaar uitkomen voor de fusieploeg? De Franse sportkrant L’Equipe is zeer duidelijk, als het gaat over de sportieve toekomst van de 23-jarige Belg.

De Franse sportkrant baseert zich op getuigenissen van ingewijden, die het dossier van heel nabij zouden opvolgen. En volgens L’Equipe is het zonneklaar dat Evenepoel in 2024 voor INEOS Grenadiers zal uitkomen, als de fusie tussen Jumbo-Visma en zijn huidige ploeg Soudal Quick-Step doorgaat. “Iedereen in het vak weet dat Remco nooit voor Richard Plugge zal rijden”, verzekeren mensen, die dicht bij Evenepoel staan, aan de krant.

“Zodra de fusie rond is en Plugges bedrijf de leiding overneemt, zullen alle contracten van de renners van Patrick Lefevere aflopen. Evenepoel hoeft dan alleen maar zijn contract bij INEOS Grenadiers te ondertekenen. Dat is in vijf minuten geregeld”, laat een vooraanstaande zaakwaarnemer, die bekend is met de zaak, weten aan L’Equipe.

L’Equipe gaat er vanuit dat er al een voorcontract is getekend tussen de Britse formatie en Evenepoel, die de afgelopen maanden al vaker in verband werd gebracht met de ploeg van onder meer Geraint Thomas, Egan Bernal en Laurens De Plus.

Veel vragen, maandag antwoorden? 
De betrokken partijen in het hele fusieverhaal houden zich voorlopig nog stil of op de vlakte, al reageerde Lefevere zaterdag in zijn vaste column voor Het Nieuwsblad wel voor het eerst uitgebreid op de nakende fusie. “Na de letter of intent is het allemaal te lang blijven aanslepen. Maar dit mag geen drie dagen meer blijven duren. Zdenek Bakala vliegt op dit moment naar Europa. Maandag zou er al veel meer duidelijkheid moeten zijn.”

RIDE Magazine
126 Reacties
01-10-2023 16:01
Die fusie is sowieso een van de domste ideeën die ik ooit in het wielrennen langs heb zien komen.
    01-10-2023 16:03
    Daar ben ik het voor de volle 100% mee eens.
    01-10-2023 16:53
    Dat dit plan ooit zover is kunnen komen als dat het lijkt te zijn gekomen is eigenlijk al een smet op de hele wielersport.
    01-10-2023 16:56
    Volgens mij is het hoogmoed voor de val... Roglic weg. Remco komt niet. Dan houden ze Jonas over voor grote rondes maar lopen een hoop overwinningen mis alleen al omdat Roglic weg is. En wat heb je zonder Remco aan Quickstep? Merlier als maat van Wout en garantie op veel ereplaatsen en zeges maar dat weegt niet op tegen geen Remco en Roglic. Hele vreemde move!
    01-10-2023 17:05
    @HSV, Roglic zou altijd weggaan als Vingegaard zou blijven. Fusie of niet
    01-10-2023 18:28
    Dom weet ik niet. Maar als TJV fan is 2023 een jaar wat de boeken in gaat. Je weet nu al dat dit nooit meer gaat gebeuren. Wellicht maar goed ook.
    01-10-2023 18:31
    Een fusie vanwege synergie kan best zinvol zijn, maar hier ontmantelen 2 topteams zichzelf. 30 blijft 30, en de rest van al het personeel moet vertrekken. De één, Roglic, mss de hoofdprijs, de meerderheid voor een appel en een ei, aangezien hun doorlopende arbeidsovereenkomsten gerespecteerd dienen te worden. Biedt een concurrent minder salaris dan zal de nieuwe fusieploeg het verschil gewoon moeten bij passen.
    01-10-2023 18:57
    @pietspeed
    Precies daarom. Ik ben niet tegen fusies, maar deze fusie is 1+1= 1, En dan ook nog eens twee van de ploegen met de meeste historie en identiteit in het peloton. Onbegrijpelijk.
    01-10-2023 19:12
    Oneens. Maakt het wielrennen weer tof. Zeker als Evenepoel naar Ineos vertrekt. Roglic weg (eeuwig zonde maar ook hij krijgt een ploeg die voor hem rijdt). Jumbo Visma zal volgend jaar niet meer domineren en dat is wat volgens mij de meerderheid van de fans wil. Attent van Plugge dat hij daarbij helpt. En Soudal is een prima sponsor. Heb vorige week nog heel wat van die fabriek gebruikt : ). Lefevere wil van de ploeg en van die vervelende vader van Evenepoel af. Hoppa. Iedereen blij.
    01-10-2023 22:39
    Vanuit TJV zie ik geen meerwaarde rekening houdende met alle trammelant en extra kosten erbij komen.
    Vanuit Bakala PL zie ik zeer zeker een meerwaarde. PL moet een keer stoppen en zijn aandelen verzilveren en wil daarbij een jobgarantie voor zijn personnel bewerkstelligen.
    Bakala ,wil verandering omdat de resultaten niet goed genoeg zijn volgens hem, hij ziet er een goede oplossing in.
    01-10-2023 23:29
    Of mocht Roglic naar BORA gaan dan kan REV flink tekengeld vangen bij INEOS. Immers waren bereid fikse afkoopsom te betalen dat hoeft indien fusie niet meer.


    En gaat Plugge nu het spel spelen door Patrick Evenepoel te bellen met medeling: 50% van het tekengeld of geen fusie ; ). Zo erg zal het allemaal niet zijn maar lollig zounhet wel zijn. Zaakwaarnemer Evenepoel nog even op de kast jagen en zijn bonus afpakken.
    02-10-2023 03:30
    Het is de wet van de creatieve destructie: Soudal en Plugge hebben elkaar gevonden, en daaromheen gaat alles nu bewegen. Roglic was al op weg naar buiten, tussen Lefevere en Evenepoel rommelde het ook. Het zou goed kunnen dat de huidige ploeg Lefevere overblijft zonder Remco en hoofdsponsor, en dat die ploeg 'fuseert' met een proteam dat de WorldTour in wil.
01-10-2023 15:55
Ik vind persoonlijk de bron van l'Equipe veels te vaag om hier al te veel credibiliteit aan te geven. Het is natuurlijk een heel waarschijnlijke optie, maar "mensen die dicht bij Evenepoel staan" is mij toch wat te vaag. Waarom die dan wel met l'Equipe babbelen en niet met andere Vlaamse media, lijkt mij ook wat eigenaardig. Ook geen idee waar zij het gerucht van een pre-contract halen.
    01-10-2023 16:30
    Weer zo'n vaag bericht, met vage bronnen. Natuurlijk willen alle media een graantje mee pikken uit de wielersaga en natuurlijk moet je dan wel je eigen primeurs hebben. Slaapverwekkend........... Zzzzzzz
    01-10-2023 21:12
    Klinkt als Patrick Evenepoel: een zaakwaarnemer die dicht bij Evenepoel staat, en we weten dat hij er niet vies van is wat in de media te roepen.
    01-10-2023 22:02
    Hij is al maanden persoonlijk akkoord met ineos, maar sqs liet hem niet gaan. Hem nu laten gaan vlak voor/tijdens onderhandelingen lijkt me je eigen stoelpoten doorzagen of anders een onderhandelingsstrategie (het lekken ervan)
    01-10-2023 22:43
    Roglic gaat hoogstwaarschijnlijk naar Ineos.
    Dus krijgt Remco hier zijn gewenste kansen evengoed niet de komende 2 jaar om voor de TdF te gaan.
    Ofwel welk team komt REV terecht gaat Roglic naar Ineos.
