Primoz Roglic heeft eindzege bijna binnen: “Ik ben heel blij”

zaterdag 4 september 2021 om 18:28
Primoz Roglic heeft eindzege bijna binnen: “Ik ben heel blij”

foto: Cor Vos

Primož Roglič heeft zijn derde eindzege in de Vuelta zo goed als binnen. Ook zaterdag kwam de Sloveen niet meer in de problemen, terwijl de etappe de laatste vijftig kilometer stevig in brand stond. “Ik ben dan ook heel blij met de manier waarop het is geëindigd”, zegt hij na afloop.

De kopman van Jumbo-Visma gaf aan dat hij zich op de slotklim maar op twee renners focuste die hem nog konden bedreigen. “Adam Yates en Enric”, aldus Roglič. Beide renners bleef hij uiteindelijk zelfs nog voor.

Met een 33,8 kilometer lange tijdrit naar Santiago de Compostela komt de Vuelta morgen ten einde. Met een voorsprong van meer dan twee minuten en dertig seconden op Mas lijkt de tijdrit een formaliteit te zijn. “Ik kijk er in ieder geval naar uit”, besluit hij.

Dit artikel delen:

7 Reacties

Murcia 4 september 2021 om 18:33

De meest dominante Roglic die ik een drieweekse ronde heb gezien. Werkelijk op geen enkel moment in de problemen gekomen en door de raid met Bernal aan prestige gewonnen. Hopelijk morgen nog een tijdrit zege om zijn almacht hier te bevestigen.

xistnc 4 september 2021 om 18:49

Tja, maar zonder echte tegenstand is hij nauwelijks uitgedaagd. Mas leek nog leuk in het begin, maar was een beetje tegen beter weten in. En de suggestie van Colombiaanse dreiging hebben we er min of meer zelf wat bij bedacht, ik althans.

Vooral nogmaals jammer dat we deze Roglic in de Tour niet hebben mogen zien strijden tegen Pogacar, die daar amper tegenstand kreeg.

YogiBear 5 september 2021 om 08:43

@xistnc Als je naar het seizoen kijkt, wint Pogacar zonder tegenstand, wint nu Roglic zonder tegenstand en wint Bernal relatief makkelijk. Dit lijkt het dan ook wel te zijn. Als één van de drie er niet is en de andere niet in vorm of geblesseerd, dan is de spanning weg. De echte top voor rondes van drie weken is nog steeds ‘verbazingwekkend’ smal.

I Langof 4 september 2021 om 19:04

Hopelijk heeft hij zich alleen gespaard voor de tijdrit. Jammer dat hij twee overwinningen met slechts 10-15 seconden miste.

Ik ben ook heel blij voor Kruiswijk. Hij is de beste Nederlandse renner in de Vuelta en met geluk en de “tijdrit van het leven” kan hij de top 10 bereiken.

klimmer999 4 september 2021 om 23:09

Top tien voor Steven zal niet gaan denk ik.

the student 5 september 2021 om 08:11

In de tijdrituitslag is dat niet eens onmogelijk. Beste van de vuelta week 4

Marik 5 september 2021 om 08:17

Eens Student, ik verwacht ook een top 10 van Steven.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair