Ramon Sinkeldam wint laatste koers in het rood-wit-blauw

Door , zondag 24 juni 2018 om 16:33
Ramon Sinkeldam wint laatste koers in het rood-wit-blauw

foto: Marcel Koch (archief)

Ramon Sinkeldam heeft zijn voorlopig laatste wedstrijd in de Nederlandse kampioenstrui gewonnen. De renner van Groupama-FDJ was de beste van een grote kopgroep in Parijs-Chauny. Volgende week verdedigt Sinkeldam zijn rood-wit-blauwe trui in Hoogerheide.


Een kopgroep van zeventien renners maakte zich vroeg los uit het peloton. Daarbij zat – voorlopig voor het laatst in zijn rood-wit-blauwe trui – Nederlands kampioen Ramon Sinkeldam namens Groupama-FDJ. Enkele andere bekende namen waren die van Marco Minnaard (Wanty-Groupe Gobert), Sylvain Chavanel (Direct Energie), Kévin Reza (Vital Concept) en Mauro Finetto (Delko-Marseille Provence-KTM).

Zij kregen maximaal een voorsprong van 4.30 minuut. Cofidis en Groupama-FDJ onderhielden het tempo in het peloton, maar maakten nooit aanstalten om het gat dicht te rijden. Hierdoor mocht de kopgroep strijden om de overwinning. Diverse demarrages smoorden in de kiem, waarna Sinkeldam in de sprint zijn snelle benen toonde. Voor de Nederlands kampioen was het zijn eerste zege sinds… het NK van vorig jaar. En zijn volgende wedstrijd is het nieuwe kampioenschap, dat volgende week plaatsvindt op de Brabantse Wal.

Dit artikel delen:

14 Reacties

AWestie 24 juni 2018 om 16:40

Mooi, in vorm dus en een waardig uitluiden van zijn trui

WernerFranke 24 juni 2018 om 16:42

Ook meteen zijn eerste top 10 sinds zijn NK. Ik had wel verwacht dat die zege zijn doorbraak zou worden, maar is toch niet echt doorgegroeid.

pirazzi 24 juni 2018 om 16:45

Een renner die net als Wout Poels voor het geld kiest. Niks mis mee.

Baik-Baik 24 juni 2018 om 16:47

Toch mooi voor hem om in de NK trui nog een keer te winnen.

Manuel Beltran 24 juni 2018 om 17:05

@pirazzi
Volgens mij is het sinkeldam niet om het geld te doen maar voelt hij zich prettiger in een rol als knecht.

TotSinas 24 juni 2018 om 17:06

@pirazzi, wie zegt dat Sinkeldam voor het geld gekozen heeft? Integendeel, hij wilde juist weer voor een echte sprinter werken toen Degenkolb en Kittel weg gingen bij Sunweb.

mooiman 24 juni 2018 om 17:59

De kop moet zijn: eerste en laatste koers

denistel 24 juni 2018 om 18:05

knappe zege zaten goeie namen voorop

Romāns Vainšteins 24 juni 2018 om 18:59

Titel klopt natuurlijk aan alle kanten van geen ene hout niet.

pirazzi 24 juni 2018 om 19:20

I stand corrected. De titel klopt wel natuurlijk als Sinkeldam nooit meer Nederlands kampioen wordt.

Covadonga 24 juni 2018 om 21:47

Rare titel. Gaat hij weg bij FDJ dan? Daar heb ik nits over gelezen.

Bikeage 24 juni 2018 om 21:54

@TheBFG dat klopt dan toch gewoon?

En die titel klopt toch ook gewoon?

Lennimator 24 juni 2018 om 22:54

Ik gun het hem van harte!

sooike 24 juni 2018 om 23:45

@TheBFG
Pak de kaart van Nederland er even bij ! En lees vervolgens je eigen onzin !