Quick-Step Alpha Vinyl met vier kopmannen naar Omloop

maandag 21 februari 2022 om 10:35
Quick-Step Alpha Vinyl met vier kopmannen naar Omloop

Yves Lampaert - foto: Cor Vos

Quick-Step Alpha Vinyl wedt zaterdag op meerdere paarden in Omloop Het Nieuwsblad. De ploeg van Patrick Lefevere heeft wat te verdedigen in de eerste WorldTour-eendagskoers van het jaar na de overwinning van Davide Ballerini afgelopen seizoen.

Quick-Step Alpha Vinyl staat met Kasper Asgreen, Yves Lampaert, Florian Sénéchal en Zdeněk Štybar als kopmannen aan de start, vertelt Yves Lampaert in gesprek met Het Laatste Nieuws. “Misschien is Asgreen nog iets meer beschermd dan de andere drie”, zegt de hardrijder die twee jaar geleden tweede eindigde in de Omloop en afgelopen week de Volta ao Algarve reed.

De piek van de 30-jarige klassieke renner is pas in de periode van de E3 Saxo Bank Classic (25 maart) tot Parijs-Roubaix (17 april), maar hij voelt zich nu al goed. “Ik moet wel zeggen dat ik deze week een beetje ziek ben geworden: sinusitis, vaste kost in deze periode. Ik denk dat ik het heb opgelopen voor de Algarve, toen ik langsging bij Bert Van Lerberghe, wiens zoontje ziek was.”

Ondanks de spankracht, vindt Lampaert niet dat het aan zijn ploeg is om de koers in handen te nemen zaterdag. “Ik hoor dat ze bij Jumbo-Visma zeggen dat ze sterker zijn dan onze ploeg. Misschien is dat wel zo. Ze hebben goede transfers gedaan, maar als ze het ook zelf zeggen, mogen ze dat ook bewijzen. Het is aan hen om zaterdag de koers te controleren.”

voor

voor

Dit artikel delen:

23 Reacties

Alfons Haavers 21 februari 2022 om 10:44

Ze zullen wel weer meespelen vooraan, maar dit jaar is QS voor mij geen topfavoriet. Asgreen is nog niet echt op snee denk ik, die gaat weer proberen pieken tijdens de Heilige Week. Zou voor Lampaert wel een mooie wedstrijd zijn om te winnen en Sénéchal verdient ook wel eens een leuke voorjaarskoers.

Casar 21 februari 2022 om 10:53

Haha die laatste zin, zo typisch. Je zag in de mooie Ronde v. Vlaanderen documentaires ook dat Quick Step altijd bluft dat ze geen werk gaan verzetten

klootje kriekeljon 21 februari 2022 om 12:30

Op papier zou je dat kunnen stellen, wat Jumbo stelt. Maar ik vind het toch gewaagd om DE voorjaarsploeg van de afgelopen decennia onder je te zetten in de pikorde. Dat noem ik jezelf opknopen.

Sjonge Jonge 21 februari 2022 om 13:12

Ik heb nergens iemand van TJV dit horen zeggen, heb je een bron dat iemand van hen dit zegt?
Lijkt me meer een psychologisch spelletje van Lampaert.

Murcia 21 februari 2022 om 13:21

Niemand van TJV heeft dit dan ook gezegd, vandaar ook dat Yves een uitweg voor zichzelf nodig had en sprak over dat hij het gehoord had over TJV. Op die manier zit je altijd goed, want ook hij weet donders goed dat er geen renner/ploegleider van TJV zich zo heeft uitgelaten. Niks anders dan proberen een spelletje te spelen en druk neer te leggen bij de opponent.

Geel Zwarte Bril 21 februari 2022 om 10:57

whaha lekker de bal bij anderen leggen. Gewoon bluffen JV en een mannetje mee sturen in de vlucht.

De Cabybara van de Conradkade 21 februari 2022 om 10:58

Lampaert reed gisteren wel heel sterk rond. Hopelijk voor hem komt dat er komend weekend uit.

Murcia 21 februari 2022 om 10:58

Yves met zijn “ik hoor dat” is wel aandoenlijk in zijn poging tot psychologische spelletjes. Voor de rest is QSA de ploeg die net als TJV deze koers moet dragen en dat ook gewoon gaat doen. Asgreen lijkt de piek later te willen hebben maar Senechal is meestal direct goed in een seizoen. Stybar blijft voor mij een vraagteken.

Steven_E 21 februari 2022 om 12:01

Bij Asgreen is het niet van willen maar van moeten na z’n corona-besmetting 2 weken terug.

Pizzi 21 februari 2022 om 11:06

Waar is Ian Stannard als je ‘m nodig hebt?

kelderfan 21 februari 2022 om 11:07

Het zal wel aandoenlijk zijn maar JV komt nu ook met 4 kopmannen, waarvan er 1 natuurlijk Van Aert extra bescherming mee gaat krijgen.
Dat wordt echt een leuke class om te volgen.

Murcia 21 februari 2022 om 11:10

Wie goed naar Wout heeft geluisterd merkt dat er eigenlijk maar één klassieke kopman is bij Jumbo-Visma. Misschien dat hij in de Omloop wel de verantwoordelijkheid wil delen maar in de rest van het klassieke werk staan Laporte, Tosh en Tiesj volledig in zijn dienst.

Beer 21 februari 2022 om 11:14

En met de Strade, Kuurne & Dwars door Vlaanderen zijn er nog wel wat koersen waarin Benoot & Laporte het zelf vol als kopman mogen doen.

KimJungPoels 21 februari 2022 om 12:18

Zo zegt Wout het inderdaad. En ik denk dat in de E3 prijs al gaat blijken dat ook Laporte, Benoot en Teunissen gewoon uitgeblust raken als ze defensief gaan koersen.

kelderfan 21 februari 2022 om 13:34

Waarom dan uitgeblust, want dan komen nog de RVV en P-R toch.

Beer 21 februari 2022 om 11:13

Ik heb nergens gelezen dat JV zegt dat ze sterker zijn dan QS. In de meeste interviews vanuit JV blijkt net veel respect voor QS en het besef dat ze er met de aankopen alleen nog niet zijn. Nu moet het in de koers nog uitgewerkt worden zonder te gaan copiëren. Beetje belachelijke uitspraak wat mij betreft van Lampaert. Er zijn andere manieren om de bal in het gele kamp te leggen.

Romāns Vainšteins 21 februari 2022 om 11:14

QS zal gewoon weer gaan koersen zoals ze altijd doen, het juiste moment er een klap op geven en dan met een overtal het finalespel in.

Ik zie eerder een Senechal of Lampaert hier winnen dan Laporte of Benoot eerlijk gezegd, verdeel en heersch is redelijk ingebakken bij dit team en Jumbo moet het nog min of meer uitvinden.

Wheely 21 februari 2022 om 11:48

De Omloop staat traditiegetrouw natuurlijk met een flinke rode vink aangestipt in de agenda bij deze ploeg. Die gaan hier uiterst geprepareerd aan de start staan. Je ziet ook al in de andere koersen dat de vorm er van af spat bij de wolfjes. Er is ze alles aangelegen om hier de spierballen even te flexen. Dat zal bij de andere ploegen nog wel meevallen.

AnderJ 21 februari 2022 om 13:20

Wel een duidelijk hint dat Lampaet niet zegt dat TJV zichzelf boven QS plaatst, maar dat hij heeft gehoord dat ze dat zeggen…

Adorni 21 februari 2022 om 19:24

Waarom is Ballerini verbannen?

mik-hail-tal 22 februari 2022 om 08:37

Het magische 6-letter woord, en nee ik bedoel niet Jupiler.

Kopinkas 22 februari 2022 om 14:52

@mik-hail-tal
Jupiler is dan ook een magisch 7-letter woord.
Zelf de Duvel (5-letters) gezeten misschien?

peter s 21 februari 2022 om 19:28

Zat er een wit poedersneeuw op dat zadel?

Headlines

Materiaalzone