Rebellin: “Alles kan nog gebeuren”

dinsdag 28 april 2015 om 17:11
Rebellin: “Alles kan nog gebeuren”

foto: Tour of Turkey

Davide Rebellin was vandaag de beste in de koninginnenrit van de Tour of Turkey. De Italiaan is ook de nieuwe leider met zeven seconden voorsprong op Kristijan Durasek. De ervaren renner weet wel dat het nog alles behalve gespeeld is in de Turkse rittenkoers. “Alles kan nog gebeuren.”

“Mijn conditie is beter dan vorig jaar”, zei de renner van CCC Sprandi Polkowice na afloop van de derde rit. “Ik had ook het voordeel dat ik klim kende van vorig jaar.”

Rebellin weet dat hij alert moet blijven om de Ronde van Turkije uiteindelijk op zijn naam te schrijven. “Vorig jaar verloor ik tien seconden in een etappe door een klein breukje in het peloton en anders had ik op het podium gestaan.”

Toch heeft hij vertrouwen. “Ik weet dat er aanvallen gaan komen, maar ik heb vertrouwen in mijn team. We hebben renners die sterk genoeg zijn om de wedstrijd in handen te nemen.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

Har77 28 april 2015 om 17:15

Meeuwsen vrijgesproken en Rebellin die een rit wint.

Wat een mooie dag voor de sport ;-)

tendam 28 april 2015 om 17:21

Mooie titel. Geldt ook voor Rebellin’s carriere.

albertooo 28 april 2015 om 17:43

@tendam +1
Hij mist nog o.a. de Giro, het WK en Lombardije op zijn palmares. Dat moet genoeg motivatie zijn voor de komende jaren.

DeGroteMolen 28 april 2015 om 18:04

Respect voor deze veteraan der veteranen.

SuperPippo 28 april 2015 om 19:46

En dat op bietensap!

Daan° 28 april 2015 om 19:52

Hahaha Har77, sarcasme druipt er vanaf hahahaha :p

zoetepap 28 april 2015 om 23:48

Ik geloof dat ene Sean Kelly nog langer doorgegaan is…kan nog een recordje bij en anders gewoon Fred Rompelberg achterna…er is nog veel te realiseren en ja echt alles kan nog in deze formule van het wielrennen met 3divisies.

zoetepap 28 april 2015 om 23:51

Ik zie binnen enkele jaren wel een ‘Teampje Rebellin’ opstaan. Denk dat Wiggo/Vino/Sagan hier een trendje maken.

Coldeportes 29 april 2015 om 01:25

let maar op: die gaat de vuelta pakken en zet het leeftijdsrecord na opa Horner, nog een jaartje scherper ;). #alleskannoggebeuren

Bravio 29 april 2015 om 08:25

Je kunt alles van Davide vinden, maar wat een sportman is het toch. Die vent leeft wielrennen. Als een monnik. Voeding/rust. Geen enkele uitspatting. Jammer van dat smetje in het doping-era waar 80% van de renners uit die periode trouwens last van heeft.

Fritsie 29 april 2015 om 09:14

Ongelooflijk, wat een grote klasse! Maar ja er zijn ook niet veel renners die leven als een monnik, voeding/rust…

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone