Remco Evenepoel denkt aan Giro: “Begin mij te vervelen”

vrijdag 22 mei 2020 om 19:40
Remco Evenepoel denkt aan Giro: “Begin mij te vervelen”

foto: Cor Vos (archief)

Vandaag zou Remco Evenepoel de tweede tijdrit van de Giro d’Italia hebben gereden, maar zoals bekend heeft het coronavirus roet in het eten gegooid. Het toptalent van Deceuninck-Quick-Step laat op social media weten dat hij er maar aan bleef denken.

“Oke, ik ga mij echt vervelen nu”, schrijft Evenepoel op Twitter. “Vandaag zou de tweede individuele tijdrit van de Giro zijn. Ik heb geprobeerd om er niet aan te denken, maar ik kon dat niet voorkomen. Verdomme.”

Er komt voor de 20-jarige klassementsman waarschijnlijk wel een herkansing later dit jaar. Evenepoel heeft bekendgemaakt dat hij in oktober zijn opwachting maakt in de verplaatste Giro d’Italia, samen met sprintkopman Fabio Jakobsen. Door deze keuze moet REV wel zijn geplande debuut in Luik-Bastenaken-Luik missen.

Dit artikel delen:

14 Reacties

FDJ 22 mei 2020 om 20:00

Gaan we nu serieus elke tweet van Evenepoel promoveren tot nieuwsbericht?

Sagan=hulk 22 mei 2020 om 20:00

Gaan we elke tweet van de almachtige Remco nu ook al als nieuwsbericht publiceren?

Franco Ballerini 22 mei 2020 om 20:10

Mee eens, maar ik kan me de frustratie van de jongeren zeer goed voorstellen. Nu zit Evenepoel wel in een gouden zetel. Voor een groot deel van zijn generatiegenoten met flexibele contracten, studieschulden, geen of nauwelijks betaalbare woonruimte, kosten Corona én klimaatcrisis, ziet de boel er toch zeer beroerd uit. Ik sta enorm verbaasd dat er niet allang een nieuwe slag om de Blauwbrug is uitgebroken.

FDJ 22 mei 2020 om 20:28

Die jongeren moeten niet zo verwend zijn en doen. Ik lees overal hoe zwaar het is voor jongeren. Ouderen die eenzaam in zorginstellingen zitten die hebben het zwaar. Dit soort vlagen heeft nog tijd genoeg om zich te laten zien in het peloton. Oudere renners die misschien noodgedwongen afscheid moeten nemen. Daar heb ik nog meer mee te doen.

Derierre de la course 22 mei 2020 om 20:58

Zo heeft elke generatie wel wat. Degenen die nu in de 40 zijn hebben d’r hele jeugd moeten vrezen voor “de bom”.

Samlambeej 22 mei 2020 om 20:13

godja hij had ook kunnen tweeten: "I will be participating at the 2024 Paris Olympics for sure guaranteed." En het had even oninteressant geweest.

Romāns Vainšteins 22 mei 2020 om 20:19

Zijn tweets van MvdP tegenwoordig meteen al artikelen waard?

Derierre de la course 22 mei 2020 om 20:59

Inderdaad en zelfs in meervoud zoals je terecht schrijft. Het is komkommertijd in het kwadraat, is dat je niet opgevallen?

Panache 22 mei 2020 om 22:52

Uiteraard een flutartikel, maar geef Wielerflits wat lucht, ook daar moeten gezinnen ‘vreten’ van onze clicks. Liever een simpele tweet promoveren tot artikel, dan een verzinsel of zogenaamd verdraaide interpretatie. Onze reacties leveren weer extra clicks op, meer geld in het laatje. In deze tijden is dat geen luxe maar puur rondkomen. Ga zo door!

Ligthning 23 mei 2020 om 10:02

Gaan we nu serieus elke (zure) reactie van FDj, Sagan=hulk, samlambeej over Evenepoel promoveren tot nieuwsbericht? Of hoe de pot de ketel verwijt zwart te zien….

wielrenner 23 mei 2020 om 18:02

Zo'n jongen als Evenepoel heeft kennelijk alleen zijn fiets en twitter…..
Ook voor WF is het komkommertijd, logisch dat ze zo'n onbenullig berichtje op hun
website zetten.
Ben het best eens met de bovenstaande berichten, wat te denken van alle ontslagen, faillissementen, sterfgevallen door de corona etc etc. Tsja vervelen, Remco toch!

boenk 23 mei 2020 om 18:21

Ik hoop dat jij nooit in je leven over iets klaagt of zaagt, zonder dat er iemand anders je de hele wereldproblematiek, AIDS, kanker, armoede, hongersnood, corruptie, oorlog… in het gezicht smijt.

Man man man.

wielrenner 23 mei 2020 om 20:48

@boenk
Tuurlijk klaag ik ook wel eens maar niet ten overstaande van iedereen via twitter.

boenk 24 mei 2020 om 00:06

Maar je klaagt nu wel voor heel Nederland en België online over een onnozele tweet van Evenepoel! Oei oei, wat gaan de kindjes in Ethiopië daar niet van denken! Oh ironie!

Headlines

Materiaalzone

Populair