Quinn Simmons lacht met Waalse wegen: “Jullie hebben nieuwe bestrating nodig!”

vrijdag 23 juli 2021 om 18:16
Quinn Simmons lacht met Waalse wegen: “Jullie hebben nieuwe bestrating nodig!”

foto: #ethiastourdewallonie2021

Quinn Simmons bevond zich in de vierde etappe van de Tour de Wallonie even in een penibele situatie, maar uiteindelijk kwam de Amerikaan in het peloton over de streep en behield hij zijn oranje leiderstrui. Morgen mag hij proberen de eindoverwinning veilig te stellen.

Simmons moest diepgaan in het begin van de etappe, zei hij. “Ik denk dat niemand had gedacht dat het twee uur zou duren voor de ontsnapping weg zou rijden. We dachten dat het min of meer een normale sprintetappe zou zijn, maar het was twee uur vol gas. Halfkoers was er wat paniek toen het peloton brak en wij achteropraakten.”

Toch liep het allemaal goed af voor Simmons en zijn ploeg Trek-Segafredo. “De ploeg was nog wel indrukwekkender misschien dan gisteren. Ik zat op de laatste klim op de beste plaats, dat was het doel. Om na zo’n moeilijk te controleren dag geen tijd te verliezen en in de top-10 te eindigen is echt een prestatie, vooral omdat ik geen sprinter ben en dit een sprintetappe was.”

Bestrating
“Of het moeilijkste deel van de ronde nu achter de rug is? “Ik weet het niet. Eigenlijk was het moeilijkste deze wegen. Jullie hebben echt nieuwe bestrating nodig!”, lachte hij. Dan serieus: “Ik heb naar morgen nog niet gekeken. We moeten er weer voor rijden, de trui verdedigen en zoals ik gisteren al zei, alles wat nu nog komt is een bonus.”

Volgens Simmons is het goede optreden van zijn ploeg een motivatie. “Als ze rijden zoals nu, ligt de druk bij mij. Als je de jongens zich zo binnenstebuiten ziet trekken, dan heb je geen andere keuze dan te presteren. Er kan altijd wat gebeuren, je kan een slechte dag hebben, maar als zij all-in gaan, moet ik extra all-in gaan.”

Dit artikel delen:

18 Reacties

Sassenees 23 juli 2021 om 18:41

Hoezo, wat is er mis met de bestrating in België? ;)

Bram Zwaluw 23 juli 2021 om 19:53

Om kort te zijn in Wallonie: kut

Erica-de-moeder-van-Niki 23 juli 2021 om 18:41

Laten we eerlijk zijn, Simmons heeft wel eens rare dingen gezegd, maar over de Waalse wegen heeft hij een punt .

notriple 23 juli 2021 om 18:47

Geen woord gelogen van Simmons. Zelfs in donker Afrika zijn de wegen beter.

Murcia 23 juli 2021 om 18:50

Niets aan de woorden van Quinn toe te voegen, de staat van de wegen is belachelijk slecht. Dit jaar in de Waalse Pijl me ook al verbaasd over wat je nauwelijks een wegdek kunt noemen gedurende drie kwart van het parcours.

S'mon 23 juli 2021 om 19:15

Waalse wegen? Als ik van Nederland Vlaanderen inrijd zou ik zelfs met mijn ogen dicht de exacte grens kunnen aanduiden.

Cyclinglife 23 juli 2021 om 23:02

@notriple, persoonlijk vindt ik de wegen in België stukken beter dan in donker Afrika.
Het zou wel zonde zijn als België zijn wegen (beter) bereidbaar maakt, dan gaat er toch een stuk belgisch erfgoed verloren. ;)

Jobjob 23 juli 2021 om 18:58

Hij heeft natuurlijk een punt over de bestrating, maar in de VS stelt de infrastructuur ook bar weinig voor – hij zou t wel gewend moeten zijn

Poeksel 23 juli 2021 om 19:00

Dat zal toch wel per staat verschillen?

KnightBiker 23 juli 2021 om 19:04

Hij komt ook uit het gravel cirquit volgens mij… geen asphalt = beter dan slecht asphalt

Titaantje 23 juli 2021 om 19:07

Vooral per county denk ik Poeksel. de meeste staten zijn natuurlijk een meervoud van de omvang van Nederland en dus kan je het vaak niet over 1 kam scheren.

De counties waar rijkere mensen wonen, hebben echt prachtige wegen hier in de VS (netals in Nederland), maar in “gewone” omgevingen is het allemaal echt niet zo goed opgezet als in Nederland. En dan heb je nog Californie, dat is een enorm achterstandsgebied als het op de kwaliteit van de wegen aankomt. Behalve de Highway 1, die houden ze netjes bij voor de toeristen.

Verweggistan 23 juli 2021 om 19:53

Als zelfs een Amerikaan dat zegt ;)

rennerske 23 juli 2021 om 20:31

Misschien een leuk idee om ook eens een koers over slechte wegen te organiseren. Weet toevallig dat er tussen Parijs en Roubaix ook nog een aantal slecht bestrate stroken liggen.

roeleur 23 juli 2021 om 21:03

Het verbaasd me al decennia dat net onder Brussel, hoofdzetel van de EU, zo’n beetje Afrika begint. Kapotte wegen, kapotte mensen en kansloze immigranten. In Spanje, Portugal en Griekenland zijn de N- wegen veel beter dus het ligt aan de Belgische politiek?

Derierre de la course 23 juli 2021 om 23:22

Zover ik weet zijn de betere N-wegen in zuid-Europa vaak opgeknapt met Europees geld.

roeleur 24 juli 2021 om 01:01

Dat infrastructuurbudget wordt dan niet aan de Belgische overheid beschikbaar gesteld?
Of besteedt zij het liever aan Vlaanderens wegen?

SpeedyLegs 24 juli 2021 om 09:13

Wel grappig dat tweeduizend jaar de geleden de wegen bezuiden Bavais-Keulen juist beter waren.

SteelHorseCowboy 24 juli 2021 om 15:19

Als een Amerikaan dat zegt moet je het serieus nemen. Daar weten ze wat slecht asfalt is.

Headlines

Materiaalzone

Populair