Primoz Roglic heeft nog veel pijn na valpartij: “Vooral in mijn onderrug”

vrijdag 8 juli 2022 om 13:36
Primoz Roglic heeft nog veel pijn na valpartij: “Vooral in mijn onderrug”

foto: Cor Vos

De valpartij van Primož Roglič in de kasseienrit van de Tour de France heeft zijn sporen nagelaten. De Sloveense kopman van Jumbo-Visma koerst niet pijnvrij sindsdien. “Ik heb nog veel pijn in mijn lichaam en dan vooral in mijn onderrug”, vertelt hij aan de NOS.

“Met mijn schouder is het stabiel, die zit weer terug in de kom. Maar ik heb nog veel pijn in mijn lichaam en dan vooral in mijn onderrug”, aldus Roglič voor de start van de bergetappe naar La Planche des Belles Filles, waar hij zich wil meten met de concurrentie om de eindzege.

Of die pijn hem zal hinderen op die steile slotklim in de Vogezen, wil Roglič niet zeggen. “Dat maakt mij niet uit. We gaan het zien. Ik heb een lichte handicap, maar ik ben er nog steeds”, zegt hij op typische Roglič-wijze. “Ik ga ervoor vechten. Het is zeker een moeilijke situatie, maar ik ben hier niet om te huilen. Ik zal strijden en mijn best doen.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

Franky122 8 juli 2022 om 13:39

Ongelofelijke vechtersbaas blijft het. Heel veel bewondering voor, ik gun hem alles!

Thijs E 8 juli 2022 om 14:02

Die vent is kiezelhard, top mentaliteit. Mooi filmpje vorig jaar van de Tietema boys toen hij uiteindelijk moest opgeven en zijn vrienden en familie hem opving.

Seneca 8 juli 2022 om 13:45

Ik verwacht eigenlijk niets meer van Primoz, alles valt mee vanaf nu. Enorme bewondering voor hem, dat hij maar blijft vechten. Hij heeft echter nog niet vaak gezegd dat hij in “a lot of pain” is…

peervaneynthoven 8 juli 2022 om 13:47

Primoz Roglic is een toprenner met een fantastisch karakter,keihard voor zichzelf,een teamplayer en……….een prettig mens.Ondanks het gezeik van (vooral) Belgische kant,de Jumbo haters en idolaten van de blauwe kunstofplankenleggersbrigade (dC en RS) wier ‘haat’ gebaseerd is op afgunst en teleurstelling omdat Wout niet koos voor een Belgische ploeg.Gisteren probeerden ze met vileine insinuaties een wig te drijven tussen de ‘gele’ renner en de ploeg.Walgelijk.

Silent Hill 8 juli 2022 om 14:49

Wat een hoop innerlijke frustaties.
Hou vol, Peer.

limburgia 8 juli 2022 om 15:16

@ Peer , Met zoveel anti België zul je er er ook wel nooit gaan tanken zeker .

Michiel 8 juli 2022 om 15:21

Peer heeft gelijk

Dayer Quintana 8 juli 2022 om 13:55

Geen enkele verwachting meer bij deze Roglic. Ik ga er vanuit dat hij een stukje voorbij de voet er straks uit zal moeten en deze Tour waarschijnlijk ook niet kan uitrijden. Topfavoriet voor de Vuelta.

jv88 8 juli 2022 om 14:43

Ik ben er bang voor. Vorig jaar ook een opleving met die tijdrit op karakter om vervolgens toch op te moeten geven. Spijtig gunde hem een verdiende Tour overwinning!

oostrijck 8 juli 2022 om 14:43

Ik verwacht dat hij toch zal opgeven nog in deze Tour. Tenzij zijn rug toch herstelt en hij Vingegaard echt tot steun kan zijn in de bergen. Zo niet dan focus weer op de Vuelta. Dat begint helaas een traditie te worden. Roglic en de Tour is een ongelukkige combinatie.

poekie 8 juli 2022 om 17:58

Ah man,hoezo een ongelukkige combinatie ? Omdat hij tegen een hooibaal aanreed? Pogi kan met acute diarree en een lekke ketting ook gewoon 2 minuten aan zijn broek krijgen

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone