Ramon Sinkeldam over Groupama-FDJ: “De sfeer is gewoon enorm goed”

maandag 14 mei 2018 om 10:59
Ramon Sinkeldam over Groupama-FDJ: “De sfeer is gewoon enorm goed”

foto: Marcel Koch

Ramon Sinkeldam heeft het naar zijn zin bij zijn nieuwe ploeg Groupama-FDJ. “Het bevalt echt supergoed, nog beter veel dan ik had verwacht”, zei hij tijdens De Proloog voorafgaand aan de Profronde van Noord-Holland.


Het familie-gevoel dat hij bij Sunweb had, heeft hij grotendeels ook bij zijn Franse werkgever, al is het niet helemaal hetzelfde. “De kleine grapjes die je maakt in het Nederlands, die kun je niet vertalen. En dat is gewoon een heel ander gevoel natuurlijk.”

Bij Groupama-FDJ heeft Sinkeldam flink mogen sleutelen aan zijn Frans. “Démare spreekt geen woord Engels”, licht de Nederlands kampioen toe. “De sfeer is gewoon enorm goed. Of je dan met zijn allen Nederlands, Engels of Frans praat, als je gewoon een goed gevoel hebt met zijn allen en je hebt leuke jongens, dan is dat gewoon top”, is hij enthousiast over zijn team.

De reden voor de Nederlander om de overstap naar Groupama-FDJ te maken, was het verlagen van de focus op het sprinten bij Sunweb. “Ik zocht vooral een kopman die ik het hele jaar kon ondersteunen, bij elke koers. Bij Sunweb had ik die eerder met John Degenkolb, nu heb ik die weer met Arnaud Démare”, benadrukt hij nog eens zijn reden voor het overstappen.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Raafje 14 mei 2018 om 11:18

Mooi dat Sinkeldam het naar z’n zin heeft bij FDJ, hij rijdt ook goed dit jaar vind ik. Ik hoop dat ie nog een aantal koersen mag rijden waarin hij de kopman mag zijn, het is een sterke renner.

havana 14 mei 2018 om 11:21

Démare spreekt toch wel degelijk Engels. Kwam heb tegen op Gran Canaria met kerst en heb 30 km met hem gefietst (bergaf weliswaar :D). Zijn Engels was zeker niet goed, maar toch weer niet zo heel slecht.

LutsenkoFan 14 mei 2018 om 11:53

Wat ik altijd bij de sprintploeg van FDJ het gevoel heb is dat ze gewoon alles voor elkaar over hebben. Ze zitten er ook echt altijd goed bij maar helaas hebben ze meer een machtssprinter dan een pure sprinter.

maklukzat 14 mei 2018 om 12:33

Blijkbaar kent Sinkeldam Démare toch niet zo goed dat hij weet dat hij wel degelijk Engels kan.

oscarito1908 14 mei 2018 om 13:19

In ieder geval hebben ze de mooiste shirts van het peloton.

Romāns Vainšteins 14 mei 2018 om 14:00

Af en toe doen ze ook net alsof de croissantjes leven en ingewikkelde discussies over camembert met elkaar voeren. Kom daar maar eens tussen ja.

flyellus42 14 mei 2018 om 17:06

sfeer is goed, zijn prestaties echter ondermaats

en ja, hij zou zeggen dat sfeer kut is, natuurlijk doet hij dat niet en Nederlands praten? Met wie dan? Of heeft meneer Sinkeldam een gespleten persoonlijkheid.

Een nietszeggende interview dus.

Geit in mijn Kelderman 14 mei 2018 om 17:08

Als je bij zo’n ploeg gaat rijden zou ik ook gewoon een weekje bij de nonnen van Vught gaan zitten om m’n Frans bij te spijkeren.

CyclesGoff 14 mei 2018 om 20:43

@geitinmijnkelderman: ik woon vlak bij Vught en weet daardoor dat de docente Frans Wielerschelden al een tijdje met onbetaald verlof is. Incomptabilite des humeurs met moeder overste, zo gaat het gerucht.

Huubi 14 mei 2018 om 21:36

Mooi dat een renner overstapt omdat ie ergens anders beter kan knechten.

Mwielerfan 15 mei 2018 om 00:34

“Het bevalt echt supergoed, nog beter veel dan ik had verwacht”,
Veel beter