Primoz Roglic succesvol geopereerd aan schouder

dinsdag 11 oktober 2022 om 15:38
Primoz Roglic succesvol geopereerd aan schouder

foto: Cor Vos

Primož Roglič is maandag succesvol onder het mes gegaan. De renner van Jumbo-Visma werd in zijn thuisland Slovenië geopereerd aan zijn schouder. Roglič kan pas na zes tot acht weken de training weer langzaam hervatten.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

De 32-jarige Roglič vertelde maandag in het radioprogramma Val 202 dat een operatie noodzakelijk was. “Die schouder moet hersteld worden. Het is geen geheim dat ik al verschillende keren mijn schouder ontwricht (uit de kom, red.) heb. Het is niet niks wat er gaat gebeuren. Ze snijden een stuk van het bot af en verplaatsten dat naar de plek waar de schouder uit de kom schiet.”

Het herstel gaat zeker anderhalve maand duren, aldus de Sloveen. “Ik heb nu een limiet bereikt. Het moet opgelost worden, zodat ik nog sterker kan terugkomen en mij kan voorbereiden op nieuwe uitdagingen in het aankomende seizoen”, gaat hij verder. “Ik moet respecteren wat de dokteren vertellen. We zullen er alles aan doen dat ik zo snel mogelijk weer op de fiets kan zitten.”

De Sloveen kende een seizoen met enkele pieken maar ook diepe dalen. De ronderenner won met Parijs-Nice en het Critérium du Dauphiné twee prestigieuze meerdaagse wielerkoersen, maar wat betreft grote rondes zal Roglič het voorbije seizoen snel willen vergeten. Hij moest in de Tour de France en de Vuelta a España opgeven na een val.

Dit artikel delen:

15 Reacties

FLUPKE Hoefver 11 oktober 2022 om 17:38

En nu maar hopen dat hij volgend jaar de tour wint. Wat eigenlijk dit jaar had moeten gebeuren. Helaas wint de beste niet altijd.

1
RIH 11 oktober 2022 om 18:28

Nou, in Nederlandse ziekenhuizen staan ze meestal niet zo vrolijk naast je bed. Waar komt het vandaan dat enkele van jullie dit ziekenhuis zo minachten? Ervaring of toch een beetje azijnzeiken?

1
Gr.R. 11 oktober 2022 om 18:42

Dat laatste.

3
Dikke Tuinkabouter 11 oktober 2022 om 18:42

Het was van mijn kan geen minachting richting het ziekenhuis, maar eerder dat ik de ongemakkelijkheid van zo’n groepsfoto na een operatie goed van de gezichten af kan lezen. (Wat ik me overigens heel goed kan voorstellen)

0
argon18 11 oktober 2022 om 21:13

hoop zielige trollen opmerkingen weer altijd negatieve aantijgingen
naar alles en iedereen een weerspiegeling van de maatschappij

1
Dikke Tuinkabouter 11 oktober 2022 om 15:51

Wat een ongemakkelijke foto. Hij heeft nu tot kerst alle tijd voor familie en de discussie of Iserbyt de stap heeft gezet dit jaar. Daarna voorbereiden op de Giro. Hup Primoz!

0
Alfred Issendorf 11 oktober 2022 om 17:28

De foto lijkt te zijn gemaakt in een ziekenhuis in de derde wereld, of vooruit dan maar, de tweede wereld. TJV zou toch wel een wat professioneler ziekenhuis voor hem kunnen selecteren…

-7
josi 11 oktober 2022 om 18:01

@Albert Issendorf, Knap hoe je aan zo’n foto de kwaliteit van het ziekenhuis kunt aflezen, overigens een van de grootste ziekenhuizen in Midden-Europa.

3
Maillot à Pois 11 oktober 2022 om 18:07

Een ziekenhuis in Slovenië, allerminst de 2de, laat staan de 3de wereld.

0
Alfred Issendorf 11 oktober 2022 om 18:29

Een bed dat vrijwel op instorten staat (ik zou voor een geliefde zieke onmiddellijk een ander eisen), personeel dat klaarblijkelijk in vrijetijdskleding een operatie verricht etc. Maar met de medicatie zal het wel goed zitten daar.

-5
Maillot à Pois 11 oktober 2022 om 18:50

Hoppa, nog een dopinginsinuatie erbovenop. Spelen we vooringenomenheid-bingo vanavond?

4
Wim Kruithof 11 oktober 2022 om 18:59

Mijn zwager is in Slovenië geopereerd en kon zich geen beter ziekenhuis wensen. Ze waren netjes, deskundig, zorgvuldig en bijzonder vriendelijk.

Wellicht tijd om de vooringenomenheid wat te matigen.

4
Groetjesaandevoetjes 11 oktober 2022 om 19:17

De zin ‘personeel dat klaarblijkelijk in vrijetijdskleding een operatie verricht etc.’ is echt idioot vooringenomen.

1
Rufusvb 11 oktober 2022 om 23:44

Ik sluit mij aan bij Wim Kruithof: blijkbaar hebben een aantal hier niet zo’n lange neus… of geen goede ogen die verder kunnen kijk.

0
Tony 12 oktober 2022 om 17:25

Veel sterkte. Ik hoop dat je volgend jaar weer de oude bent. Zonder jou in de grote rondes is een groot gemis. Altijd aanvallen en nooit opgeven.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone