‘Primoz Roglic niet in Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik’

zondag 17 april 2022 om 21:04
‘Primoz Roglic niet in Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik’

foto: Cor Vos

Jumbo-Visma zal het in de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik definitief zonder Primož Roglič moeten doen. Dat nieuws brengt Het Nieuwsblad naar buiten. Roglič kampt sinds de Ronde van het Baskenland met een knieblessure.

“Ik had wat problemen in de spier achter mijn knie voordat ik hierheen kwam, en tijdens de week werd het er duidelijk niet beter op”, gaf Roglič mee na het Baskenland. Hij noemde het pijnlijk. “Eerst moet ik mezelf goed krijgen, me goed voelen op de fiets. We moeten echt goed kijken wat het is, om het op de beste manier te behandelen, zodat ik niet nog meer problemen krijg.”

Jumbo-Visma zou in aanloop naar de Tour de France geen risico willen nemen met groterondekopman Roglič. Naar verluidt gaat hij nog op hoogtestage en rijdt hij het Critérium du Dauphiné als laatste opwarmer voor de Tour.

In de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik zal de Nederlandse ploeg kunnen rekenen op Jonas Vingegaard en Tiesj Benoot. In La Doyenne zal ook Wout van Aert zich voegen bij het team van Jumbo-Visma.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Marik 17 april 2022 om 21:05

Dit zou weleens zeer goed uit kunnen komen voor zijn Tour. Nu gedwongen rust, dan krijgen we een fantastisch duel met Pogacar.

0
Westland95 17 april 2022 om 21:07

Vraag me af of die 2 koersjes verschil maken.

0
Jean Dumas 17 april 2022 om 22:29

Sowieso moet Jumbo wat aan de mentale ontspanning doen. Tijd met George en Sarah heeft Wout klaarblijkelijk ook goed gedaan na een lang voorseizoen.

0
Het Jachtluipaard van Numansdorp 17 april 2022 om 21:07

Lekker dom wel om hem dan alsog Baskenland uit te laten rijden, wetende dat hij een spierblessure heeft.

0
Turtlehead 17 april 2022 om 21:22

Ja, dat is niet slim. In het Baskenland is elke dag een extra belasting, daar zit nooit een vlak ‘rust’dagje tussen.
Ik hoop dat hij er in de Dauphiné weer staat, en we ons kunnen verheugen op mooie prestaties.

0
YogiBear 17 april 2022 om 23:42

Daar gaan we weer. Iets met een koe in de kont kijken. Jazeker, achteraf was het niet de juiste beslissing. Ga er zondermeer vanuit als ze dat hadden geweten dat ze een andere beslissing hadden genomen.

0
Robin van Wijlick 17 april 2022 om 21:07

Hij zag dat hij moest werken voor Van Aert.

0
Turtlehead 17 april 2022 om 21:23

Hij was juist bang dat Van Aert voor hém zou gaan knechten op de St. Nicolas ;)

0
JVD 17 april 2022 om 21:49

@turtlehead. Saint Nicolas? Dan maakt ie wel een omweg naar de finish

0
Turtlehead 17 april 2022 om 22:00

O ja, das war einmahl.Roche aux Faucons.

0
klootje kriekeljon 17 april 2022 om 23:22

Is dit al definitief? Heeft Michel Wuyts dit al goed gekeurd?

0
Steven_E 18 april 2022 om 00:04

Donderdag komt het nieuws dat ie toch start “in een dienende rol”

0