Reacties Luka Mezgec en Florian Sénéchal na Bretagne Classic

dinsdag 25 augustus 2020 om 17:45
Reacties Luka Mezgec en Florian Sénéchal na Bretagne Classic

foto: Cor Vos

Michael Matthews won vandaag de Bretagne Classic na een perfect getimede sprint. Luka Mezgec en Florian Sénéchal moesten genoegen nemen met de overige podiumplaatsen en deden na afloop hun verhaal.

flag-si Luka Mezgec: “Ik ben toch een beetje teleurgesteld”

Luka Mezgec begon in een goede positie aan de sprint, maar bleek niet opgewassen tegen de veel snellere Matthews. “Ik ben toch wel een beetje teleurgesteld met deze tweede plek. Ik zat goed vooraan na de laatste klim, maar twee coureurs wisten vervolgens weg te rijden. Een van die renners reed voor Team Sunweb.”

“Hierdoor hoefde Matthews het vuile werk niet op te knappen. Ik moest het gat dichten op die renner van Team Sunweb en vervolgens de sprint aangaan met nog 350 meter te gaan. Een tweede plek, het is wat het is. Ik ben wel erg tevreden over de conditie en dat is alleen maar goed zo vlak voor de Tour de France.”


flag-fr Florian Sénéchal: “Ik had liever willen aanvallen op de laatste klim”

Een Fransman op het podium van de Bretagne Classic: Sylvain Chavanel (winnaar in 2014) moest lang wachten op een opvolger. Florian Sénéchal slaagde er vandaag in om de vloek te verbreken, maar was na afloop niet helemaal tevreden met een derde plek. “Ik voelde me zeer sterk en klaar om écht voor de overwinning te strijden.”

“De ploeg reed een fantastische wedstrijd. Ik werd de hele wedstrijd vooraan gehouden. Ik wilde eigenlijk aanvallen op de laatste beklimming en vervolgens vol doortrekken, maar jammer genoeg stond er tegenwind. Hierdoor moest ik mijn plannen wijzigen. Ik begon op 200 meter van de streep mijn sprint en finish dus als derde.”


Dit artikel delen:

11 Reacties

Frank V 25 augustus 2020 om 17:53

Meer zat er niet in voor beiden. Ze maakten geen fouten. Eekhoff en Matthews deden het perfect.

Murcia 25 augustus 2020 om 18:06

+1

Krul 25 augustus 2020 om 18:29

Sénéchal had een grotere kans op winst als hij op 400/500 meter vol aan zou gaan. Eekhoff hield toen zijn benen stil en Mezgec zat toen nog op redelijk afstand en zou wellicht bluffen richting Matthews als hij zag dat Sénéchal al aan zou gaan.

Michelangelo 25 augustus 2020 om 20:05

Ben het hier toch met Krul eens. Ik denk dat Senechal hier een kans heeft laten liggen. Door nog 1 keer fors over te nemen, of de sprint aan te gaan op het moment dat Eekhoff zijn benen stil houdt.

Nu zette hij aan op het moment dat de anderen eroverheen kwamen…. kansloos!

HF2013 25 augustus 2020 om 21:51

Eens met Krul. Ik zeg niet dat hij het zeker had gered, maar nu wachten totdat Matthews er met veel meer snelheid overheen knalt, was bij voorbaat kansloos voor de overwinning.

vanSpringel 25 augustus 2020 om 18:36

Dankzij dat tempomonster van een Eekhof wint hier Matthews. Eekhof splijt in de laatste kilometers alle plannetjes van de concullega’s aan diggelen.
Heerlijk om te zien wat een inhoud die Sunweb gast heeft, en ook pas komt kijken. Was geen toevalstreffer vorig jaar tijdens het WK.

HSV 25 augustus 2020 om 22:57

Vooral zijn aanvallende stijl vind ik fantastisch. Was gewoon blij dat hij tweede werd laatst op NK.

FritsvanHoefelen 25 augustus 2020 om 19:57

Mezgec gaat nog wel een keer terugkomen op “die renner van Sunweb”. Die gaat ie wel leren kennen

Dikke Vrouw 25 augustus 2020 om 22:16

Mooi voor de sunbewies eens een zege na al die bagger hier op wielerflits

Sephiroth 25 augustus 2020 om 22:36

Mooi voor Matthews, toch een mooie concurrent voor Sagan. Zijn flexibiliteit tussen sprinter trainen en klimmer /tijdrijder vind ik nog steeds mooi

Tripodboom 25 augustus 2020 om 23:04

Ik denk dat als Eekhoff vol door was gegaan Senechal er niet eens overheen was gekomen. Matthews moest hem tot kalmte manen anders was hij niet eens in zijn wiel gekomen.

Headlines

Materiaalzone

Populair