Rafael Valls stopt met wielrennen ondanks contractverlenging

maandag 20 december 2021 om 15:56
Rafael Valls stopt met wielrennen ondanks contractverlenging

Valls na een valpartij in de Tour 2020 - foto: Cor Vos

Rafael Valls stopt met onmiddellijke ingang met wielrennen, dat maakte Bahrain Victorious bekend via zijn site. Een opmerkelijk gegeven, Valls kreeg onlangs nog een contractverlenging. “Na al mijn valpartijen van de vorige jaren denk ik niet dat ik kan terugkeren naar mijn beste vorm.”

Na elf seizoenen in de WorldTour houdt Rafael Valls ermee op. De Spanjaard van Bahrain Victorious kreeg samen met andere ervaren renners in oktober nog een contractverlenging van de ploeg. “Na wat nadenken na mijn contractverlenging ben ik tot de beslissing gekomen om toch te stoppen. Ik wil alleen wedstrijden rijden als ik op mijn beste niveau ben, door al de valpartijen van de vorige jaren lukt dat niet meer. Ik moet eerlijk zijn met mezelf”, vertelde de 34-jarige renner.

Valls won in 2015 de Ronde van Oman, verder was hij vooral bekend als knecht. In mei reed hij mee de Giro voor Bahrain Victorious, waar zijn ploeg twee etappes won en tweede werd in het algemeen klassement met Damiano Caruso. De Spanjaard reed in zijn carrière ook in Nederlandse en Belgische loondienst, hij fietste namelijk ook bij Vacansoleil-DCM en Lotto Soudal. “Nu ga ik focussen op mezelf en mijn familie. Ik wil wel nog iedereen bij mijn ploeg bedanken voor de steun van de afgelopen twee jaren”, besloot Valls.

Dit artikel delen:

8 Reacties

josi 20 december 2021 om 16:03

Toch nooit echt uitgekomen wat erin leek te zitten.

Verweggistan 20 december 2021 om 16:15

Hij had ook altijd pech. De Spaanse Robert Gesink.
Ik hoop wel dat Bahrain nog een renner of 2-3 haalt, want ze hebben er nu nog maar 27 met renners als Feng en Madan daarbij. Dat bleek dit jaar ook erg krap qua selecties.
Pozzovivo lijkt mij een mooie vervanger van Valls.

Murcia 20 december 2021 om 16:19

Was echt de Jari Litmanen van de koers, raakte bij wijze van spreken al geblesseerd als hij op een dik pak stro viel en het waren ook altijd breuken die een lang herstel vergden. Dan heb je lef als je inziet dat ondanks een verlenging je niet meer op het peil kan komen dat jezelf nodig acht.

FDJ 20 december 2021 om 17:01

Met onderscheid dat Jari een geniale voetballer was en Valls een modale renner.

Murcia 20 december 2021 om 17:19

@FDJ
Heb je volkomen gelijk in, had beter erbij kunnen zetten dat Valls alleen qua blessuregevoeligheid te vergelijken was met Jari. Mea Culpa.

Dikke Man 20 december 2021 om 17:06

Ha mooie foto. Ik denk dat hij dit besluit op dat moment nam. Hij is er helemaal klaar mee.

Dayer Quintana 20 december 2021 om 17:58

Leuke klimmer, zeker in zijn eerste jaren. Kan mij nog herinneren dat hij bij een van die opvolgers van Saunier Duval in zijn eerste Ronde van Frankrijk meteen dichtbij een overwinning was. Buiten die eindzege in Oman is er nadien toch niet al te veel meer uitgekomen, zal uiteraard wel een nuttige knecht geweest zijn. Moedig om zo’n besluit te nemen terwijl er nog een contract klaar lag.

heuvelcolombia 20 december 2021 om 18:11

Heb hem leren kennen in het prachtige shirt van Footon-Servetto.

Headlines

Materiaalzone

Populair