    01-10-2023 22:47
    Verder blijf ik zeker voor Rogla supporteren hoewel wanneer een TJV, TAV, met veel sterke Ned en Be renners in koers is ben ik meer bij deze ploeg. Maar is het de TdF tussen Jonas Vinegaard en Primoz Roglic dan gun ik het Roglic 100% met een knoop in mijn maag.
    02-10-2023 07:38
    @KopOverKop: Ook ik blijf voor Roglic supporteren, ik hoop echt dat hij de TdF op zijn naam weet te zetten (bij welk team dan ook). Ik ga hem missen bij TJV.
01-10-2023 15:43
Dan lijkt het me ook sterk dat Roglic naar Ineos gaat.
    01-10-2023 15:49
    Want? Ze hebben geld zat daar. Met de renners die dit jaar en vorig jaar vertrekken besparen ze zo'n 12 miljoen per jaar. (Hart, Martinez, sivakov, carapaz, yates). Daar kan je die 2 wel mee betalen. Als ze het niet kunnen betalen dan moet het budget flink geslonken zijn. Als je kijkt naar de selectie voor volgend jaar, dan zie je toch een groot verschil met de kwaliteit van de selectie een paar jaar terug. De enige renners die meer dan een miljoen verdienen zijn waarschijnlijk bernal, ganna, kwiat en pidcock.
    01-10-2023 15:53
    Vanuit het perspectief van Roglic, omdat hij bij Jumbo weggaat om de Tour te kunnen winnen. Daar zit Vingegaard hem in de weg, dan lijkt het me sterk als hij naar een team gaat waar hij weer naast iemand komt die de Tour wil winnen.
    01-10-2023 15:57
    Roglic zou naar Bora gaan
    01-10-2023 17:15
    Vanuit beider perspectief: zowel Roglic als REVKET willen gewoon zelf tourkopman zijn. Pogi en Vingy ook. Het zijn de renners zelf die bepalen dat er geen vuelta 23 achtige dingen meer gaan gebeuren en dat is prima.
    01-10-2023 22:49
    Wanneer Rogla komend week overeenkomt met Ineos dan is de kans voor REV en TdF voorbij omdat Rogla 2 jaar absoluut kopmanschap wist. Tenzij hij uit vorm is, bij Ineos zijn de ook niet gek.
01-10-2023 18:25
Mooi, dan is het in 24 Rog vs Pog vs Vini en kleine Eddy bij verschillende teams in de Tour. Krijgen we weer strijd ipv treintje rijden.
    01-10-2023 18:37
    En dat is het enige dat wij willen als liefhebbers. Ophouden met dat ‘teveel kopmannen op hetzelfde schip’. Iedereen lekker voor zichzelf kiezen.
    01-10-2023 21:35
    Klopt klopt , maar dan is die hele fusie toch overbodig. Onze vriend uit Israël kan Patlev ook van zijn ongemak afhelpen, maar dat zal de Tsjech wel weer niet willen
01-10-2023 16:08
lijkt erop dat de fusieploeg dan vooral sponsors zal overnemen, want qua renners.... kan me wel voorstellen dat evenepoel graag generatiegenoten van wilder en/of vansevenant wil meenemen (en landa?), alaphilippe zal wel naar total gaan, merlier kan ook niets gaan doen bij dat nieuwe team. straks krijgt plugge enkel wat types als lampaert of senechal
    01-10-2023 22:54
    Amazon, Soudal, Visma, Quickstep en 2.zullen hoofdsponsor zijn of maximaal 3. Wordt Quickstep subsponsor. Geen idee maar denk dat doordat Amazon aan boord is Plugge het spel zeer zakelijk zal gaan spelen en laat PL met zijn voeten spelen ?
01-10-2023 16:18
Lijkt mij meer een slecht sensatiestuk dan gedegen journalistiek.

Als Evenepoel werkelijk voor Ineos kiest dan is er voor TJV werkelijk geen enkele necessiteit voor een fusie meer.

Maar dat is moeilijk te geloven als Jumbo-Visma en Specialized een paar dagen terug nog gesprekken hebben gevoerd.
    01-10-2023 16:26
    Sensatie idd. Want is mij niet duidelijk waarom Evenepoel niet met plugge wilt samenwerken. Dit is een ‘wishful thinking’-artikel met enkel een A en geen B. Die Fransen vrezen enkel een saaie tour.
    01-10-2023 17:51
    Als je de geruchten mag geloven komt amazon erbij en wordt visma hoofdsponsor. Het budget zou dan een 35 miljoen worden. Als dat gerucht klopt is er geen fusie noodzakelijk. Dan is er nog steeds de vraag als er geen fusie noodzakelijk is. Waarom laten ze roglic dan gaan. Misschien heeft jumbo een nieuwe vingegaard op het oog die ze willen opleiden alla roglic en vingegaard. Misschien kom die uijtenbroeks of ayouso wel.
01-10-2023 17:16
Ook dit artikel wordt weer vergezeld van een overmatig stellige titel, ondanks dat er niets zeker aan is. Ik zou blij zijn als morgen duidelijk werd welke stoelendans het (al dan niet) wordt zodat het Italiaanse najaar alle aandacht kan krijgen dat het verdient.
    01-10-2023 17:28
    Zou inderdaad niet het eerste broodje aap verhaal geweest zijn van die fransen
    01-10-2023 21:18
    Staat toch tussen quotes om aan te geven dat het alleen maar is wat iemand (l'equipe) beweert?
01-10-2023 17:05
Helemaal terecht en volkomen begrijpelijk. Je kan dit overigens ook lezen als ‘als je Vingegaard er ook uit kickt overweeg ik het, misschien’. Net zoals bij Roglic: hulde. Kies voor jezelf.
    01-10-2023 18:35
    Eens, Roman. Eens! Altijd zelf als kopman voor je eigen kansen kiezen. Dat knechten en schaduwkopman zijn is alleen voor de mindere goden of de nieuwkomers die zich nog moeten ontdekken.
    01-10-2023 19:48
    Bij roglic is het ook wel de gedachte 'ik kan nu nog cashen' (denk ik)
01-10-2023 17:29
It makes sense.
Pa Evenepoel is al 2 jaar aan het praten met Ineos.
Als Remco zijn contract plots gratis kan opzeggen, is hij weg.
Evenepoel wil kopman zijn in de Tour van 2024 en geen tweede viool spelen naast Vingegaard.
    01-10-2023 17:34
    Pa Evenepoel , wat een loser is dat….
    01-10-2023 23:21
    Ineos wilde een flinke overnamesom, afkoopsom betalen mocht PL hem laten gaan.
    Nu wordt groot daarvan tekengeld, hoppa, gelijk op de bankrekening. Gaat Plugge nu Patrick Evenepoel bellen, wij willen 50% van het tekengeld of geen fusie.
01-10-2023 15:46
Lijkt mij ook gewoon zo, na al die geruchten rond Ineos en dan toch dat waterdicht contract komt dit toch als een geschenk uit de hemel voor het kamp Evenepoel. Krijgt uit het niets de "gratis" overgang en ondersteuning die hij nodig heeft, kan misschien nog enkele compagnons als Van Wilder meenemen en is zonder juridisch getouwtrek onder zijn contract bij Quick-Step uit. Of naar Jumbo gaan, waar hij voorheen niets van wist, met Vingegaard als absolute kopman, en een actie die ook meer een overname dan een fusie (b)lijkt. Keuze lijkt mij snel gemaakt, ik zou de kans ook laag inschatten dat Evenepoel mee de overstap maakt naar Jumbo-Visma. Plottwist zou natuurlijk zijn dat Roglic eerst bij Ineos tekent :p
    01-10-2023 17:36
    Evenepoel wint nooit van zijn leven een Tour. Puur omdat er betere renners zijn
    01-10-2023 18:26
    Tijd om de geschiedenis nog is te bekijken. Thomas won een Tour, had je dat 10 jaar geleden ooit gedacht? Nibali won een Tour nadat Contador en Froome uitvielen en hijzelf wel beresterk was. Sastre won er één met een goede ploeg en 1 goede dag op Alpe d'huez, zelfs Pereiro Sio won een Tour. Allemaal voorbeelden op nog geen 20 jaar tijd. Ik denk dat Remco minder is dan Pogacar en Vingegaard in het rondewerk, maar dat betekent niet dat hij nooit een Tour wint.
01-10-2023 15:50
Dan loopt Vismazon ook wel de verhoopte 15 miljoen van Specialized mis.
    01-10-2023 16:05
    daar zeggen ze dus niks over evendepoel heeft een contract met die mensen volgens mij, zo dit kan ook veel onzin zijn.
    01-10-2023 16:28
    Je weet niet wat ze van Cervelo / Pon krijgen.
01-10-2023 16:10
Mijn eerste vraag is op dit moment nog steeds hoe concreet die fusie nou echt is voor 2024. Het een 'op handen zijnde' fusie noemen, en de twee ploegen al benoemen als 'fusieploeg' betekent niet dat het daadwerkelijk gaat gebeuren, laat staan dit jaar.
01-10-2023 16:20
Stel dat dit waar is, wat heeft die hele fusie dan voor zin? Je krijgt er paar renners erbij die wat toevoegen aan team TJV. Niks te nadelen aan de rest van die renners. Maar die hebben net niet genoeg niveau. Met Amazon erbij is de toekomst toch wel redelijk veilig. Voor de spanning in de wedstrijden is dit natuurlijk wel beter dat Remco naar Ineos gaat (mits Roglic naar Trek / Bora of Bahrein gaat)
    01-10-2023 20:45
    Misschien geeft Amazon geen 15 miljoen maar veel minder. Dan hebben ze Soudal nodig om de begroting sluitend te krijgen. En heeft de fusie dus zin.
01-10-2023 16:23
Klopt het wel dat de contracten bij een fusie automatisch aflopen? Het lijkt me sterk, maar indien zo dan vertrekken Vingegaard en van Aert misschien ook wel…
    01-10-2023 16:43
    Heeft iets te maken met wie de officiële broodheer van de renners is. Het contract van een renner is geldig voor de ploeg die hem zijn look uitkeert. Indien SQS opgenomen wordt door JV, verandert de ploeg die de renners betaalt, dus zijn alle bestaande contracten van SQS niets meer waard
    01-10-2023 16:44
    Zijn loon dus*
    01-10-2023 17:09
    Renners van de licentie die verdwijnt kunnen gaan waar ze willen. Als ze niet weg willen zal de overnemende licentie gewoon moeten betalen.
    01-10-2023 19:04
    Duidelijk (nou ja…). Dus kunnen Wout en Jonas ook zonder consequenties elders hun heil zoeken. Riskante onderneming, zo’n fusie…
    01-10-2023 19:47
    Geld niet voor renners van die licentie. Alleen voor de overgenomen licentie. Heeft overigens ook nog ergens te maken met hoe een contract is opgesteld he... ben je bv onderdeel van een bv en wordt je via die weg gedetacheerd bij de ploeg of ben je als zelfstandige ingehuurd... en met land waarin licentie is afgegeven, hoewel arbeidsrecht altijd preveleert, kan daar per land nuance verschil in zijn.
01-10-2023 17:31
Weet niet wat er van aan is en of het slim zou zijn, maar stel mij nu wel ‘de gesprekken met Evenepoel’ voor.

Plugge: Remco, we kiezen voor Specialized en maken van jou onze tweede kopman in de Tour. Wat denk je ervan? (glundert)
Evenepoel: Nee, dank u.
    01-10-2023 17:36
    Zou Plugge genoeg zelfvertrouwen in zijn team en voorsprong hebben om Vingy te ruilen voor REVKET? Dat is meer de vraag. Alle 2 gaat hem absoluut niet worden..
    01-10-2023 22:31
    Alle 2 zou kunnen, maar niet beide in Tour. Dan nog Wout en Remco samen…. Wout is echte teamspeler, ik weet niet of het allemaal waar is maar die 2 kunnen elkaar niet luchten of zien volgens mij. Maar ik vermoed dat het in de Vuelta ook minder gezellig aan tafel was met primoz en Jonas samen.
01-10-2023 20:42
Ik dacht al: renners naar Ineos, sponsor naar TJV, licentie per opbod verkopen.

De vraag is alleen of Soudal wel meewil als ze Evenepoel kwijtraken. Volgens mij zei Lefevere eens dat de sponsor haar lot aan Evenepoel had verbonden…
    01-10-2023 20:57
    Soudal voelt zich zover ik heb gelezen niet verbonden met evenepoel. Ze willen zich volgens mij meer internationaal presenteren, dus een internationaal georrienteerde ploeg past hen. Wellicht vandaar de overstap naar qs. Ze zijn volgens mij behoorlijk ambitieus.
01-10-2023 21:22
Waar komt eigenlijk dat idee vandaan dat alle soudal-qs renners zomaar weg mogen? In het normale arbeidsrecht is het niet zo dat je onder je contract uit kan als je bedrijf wordt overgenomen/fuseert. Is dat een UCI regel of zo?
    01-10-2023 21:56
    Lees eerder in dit bericht en luister de diverse podcasts: bij een fusie verdwijnt er 1 paying agent en wordt contract overgenomen. Wil renner niet over, dan mag die weg. Wil renner mee over, dan moet de nieuwe paying agent dat contract overnemen.
    01-10-2023 22:02
    Ik lees het wel, maar ik vraag me dus af waar dat op gebaseerd is, omdat dat in het normale arbeidsrecht niet zo is. Is dat een UCI regel? een clausule in het contract? Als iemand meer weet hoor ik het graag, maar wel graag met een duidelijke bronvermelding want ik ga geen 'diverse podcasts' luisteren om te hopen dat ergens in die 6 uur vermeldt wordt waar dat op gebaseerd is (of niet).
    01-10-2023 22:15
    Wielercontracten worden afgesloten met een paying agent, die ook de world tour licentie heeft. En een team kan maar 1 paying agent en 1 licentie hebben, dus sommige contracten vervallen (als de renner dat wil) aangezien die paying agent niet meer bestaat.
    01-10-2023 22:15
    Ik meen ergens gelezen te hebben dat het als een eenzijdige essentiële wijziging van de arbeidsovereenkomst beschouwd wordt. Vermoedelijk op basis van eerdere rechtspraak? Het bijzondere aan 2 ploegen die fuseren is dat in principe de helft van het gefuseerde bedrijf per definitie niet meer aan de bak komt wegens limieten op het aantal wielrenners per ploeg. Dat is in het gewone arbeidsrecht niet zo gebruikelijk vermoed ik.
    01-10-2023 22:39
    Dat van de 'paying agent' komt uit volgend artikel: https://sporza.be/nl/2023/09/25/soudal-quick-step-en-jumbo-visma-samen-in-dat-ene-interview-sprongen-bij-mij-alle-lichtjes-aan~1695634846608/
    01-10-2023 22:58
    Okay duidelijk, een UCI regel dus, bedankt Limal!
01-10-2023 15:54
Dat zou fantastisch nieuws zijn! Dan kan de rivaliteit blijven zoals hij nu is en dat is voor deze website ook het beste XD.
    01-10-2023 16:13
    Rivaliteit tussen ploegen is slechts iets wat in de hoofden van welbepaalde supporters speelt, quantité négligeable.
