Remco Evenepoel gaat niet meer van start in Benelux Tour

vrijdag 3 september 2021 om 10:25
Remco Evenepoel gaat niet meer van start in Benelux Tour

foto: Cor Vos

Geen Remco Evenepoel aan de start van de vijfde etappe van de Benelux Tour. De renner van Deceuninck-Quick-Step kreeg afgelopen nacht opnieuw last van zijn maag en heeft besloten om uit de wedstrijd te stappen.

“Nadat zijn toestand de voorbije dagen verbeterde, kreeg Remco afgelopen nacht opnieuw last van zijn maag. Er is vervolgens besloten dat hij vandaag niet meer zal starten in de Benelux Tour. De teamartsen volgen zijn situatie de komende dagen van dichtbij op”, laat Deceuninck-Quick-Step weten via social media. Evenepoel dacht voor de start van de derde etappe ook al aan afstappen, nadat hij dinsdag last kreeg van maagklachten.

“Ik heb niks kunnen eten tot één uur voor de tijdrit. We bekijken het nu dag per dag. Als de situatie blijft verslechteren, heeft het geen zin om verder te doen. We gaan straks zien of ik al meer eten kan binnenhouden. Als dat niet lukt, kan ik beter uitzieken en herstellen richting volgende week”, liet Evenepoel dinsdag na de tijdrit weten.

EK wielrennen 
Het leek woensdag en donderdag de goede kant op te gaan, maar de Belg heeft nu dus opnieuw last van zijn maag en uit voorzorg is besloten om de Benelux Tour te verlaten. Evenepoel wil volgende week namelijk schitteren op het Europees kampioenschap wielrennen in Trentino. Op donderdag 9 september staat al de individuele tijdrit op het programma. Evenepoel werd twee jaar geleden nog Europees kampioen tegen de klok.

Dit artikel delen:

44 Reacties

Diskob 3 september 2021 om 10:31

Jammer voor de koers, maar de beste beslissing met het oog op het EK. De tijdrit is donderdag, hopelijk is hij volledig hersteld tegen dan.

Duh 3 september 2021 om 11:01

Jammer voor Asgreen, die heeft door deze beslissing minder kans op eindoverwinning en op EK.

Diskob 3 september 2021 om 11:06

Zeker jammer voor Asgreen, met een goeie Remco in steun stijgen zijn kansen inderdaad. Maar nog drie dagen vol koersen met maagproblemen zou oerdom zijn.

Hoe dit de kansen voor Asgreen op het EK beïnvloedt volg ik niet helemaal.

Peetvader 3 september 2021 om 12:28

Ziek is ziek he. Zo zal Asgreen ook niet veel aan Remco hebben.
Het is hier al vaker aangehaald dat artsen renners soms te vaak laten doorrijden. In deze dus gewoon de juiste beslissing lijkt mij.

ThorHushovd 3 september 2021 om 11:06

Zeker water uit Oldenzaal gedronken.

Wheely 3 september 2021 om 11:13

Nee naar de Pizza Hut geweest.

wimvl 3 september 2021 om 11:17

Wat een belachelijke opmerkingen weer

Marik 3 september 2021 om 11:26

Poeh Wim, jij gaat een paar zware jaren tegemoet hier op Wielerflits. Sterkte kerel ;)

Barry Batsbak 3 september 2021 om 11:42

Je kunt ook overál aanstoot aan nemen. Het wordt een zonnig weekend, smeer je perkamenten velletje vooral goed in.

Sjonge Jonge 3 september 2021 om 11:48

Welke opmerkingen vind je belachelijk dan Wim?
Ik vind dat er regelmatig belachelijke opmerkingen worden gemaakt onder artikelen over Evenepoel, maar als je dat nu het geval vindt ben je wel erg snel op je teentjes getrapt.

Willem Kieft 3 september 2021 om 14:13

Het is jammer voor Asgreen en een Pizza Hut referentie. Wat is hier precies zo shockerend aan? Letterlijk niemand doet enige aanval op Evenepoel.

