Remco Evenepoel en Mark Cavendish naar Ronde van Denemarken

vrijdag 6 augustus 2021 om 13:00
Remco Evenepoel en Mark Cavendish naar Ronde van Denemarken

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel keert volgende week terug in het peloton na de Olympische Spelen van Tokio. In de PostNord Danmark Rundt verschijnt hij voor het eerst aan de start. Ook Mark Cavendish is door Deceuninck-Quick-Step geselecteerd voor de Deense ronde.

Voor Cavendish wordt de Danmark Rundt zijn eerste koers sinds de Tour de France, waar hij vier etappes won en de groene trui veroverde. De Britse sprinter gaat voor de vierde keer op in deze koers, waar hij zowel in 2007, 2012 als 2013 al eens een etappe won. Ook Shane Archbold, Iljo Keisse, Yves Lampaert, Michael Mørkøv en Jannik Steimle maken deel uit van de ploeg.

Een zege pakken is het doel van Deceuninck-Quick-Step in de Deense ronde. “Mark heeft een sterke groep bij zich voor de sprints. Remco en Yves kunnen voor succes gaan in de rit tegen de klok in Frederiksberg. We willen graag een zege pakken volgende week. Het klassement bekijken we dag per dag”, aldus ploegleider Brian Holm.

De Ronde van Denemarken staat voor 10-14 augustus op de kalender.

Dit artikel delen:

30 Reacties

vroege vlucht 6 augustus 2021 om 14:59

Een nieuwsbericht over Remco Evenepoel en geen reacties hieronder…. Ik maak me wat zorgen.

Marco 6 augustus 2021 om 15:14

Ik had de eerste kunnen zijn maar vroeg het me ook af.. moet nog wat gebeuren.. op naar de 170

Panache 6 augustus 2021 om 15:32

Ik zal wat helpen.

Deze kleine koers zal de kannibaal wel winnen, de tegenstand bestaat uit Jan en Mieke. Ook Cavendish zal zijn sprints winnen, waardoor de zegeteller flink oploopt. En dan einde seizoen gaan pronken als zogenaamd de meest succesvolle ploeg. Ik vind het een aanfluiting: eerst kwaliteit, dan pas kwantiteit.

Murcia 6 augustus 2021 om 15:43

De meesten zitten nog na te hijgen van alle actie op de OS denk ik. De opzet is duidelijk om Remco veel meer onder de radar te laten rijden. Geen betere optie dan Denemarken in dat geval. Cavendish kan zijn seizoenstotaal opvoeren en ergens volgende week voor een jaar bijtekenen.

Wheely 6 augustus 2021 om 15:44

Tja afsluitend tijdritje, allemaal vlak daar, geen lastige afdalingen of ondergrond. Hier kunnen ze het Remco niet al te lastig maken.

Marco 6 augustus 2021 om 15:46

Ik zal ook wat helpen Panache, welke imposante koersen is Groenewegen aanwezig?

Pole Pole 6 augustus 2021 om 18:10

Panache
Ik zal wat helpen.
https://www.deceuninck-quickstep.com/en/team/palmares

aanfluiting…

Reiger 6 augustus 2021 om 16:55

ik zal ook wat helpen Marco. Anders komen we nooit op de 170. Wanneer is het tegenstellingen zoeken en het aangevallen voelen te stoppen in jouw hoofd? Graag een uitgebreide zelf-analyse.. :)

Marco 6 augustus 2021 om 18:18

Ben jij niet aan het wachten op de column van Patje zodat je weer eens heerlijk los kunt gaan?

Nog 1 nachtje slapen

Reiger 6 augustus 2021 om 18:51

Dit is geen zelf-analyse en zeker geen antwoord. Maar mocht er een column komen zijn de messen al geslepen hoor. Tenzij er geen onzin, zelfbevlekking en de maat nemen van anderen instaat maar dat kunnen we wel uitsluiten toch?

Marco 6 augustus 2021 om 19:20

We zijn het bijna eens… behalve dan dat jij, LaDoyenne en vriendje Michelangelo de messen altijd slijpen… en staat er niets in wat niet klopt dan zal het wel zo gedraaid worden dat er toch iets te klagen valt

Reiger 6 augustus 2021 om 20:03

@Marco Jij bent iig altijd de advocaat van de duivel.. Doe je toga aan en zet m op!

Covadonga 7 augustus 2021 om 14:25

Wf . (tekst)

Ivanoviclover 6 augustus 2021 om 17:33

Ik zal eens een normale reactie geven, als liefhebber: ik kijk uit naar de prestaties van Remco en Cav in deze Tour of Denmark! (En ook naar andere renners, maar dit gaat over DQS)

Michelangelo 6 augustus 2021 om 18:43

Ik zal ook mijn duit in het zakje doen, anders kunnen vroege vlucht en marco niet slapen vannacht:

Prima dat hij dit rondje gaat rijden. En ik denk ook dat ze bij DQS even goed moeten nadenken hoe ze het seizoen met Remco af te maken. Willen ze hem nog heel erg in de spotlights zetten, of beschouwen ze dit seizoen als verloren (dankzij Pat L die zonodig over de rug van een jonge geblesseerde renner sponsors binnen wilde halen met een mooie Giro).

Ik zou persoonlijk Evenepoel dit jaar uit de spotlights halen. En gaan werken naar volgend seizoen. Dus niet naar het WK (hij is niet echt een teamplayer gebleken), en het is zelfs de vraag of je hem wilt laten starten in Lombardije en de andere Italiaanse najaarswedstrijden.
Verder vooral low profile keihard werken in de komende winter, zijn mobiele telefoon afpakken, een goed gesprek met de PR mensen rondom “de nieuwe Merckx”, en dan maar gebruik maken van de tikken op neus (in de Giro, BK tijdrijden en de OS) om de hype weg te laten ebben. Want mijn gevoel is (afgaande ook op de posts onder de artikelen van Remco) dat er steeds meer realiteitszin is gekomen bij veel fans en ook de Belgische pers. Laat hem hiervan gebruik maken door zelf ook een stapje terug te doen in zijn uitingen, zodat hij op een normale manier en met normale verwachtingen komend seizoen kan beginnen. *

En voor Cav: mooi dat hij hier kan rijden met een hele goede sprinttrein. Is geen ronde van Frankrijk, maar in ieder geval wel de mogelijkheid om zijn armpjes in de lucht te steken. Goed voor hem, goed voor de ploeg, en goed voor het ego van Patje. En dat is ook wat waard….

* Waarbij ik me afvraag of dat ook gaat gebeuren. Want ik heb het idee dat Evenepoel de hype rondom zijn persoontje nodig heeft om te kunnen presteren. En dat ook papa Evenepoel het niet zou kunnen verkroppen als zijn zoon ineens een anonieme renner zou worden. En ook Patje zelf wil graag reuring rondom Evenepoel, want zelfs slechte aandacht is altijd nog aandacht…

Marco 6 augustus 2021 om 19:27

Redelijke reactie kunstenaar.. beetje jammer dat je altijd die spot erin moet bouwen die andere mensen dan weer doet uitlokken om te vragen of Groenewegen het dit jaar laat bij de ronde van Maaskantje, terwijl Cav de ronde van Frankrijk al gedaan heeft… maar ik moet zeggen… redelijke reactie.. je gaat vooruit..

PS… Als Patlef geen sponsor binnen haalt (al dan niet door iets te forceren) dan kan de hele ploeg inpakken… Beetje reactie van een arbeider dat de baas altijd de slechte is.. mss is het zo dat Remco de Giro moest rijden voor een sponsor.. en mss was dat voor Remco niet het beste.. Maar tenzij jij wilt dat Remco bij Jumbo komt rijden zou ik blij zijn met een sponsor voor Patje

Slaap lekker

rennerske 6 augustus 2021 om 19:42

Lekker rondje om eens flink uit te pakken.

LaDoyenne 7 augustus 2021 om 15:51

En een nieuw zegegebaar tonen?

vroege vlucht 6 augustus 2021 om 21:39

Dank voor de reacties! Ik kan vannacht weer rustig slapen. Ik hoop dat Remco dat ook doet een mooi resultaat rijdt en wat uit de schijnwerpers blijft om rustig op te bouwen.

Michelangelo 6 augustus 2021 om 21:53

Ik denk dat Evenepoel wel een slapeloze nacht heeft. Een bericht over “San Remco”, en dan maar 18 posts. Waarvan de helft gaat over het feit dat er zo weinig posts staan.

Dat moet voor die jongen de zoveelste tik op zijn neus zijn. Eerst al over een muurtje duiken, dan vervolgens problemen tijdens zijn herstel. Daarna een afgang in de Giro, gevolgd door het misgrijpen op het BK tijdrijden. De OS waren ook een drama, en nu slechts 18 posts.

Die gaat slecht slapen vannacht… voer voor de volgende column van Patje over de mentale gesteldheid van Evenepoel. Ik kijk er nu al naar uit.

Marco 6 augustus 2021 om 22:35

Nog maar 12 uurtjes en dan mag je al Michelangelo

Reiger 6 augustus 2021 om 22:55

hoe laat gaan we los morgenochtend? heb je de zandzakken al voor de deur van Patje gelegd Marco? Het zal nodig zijn vrees ik.

Marco 6 augustus 2021 om 23:52

Stel je voor, Patje heeft morgen geschreven dat het niet goed is om Remco over het paard te tillen

Reiger 7 augustus 2021 om 00:04

@Marco Dan heeft hij groot gelijk maar dan ben ik ook teleurgesteld dat ik mijn energie hier niet kwijt kan en zal ik zelf een rondje moeten gaan fietsen. En ze verwachten nog regen ook hier!! Meestal is een stukje van Patje wel goed voor een half uurtje schuimbekken achter het toetsenbord.

Marco 7 augustus 2021 om 11:01

Oei, Reiger… Patrick Lefevere heeft in zijn wekelijkse column in de Belgische krant Het Nieuwsblad het boetekleed aangetrokken….

Maar gaan fietsen dan?

Reiger 7 augustus 2021 om 11:09

Een heel klein rondje dan. Maar dat hij de knieblessure afdeed als een mentale kwestie blijft gewoon overeind staan toch? Ondanks dat hij een operatie nodig heeft..

Marco 7 augustus 2021 om 11:16

Klopt maar dat hadden wij hier al uitgeklaard:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/bora-hansgrohe-bevestigt-terugkeer-sam-bennett/#comment-908473

Reiger 7 augustus 2021 om 11:24

Dat was ik al weer vergeten joh. Ik ga wat Patje betreft er altijd weer met een fris gestrekt been in. Patje neemt wat betreft zijn mispeer over de knieblessure (dat Bennett dat faked) geen woorden terug. Had ook wel netjes geweest toch?

Maar ik mis jouw Patje verdediging wel onder het betreffende stukje. Daar wordt hard aan gewerkt neem ik aan?

Marco 7 augustus 2021 om 11:31

Nee, ik ben er niet aan bezig want ik ben nog aan het bijkomen van Marik die toch een echte Jumbo fan is…

Marik 7 AUGUSTUS 2021 OM 09:05
Dit vind ik dan toch wel weer keurig van Lefevre. Ik ga in dit geval van de beste bedoelingen uit en zoek er verder niets achter.

Ik dacht eerst dat ik nog niet wakker was… maar ik moet hem toch mijn complimenten gaan maken

meestre 7 augustus 2021 om 15:32

Ladoyenne heeft terug zijn naam veranderd , kan niet anders

Headlines

Materiaalzone

Populair