    01-10-2023 16:55
    Tuurlijk appel, tuurlijk jongen.
    01-10-2023 18:53
    Had eigenlijk wel weer zin in de opportunistische totale metamorfose van de fans hier zoals bij Van Aert een aantal jaren terug. Van volksvijand nummer 1 tot troetelbelg.
    01-10-2023 20:19
    Er valt een pak van hun harten mocht dat niet nogmaals nodig blijken. Sommigen waren de afgelopen week hun kar al aan het keren; maakt het dubbel grappig natuurlijk.
01-10-2023 16:03
ik geloof er geen niks van, l equipe is niet te vertrouwen, waarom zou je fuseren als evendepoel niet komt, raar
    01-10-2023 17:00
    @Goldone lees je bericht nog eens...
01-10-2023 16:07
Waarom zou Remco naar Ineos gaan? Omdat ze vermoedelijk beter zijn dan SQS voor de rondes qua begeleiding. Dat is JV ook en zelfs nog beter. Nu dat Roglic weggaat, zou ik wel voor de fusie kiezen en met een gelijke voorbereiding als Vingegaard naar de Tour gaan. Zonder Portal heeft Ineos nog niks gewonnen.
    01-10-2023 16:12
    idd, waarom fuseren dan, soudal gaat echt niet fuseren als evenepoel niet mee gaat het zelfde geld voor specialized, l equipe is ook niet te vertrouwen allemaal een raar verhaal vind ik persoonlijk.
    01-10-2023 16:17
    specialized heeft niets met soudal of fusie-gesprekken te maken, die volgen gewoon evenepoel waar hij ook naar toe gaat
    01-10-2023 16:31
    Ooit een halve seconde naar een interview met Evenepoel geluisterd? Die jongen is een alpha mannetje in elke ader in zijn lijf. Zie ik echt niet, in het beste geval dan nog, als "gedeeld" kopman naar de Tour gaan met Vingegaard. Lees is over de sfeer die Contador beschrijft toen hij in 1 team met Armstrong de Tour betwistte, of waarom Roglic nu weggaat. 2 hanen op 1 erf werkt niet. En dat samen winnen concept past compleet niet bij het karakter van Evenepoel, het karakter dat hem overigens één van de allerbeste renners van het peloton maakt. De keuze voor Jumbo heeft voor- en nadelen, voor Ineos enkel voordelen. Lijkt mij wel duidelijk wat hij zou kiezen.
    01-10-2023 17:37
    @goldone123: Soudal wil graag sponsor zijn van een toprenner met internationale uitstraling. Dat kan Evenepoel zijn, maar dat is niet de enige optie. Met Vingegaard en Van Aert zullen ze ook dik tevreden zijn.
Wat is het rundvlees tussen Evenepoel en Plugge?
01-10-2023 16:18
Volgens mij hangt het ook af financieel. Maar ook wat gaat b.v.een ylan wilder doen. Mochten de trouwe helpers van remco voor jumbo kiezen dan is er geen sterkere ronde blok qua helpers dan bij jumbo.
    01-10-2023 21:04
    Jumbo heeft geen. Helpers nodig om het sterkste ronde blok te zijn dit heeft afgelopen jaar wel bewezen.
01-10-2023 16:22
Jammer, ik zie liever Roglic dan Remco
01-10-2023 18:12
Groot gelijk.
01-10-2023 18:35
Dan zou ik maar snel tekenen Remco, want als Primoz daar tekent ben je toch ineens een stuk minder interessant.
    01-10-2023 19:31
    Ploegbazen van Ineos zoúden aangegeven hebben dat Roglic al elders heeft getekend (volgens HLN). Zou ofwel bij Movistar, ofwel bij Bora zijn. Met de 2de als grootste kandidaat vanwege hun financiële slagkracht. Maar opnieuw: allemaal ‘zou’, want HLN kondigde eerder deze week al Movistar aan.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine