Primoz Roglic: “Je kunt Robert Gesink niet vervangen”

donderdag 9 mei 2019 om 15:08

Primož Roglič begint als een van de topfavorieten aan de Giro d’Italia. Of is de Sloveen na zijn indrukwekkende zege in de Ronde van Romandië dé topfavoriet? “Ik wil er niet eens over nadenken”, zo vertelt de kopman van Jumbo-Visma voor de camera van WielerFlits.

Roglič zal de komende weken niet kunnen rekenen op Robert Gesink, die in Luik-Bastenaken-Luik uitviel met een sleutelbeen- en bekkenbreuk. “Het is iemand die je niet kunt vervangen”, aldus de rondekopman. “Maar we hebben nu Sepp Kuss mee, die heeft aangetoond een talent te zijn. Hij zal zeker zijn steentje bijdragen.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

29 Reacties

tychobrink 9 mei 2019 om 15:20

Mooie woorden over Robert Gesink, Roglic beseft natuurlijk ook dat zijn ervaring vooral in de de derde week van pas zou komen, helaas moet hij het in deze fase nu zelf uitvogelen.

rahimns 9 mei 2019 om 15:23

De man heeft maar 1 focus… zijn eigen Giro. Kijkt niet naar anderen maar alleen maar naar zichzelf en het team.

Djoop 9 mei 2019 om 15:24

Ja, gaan ze met 7 man?

Marcel1112 9 mei 2019 om 15:25

Netjes dat hij er op wijst dat veel andere teams ook renners missen. Bij Sunweb, Sky en Movistar is het verlies beduidend groter dan bij TJV.

Akiria 9 mei 2019 om 15:25

Nee joh, hij gaat alleen…

Djoop 9 mei 2019 om 15:37

Dat zou ik straf vinden!

doorak 9 mei 2019 om 15:43

Geweldig zoals we Primoz kennen. Lekker nuchter, geen fratsen en gefocused. Er staat een goede kop op zoals ze zeggen. Ut manneke reed in zomer 2011 met groepje duathlonners mee want hij was aan het revalideren.
Ik reed die week wat ritten met Anja Rugelj die later bij de profs van BTC City Ljubljana ging rijden.
Rondje Kranjska Gora, Vršič-pas, Bovec, de Mangert klim en terug, Tarvisio en weer naar Kranjska Gora.
Sommige dachten nou benieuwd of die bonenstaak wel mee kan. Hij reed iedereen eraf of op de stevige klimmen aldaar. Einde rondje een droge opmerking dat het best wel goed ging.

Romāns Vainšteins 9 mei 2019 om 15:49

Dat zei je toen ook al ja.

Jacco van Stierop 9 mei 2019 om 15:54

Wanneer komt je boek uit, @doerak?

doorak 9 mei 2019 om 16:12

LOL, als je het zegt zonder toelichting zijn de commentaren ook niet van de lucht…. maar goed op zich wel een punt. Een boek,,, dat lijkt mij wat veel. Hoewel zovelen zouden een boek kunnen schrijven over al hun avonturen en belevingen : )

Merlinappa 9 mei 2019 om 16:24

Vraag anders even of WF er een artikel van wil maken. ;) Wordt een tikkeltje irritant om het onder elk Roglic artikel te posten

Djoop 9 mei 2019 om 16:31

Das toch een hartstikke mooi verhaal!

Is het ook waar gebeurd?

sooike 9 mei 2019 om 16:41

edit wf: laat anti-supporteren achterwege

doorak 9 mei 2019 om 16:47

Tja voor diegene die alles lezen is het een herhaling. Overigens lang niet onder elk Roglic artikel gepost. In dat geval kan ik hier wel meer aanhalen van lieden die altijd op hetzelfde reageren en op eenzelfde wijze maar soit.

Voor diegene die niet alles lezen het erbij gezet. Dat klopt. Want hoe zou je anders stellig kunnen weten of beweren dat die Primoz een goede kop erop heeft staan etc. En ja Djoop, ik ben enige jaren geleden vaak gaan rijden in Slovenië en andere plaatsen via diverse contacten.
Of je nu prof bent of amateur of een goede cyclo rijder. Het is altijd mooi om mooi rondes te rijden en van de omgeving genieten. Tenminste als je niet zwaar zit af te zien en alleen maar je stuur en een stuk weg voor je ziet.
Zullen er meer gedaan hebben maar zo heb ik na vele jaren “dagelijks op de fiets zitten” 2 keer de TransAlp op de weg gereden. Kan het elke goed getrainde renner aanbevelen. Prima georganiseerd, 7 dagen lang maximaal gassen, zit je voorin of binnen uur van de kopgroep dan alle rotondes, kruispunten e.d. afgezet, verder veel eten, masseren en slapen en genieten van de Alpen.

rahimns 9 mei 2019 om 17:09

@Sooike dat vind jij… binnen de ploeg word daar blijkbaar anders over gedacht.

vanSpringel 9 mei 2019 om 17:09

Dan lijkt het erop dat Jumbo-Visma jou als vervanger voor Robert naar Italië mee moet nemen.

Napoleon 9 mei 2019 om 17:32

@sooike: Roglic schijnt nog te geloven dat Gesink van waarde had kunnen zijn… misschien moet je hem even bellen om hem bij te praten. Je kunt het nummer opvragen bij doorak….

Vlinder 9 mei 2019 om 17:38

Er is helemaal niets mis met de reactie van doorak. Ik vond het leuk om te lezen! Gewoon een leuke anekdote en ik had het nog niet eerder ergens gelezen. Alsof alle andere reageerders altijd zo origineel in hun reacties zijn…

Fernandi 9 mei 2019 om 18:24

Sooike heeft behoefte aan om zijn dagelijkse portie gal te spuwen, zal half WF terecht denken. De toegevoegde waarde van vrijheid van meningsuiting wordt weer eens schromelijk overschat.

katerkop 9 mei 2019 om 18:32

Zekers. Roglic is ook primair bezig met de mentale ondersteuning van Gesink. Giro komt op de tweede plaats

BanDoge 9 mei 2019 om 19:07

Leuke reactie van @Doorzak.
Altijd leuker te lezen dan de berichten van de azijnp#ssers.

90% van de negatievelingen ervan op deze site zit thuis op de bank met een halve liter bier en een zak chips ernaast.

Djoop 9 mei 2019 om 19:15

Yup. Azijnpissers en hoerenlopers.

Rondje Kranjska Gora, Vršič-pas, Bovec, de Mangert klim en terug, Tarvisio en weer naar Kranjska Gora. Ik ken alle bordelen in die regio.

leegloper 9 mei 2019 om 19:17

Ik weet niet hoe vaak doorak het gepost heeft, maar ik had het nog niet gelezen en vind het een leuk verhaal.
De reactie van sooike bezorgde me wel een dejavu-gevoel.

Opdepodium 9 mei 2019 om 19:18

Lekker die opmerking.
Kuss draagt zijn steentje bij

xistnc 9 mei 2019 om 19:26

“… contributes his little stone”.

Denk je?

  • 1
  • 2