Steven_E 3 september 2021 om 11:46

Ik vond dat het voor 1x nog meeviel …

peter s 3 september 2021 om 11:47

Pizza ananas….krijg je ook t zuur van

Willem Kieft 3 september 2021 om 14:17

Pizza Hawai #nomnomnom

Sjonge Jonge 3 september 2021 om 11:50

Goede beslissing, met maagproblemen zal knechten voor Asgreen ook niet meevallen.
Nu herstellen en hopelijk weer fit voor het EK

Klein Verzet 3 september 2021 om 12:04

Terug naar het kleine bier.

Roeleboelie 3 september 2021 om 12:09

is het te vroeg om te denken dat het mentaal echt een zware opgave gaat worden voor Remco?

WernerFranke 3 september 2021 om 12:23

2e Worldtour koers, 0 ritzeges, 2 opgaves dit jaar.
Laat best later dit najaar nog iets zien in een grote wedstrijd of dit seizoen zal heel snel vergeten worden.

Ed De B 3 september 2021 om 12:41

Ha, gelukkig nog iemand die een (quasi) provocerende opmerking plaatst.
Benen omhoog, popcorn erbij.
Wie maakt de eerste tegenaanval?

S.t.B 3 september 2021 om 13:50

@Ed

Dat is dan wel hoofdletter quasi.
Zie weinig provocerends achter deze feitelijke constatering.

Maagproblemen zijn bepaald niet zelden stress gerelateerd. Beetje mental coaching qua hoofdzaak(fietsen) bijzaak(aandacht) lijkt me bij Remco sowieso hoognodig.

Ken eigenlijk maar één renner die vrijwel net zo dwangmatig de aandacht opzocht, zonder hier mentaal aan onderdoor te gaan. Wie o wie?

vroege vlucht 3 september 2021 om 14:24

Oei dat is een lastige S.t.B. Ik heb meerdere opties: 1. Titi Voeckler, 2. Kelderman (alweer in het nieuws en mentaal niet kapot te krijgen)

S.t.B 3 september 2021 om 15:34

@ Vroege vlucht

Arme Wilco. Qua aandachtsgeil absoluut de allerlaatste die ik op mijn lijstje zou zetten. Toch meer de verlegen bible belt knaap die zich richting paps, mams en dominee nog steeds schuldig voelt dat hij ook op zondag moet koersen.

Voeckler zet ik met Virenque op een gedeelde tweede plaats.
Lance dat ene treetje hoger.

Geef die drie een wichelroede en ze vinden geen water… wel een camera..
Betwijfel of R.E in één adem met deze heren wil worden genoemd.

wimvl 3 september 2021 om 16:00

Werker Franke

wimvl 3 september 2021 om 16:00

San Sebastián 2019

Gelei 3 september 2021 om 12:57

Jammer, ik keek uit naar komende zondag.

wimvl 3 september 2021 om 13:08

@Marik, zeker en vast niet. Wie laatst lacht, best lacht

Willem Kieft 3 september 2021 om 14:14

Weet je zeker dat de belachelijke opmerkingen vandaag niet van jouw kant komen?

Maartensmits 3 september 2021 om 15:20

Wim, leer verdorie eens normaal Nederlands spreken. ‘Vast en zeker’ en ‘Wie het laatst lacht, lacht het best’. Jouw verbasteringen zijn van het niveau Soudal.

Gidon 3 september 2021 om 21:04

Maarten, volgens mij is dit gewoon een typisch voorbeeld van kleine nuances tussen het Nederlands in Vlaanderen en Nederland. Als Vlaming gebruik ik ook de uitdrukkingen die Wim hier uit. Ook dat is normaal Nederlands. Willem geef ik dan weer wel gelijk.

Michelangelo 3 september 2021 om 13:11

Als je ziek bent, ben je ziek… Erg jammer voor Asgreen, want die staat er toch echt wel goed voor, en kan in de laatste ritten wel een goede knecht gebruiken die op de Vlaamse, Limburgse en Ardense heuvels uit de voeten kan.

Maar ergens heb ik ook twijfels. Omdat er eigenlijk ook een beetje gebeurt wat ik verwacht. Evenepoel kan zelf niet meer winnen, en kiest ervoor (of er wordt gekozen) om niet te knechten voor een ander, maar alles te zetten op zijn eigen kansen op het EK (en het aura van onoverwinnelijkheid in stand houden; hij is immers niet verslagen door een andere renner, maar door een buikgriepje). En ik weet niet hoe dit valt bij de andere sterren bij DQS, die wel hun ballen eraf moeten rijden voor Remco, maar er eigenlijk niks voor terug krijgen als ze er zelf goed voor staan.

Persoonlijk denk ik dat dit niet past bij het “wolfpack-idee”. Maar meer bij een troep leeuwen, waarbij de oude ervaren leeuwinnen altijd moeten jagen, en het jonge alfamannetje vervolgens als eerste aan tafel gaat. De keuze voor Evenepoel als speerpunt, maar vooral de aanpak eromheen, zou wel eens de doodsteek kunnen worden voor the wolfpack zoals we die kennen.

En als je het mij vraagt zou ik hem ook niet selecteren voor het WK. Juist op deze gronden. Alle ballen op Wout, en dan liever een knecht mee die wat minder goed is maar waarvan je met zekerheid weet dat hij mee gaat in de tactiek, dan een goede Evenepoel die tegen de afspraken in toch zijn eigen kans wil gaan.

Ward 3 september 2021 om 13:15

edit wf: niet doen

Michiel 3 september 2021 om 13:37

Huil niet zo. Michelangelo is een top reageerder

Deel Koeper 3 september 2021 om 14:05

Dit zal wel illustreren dat het een exceptioneel slechte ploegmaat is die geen opofferingen wil brengen om een ander wolfje te helpen.

vroege vlucht 3 september 2021 om 14:27

Ik zal heel eerlijk zijn, ik vind de reacties hier mooi maar ik wacht wel op die van Michelangelo.

Bart De zever 3 september 2021 om 13:57

Heeft wss last vd maag gekregen bij het zien van al de reacties op zijn zoveelste wangedrag. Het ventje is verslaafd aan aandacht en denkt dat de nulmeridiaan door zijn gat loopt. Het is goed dat de cauwer toch eindelijk eens wat kritiek durft geven want hij is omringd door gatlekkers genre Keisse.

Pogacar_GOAT 3 september 2021 om 14:34

Als Evenepoel serieus last heeft van zijn darmen dan vrees ik ook voor de EK tijdrit. Het is zeker geen uitgemaakte zaak dat hij dan weer volledig fit is.

D.Koch 3 september 2021 om 14:56

Je hoort het Michelangelo! Wheely nog even met een grap erbij. Iedereen weer tevreden. On topic logische keuze natuurlijk. Zonder brandstof kom je niet vooruit

Romāns Vainšteins 3 september 2021 om 15:06

Eierdopbekopte angstbijters niet van de lucht in om het even welk REV topic. Zijn die tegelijkertijd notoire reetveerstekers tov van een vergelijkbaar type dat wél NL in het paspoort heeft staan extreem xenofoob of juist heel erg 'andersdenkend'?

Alfons Haavers 3 september 2021 om 15:29

Romans alleen al maakt wielerflits de moeite om te blijven volgen. ‘Eierdopbekopte angstbijters’ haha!

Willem Kieft 3 september 2021 om 15:31

Romans met zijn gebruikelijke “ik gooi wat woorden die niks betekenen maar wel een beetje cool klinken zonder enige structuur op een stapel en hoop dat iemand er chocola van kan maken” reactie.

Willem Kieft 3 september 2021 om 15:35

Ik vraag me overigens ook af of hij überhaupt eerst de reacties heeft gelezen voor hij, brullend van de lach om zijn eigen geniale grappen, zo geniaal dat hij zelf ook geen idee heeft waar ze over gaan, als een idioot op zijn toetsenbord begon te rammelen.

S.t.B 3 september 2021 om 15:46

Romans… Polemisch weeskind.

Tollpatscher 3 september 2021 om 18:14

Ik vind het een voor RE best intelligente zet.
Nu kan hij zich weer volledig op hoogmoedige aankondigingen richten.

jan jansen 3 september 2021 om 18:20

Als je hem laat afstappen leert ie nooit rijden voor een ander. En als hij zelf besluit af te stappen mag duidelijk zijn dat die jongen inderdaad enkel rijdt voor de BV Evenepoel.

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair