Primoz Roglic blij met tweede plaats in tijdrit: “Maar Evenepoel is van een ander niveau”

dinsdag 30 augustus 2022 om 18:17
Primoz Roglic blij met tweede plaats in tijdrit: “Maar Evenepoel is van een ander niveau”

foto: Cor Vos

Primož Roglič mag zich de best of the rest noemen van de individuele tijdrit in de Vuelta a España. De Sloveense kopman van Jumbo-Visma verloor over bijna 31 kilometer uiteindelijk 48 seconden op een ontketende Remco Evenepoel. Dat was goed voor een tweede plaats. “Ik ben hier blij mee. Ik ben trots op mijn tijdrit en vind dit een mooi resultaat”, zei hij na afloop bij de ploegbus.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

“De felicitaties gaan naar Remco, hij is van een ander niveau op dit moment”, erkent ook Roglič, die door zijn tijdrit Enric Mas (op wie hij 1.03 minuut pakte) is gepasseerd in het algemeen klassement. Zijn achterstand op Evenepoel bedraagt nu al 2.41 minuut.

Als drievoudig winnaar van de Vuelta weet hij dat winnen niet makkelijk. “Je gaat ook ooit eens verliezen. Maar als je hier niet bent, kan je hem niet verslaan. Remco vliegt op dit moment.” Toch houdt Roglič de hoop erin. “We gaan zien of ik nog iets kan laten zien, het is nog lang. Ik ben nu vooral blij en trots met mijn prestatie van vandaag”, zegt hij.

‘Er gaan nog kansen komen’
Dat Jumbo-Visma op de sukkel is, met de opgaves van Sepp Kuss en Edoardo Affini en de ziekte van Mike Teunissen, ziet de Sloveen ook. “We bekijken het dag per dag. Op dit moment is het belangrijk om gezond en fit te blijven”, kan hij nog lachen. “We blijven kijken naar alle kansen die nog gaan komen.”

De indruk die Remco Evenepoel op Roglič achterlaat, is indrukwekkend. “Ik was blijer geweest als hij het niet zo goed deed”, zegt hij met een knipoog. “Hij hoeft zich hier niet te bewijzen. Hij heeft al veel grote koersen gewonnen en heeft al laten zien hoe sterk hij. Dat doet hij nu hier ook.”

Dit artikel delen:

37 Reacties

Goturead 30 augustus 2022 om 18:25

Hopelijk kunnen Roglic, Mas en Ineos het nog een beetje spannend maken

4
Tony 30 augustus 2022 om 18:52

Ik denk dat het toch nog spannend wordt. Primoz is Primoz en zal tot Madrid alles geven.

1
Cornelius 30 augustus 2022 om 18:58

Ik verwacht nog wel een spannende strijd om plek twee tussen Roglič en Mas.
Hopelijk gaat die niet beslist worden door corona of valpartijen.

1
De Ezel van Eindhoven 30 augustus 2022 om 18:40

Goede gozer die Roglic!

Denk dat hij als enige echte gaat proberen Remco onder druk te zetten. De rest kijkt meestal maar wat.

Alhoewelz Simon Yates en Lopez durven er ook wel voor te gaan op een grote berg!

1
Kelder is de Man 30 augustus 2022 om 20:43

Heb je wel gekeken Marlin? Roglic nam de hele groep met andere klassementsrenners op sleeptouw in de rit een paar dagen terug. De rest deed niets.

4
vevie 30 augustus 2022 om 18:42

Yates en MAL gaan sowieso nog los, maar of dat genoeg is? Ze zullen elkaar moeten afmatten zoals gebeurde bij Pogacar in de Tour. Steeds wachten op de laatste klim gaat ‘em niet worden.

1
Mwielerfan 30 augustus 2022 om 20:01

Of nibali en roglic die naar elkaar keken in de giro, en carapaz die ondertussen wegrijdt

0
Maarten_85 30 augustus 2022 om 23:23

En Roglic deed toch ook maar wat hij kon? Of had hij moeten afstappen?

0
Alfred Issendorf 30 augustus 2022 om 19:43

Roglic is de enige echte, maar toch ook weer niet? Wat een gebalk.

-4
Marlin 30 augustus 2022 om 20:37

De rest kijkt meestal maar wat ? Wat heeft Roglic dan wel gedaan tijdens de drie bergritten ? Enkel gevolgd, geen enkel initiatief genomen, laat staan een aanvalspoging.

-7
Baukema Tomoulin 30 augustus 2022 om 18:49

Dit was de eerste tijdrit nederlaag voor Roglic in Spanje

1
NikkiTerpstra 30 augustus 2022 om 20:47

Wat is die Roglic mentaal toch ijzer sterk ! Die zit 100 procent goed in zijn hoofd. Echt knap.

1
Bika 30 augustus 2022 om 21:13

Hadden we in Nederland ook maar zo’n talent als Evenenpoel, jaloers…..

1
Comments 30 augustus 2022 om 19:14

Roglic was best goed vandaag. Remco liep gisteren niet echt hard in op de suid-afrikaan. Wellicht bij eerste stevige bergen weer kansen voor Roglic ??

0
Promiz Rigloc 30 augustus 2022 om 19:57

Realistisch van Primoz, zoals we hem kennen dus.

Hij gaat het nog moeilijk krijgen om z’n podium vast te houden denk ik, voor hun doen hebben Mas en de jonge Rodriguez Cano super tijdritten gereden, dus ik vrees dat de vorm bij hen momenteel wat beter is als bij onze Sloveense vriend.

Persoonlijk zou ik er dan ook niet raar van staan te kijken als beide heren Roglic nog inhalen. Slechts 22 seconden op Mas, 1 minuut 14 seconden op Rodriguez is niet veel. Met slechts een ruime minuut daar weer achter Yates en Ayuso beloofd het nog reuze spannend te worden voor de overige podiumplekken.

Dat Remco deze ronde gaat winnen staat nu wel buiten kijf, (valpartijen en ziektes daargelaten uiteraard.).

0
NDI22 30 augustus 2022 om 22:00

Roglic heeft de Vuelta al 3x gewonnen, die zal nog wel een alles of niks poging wagen. Het is nu net halverwege, grote kans dat Remco wint, maar het staat echt nog niet vast.

3
Promiz Rigloc 31 augustus 2022 om 00:36

@ NDI22 …> Tsja die mening mag je uiteraard hebben, enkel heb ik een andere.

Ook al ben ik een grote fan van de wielrenner Roglic, het is ondertussen wel duidelijk dat hij niet de beste benen heeft. Dus dan zal het van de overige concurrentie moeten komen. Voor Mas (Movistar) zijn de UCI puntjes die bij het behalen van een podium horen veel te belangrijk, want 3e worden of bijvoorbeeld 5e dat scheelt nogal een sloot met punten. En Rodriguez Cano en Ayuso zijn al lang tevreden als ze top vijf kunnen rijden in een eerste grote ronde. Yates is niet goed genoeg om alle bovenstaande heren te bedreigen bergop.

Dus ik vrees dat we eigenlijk een zeer saai verloop gaan krijgen van de Vuelta. Uiteraard hoop ik dat ik dik vet ongelijk krijg. En dat Ineos, Bora, Movistar en Jumbo die tot nu toe niets anders hebben gedaan dan laf achter Quick-Step aan te rijden, in de hoop in Remco z’n wiel te kunnen blijven aanhaken, het nu eens over een andere boeg gooien. (Kleine aantekening hierbij is dat Carapaz het de afgelopen week wel twee maal geprobeerd heeft om in de vlucht mee te gaan, maar dan hebben we het ook gehad.)

Dus het zal aankomen op Remco zelf, of hij in staat is het nog wat ritjes vol te houden. In ritten 11, 13, 16, 19 en 21 zal hij al niet in gevaar komen vanwege het parkoers dat te makkelijk is. Dus de concurrentie weet wat hen te doen staat.

En als ik dan zie met hoeveel meer power Remco rondrijd, dan moet er wel een absurd gigantische inzinking komen wil hij dit nog uit handen geven.

Het kan natuurlijk, we hebben al meer renners zien instorten in het verleden. Maar mijn mening, gebaseerd op wat ik tot nu toe heb gezien deze Vuelta, is dat Remco hem wint.

1
the_tank 30 augustus 2022 om 20:03

“Op de sukkel zijn” kende ik nog niet, mooi!

0
the_tank 30 augustus 2022 om 20:06

Heeft Brusselmans dit artikel wellicht geschreven?!? https://www.ensie.nl/typisch-vlaams/op-de-sukkel-zijn

0
Dikke Vrouw 30 augustus 2022 om 20:17

Top geleden van onze primoz , proficiat , maar rem is deze ronde inderdaad van een andere planeet !

0
de adelaar 30 augustus 2022 om 21:38

Zie hier de nieuwe aanwinst voor 2023 bij PATLEV. Roglic gaat lekker een rondje rijden bij Quickstep. Samen met de Aerokogel van schepdael

-2
Mooie Sjors 30 augustus 2022 om 21:41

Stel je de identiteitscrisis voor bij sommigen…

1
Quincy Adams (aka voorwiel) 30 augustus 2022 om 22:40

LOL……..

0
Gerard Dekker 30 augustus 2022 om 19:27

Na volgebd seizoen zou het zomaar kunnen dat Roglic en Evenepoel ploeggenoten bij TJV zijn.
Roglic, net aks nu Steven Kruiswijk, als knecht voor de kopmannen Evenepoel en Vingegaard.
Nu alleen nog veede tussen Wout en Remco…

-6
Alfred Issendorf 30 augustus 2022 om 19:40

Gelukkig hoef je niet bij elke reactie je gebruikersnaam in te voeren. Na een paar biertjes is Derard Gekker niet uitgesloten…

9
Dave Dubbeldammer 31 augustus 2022 om 00:55

Hoho; had ik eerst even niet goed gelezen. Alsof REV naar TJV zou gaan ROFL. Roglic uitbollen bij QS in dienst van REV, dat is een realistischer scenario.

3
Promiz Rigloc 30 augustus 2022 om 20:52

Laten we dan maar blij zijn dat Remco nog vast ligt t/m eind 2026, een beetje spreiding van toppers kan geen kwaad voor de spanning.

Van mij hoeft Jumbo geen Ineos 3.0 te worden. Je ziet overigens dat resultaat ook dan niet gegarandeerd is.

1
sus 31 augustus 2022 om 14:43

Denk dat we dan eerder een roglic bij Quickstep zullen hebben

0
LoveJumboVisma 30 augustus 2022 om 19:12

Ik ben wel benieuwd hoe de koers zou verlopen als Roglic in topvorm aan de start zou zijn verschenen. Hij doet het met minimale voorbereiding beter dan de rest. Zou de kleine smurf dan ook nu in het rood gereden hebben?

-12
Romāns Vainšteins 30 augustus 2022 om 19:40

Hypothetisch en onbeantwoordbaar.

Wat wel komisch is dat je gisteren hier binnenkomt met een emo-verhaal over haat en nijd en nu al in een ruim % vd posts ‘kleine smurf’ als betiteling voor REVKET gebruikt.

Is dat de boodschap van de liefde die we missen hier?

12
Romāns Vainšteins 30 augustus 2022 om 20:32

Ja hoor:

Roglic is schanskluns, mvdp balkoog, van Baarle pufbek, we gaan allemaal leuke afkatnaampjes voor wierenners gebruiken, die zijn beter.

3
Mwielerfan 30 augustus 2022 om 20:02

Vuelta en in topvorm aan de start verschijnen???

0
Rawolf Rawolf 30 augustus 2022 om 20:10

Kleine smurf is een betere bijnaam dan REVKET iig

0
Mooie Sjors 30 augustus 2022 om 20:41

En we zoeken en we zoeken en we blijven zoeken :D

0
Marlin 30 augustus 2022 om 20:42

Je kan bij elke grote ronde stellen dat al de tegenstanders niet top zijn. Er zijn steeds (sub)toppers nog niet in topvorm, anderen net over hun topvorm heen. Soms een gevolg van keuzes (prioriteit aan andere wedstrijden), soms een gevolg van omstandigheden (ziekte, kwetsuur…). Nooit zal je alle toprenners in topvorm aan de start van een grote ronde krijgen. Daarenboven gebeurt er onderweg nog van alles. Valpartijen, maagproblemen enz.

0
Maarten_85 30 augustus 2022 om 23:28

Ik had heel hard gehoopt dat Bernal de Vuelta ging halen. Maar met commentaren als deze ga ik me toch afvragen of ik niet blij moet zijn dat dat niet is gelukt.

0
thenewGOAT 30 augustus 2022 om 20:01

Ik ben ook benieuwd met hoeveel minuten voorsprong hij de Giro van 2020 ging gewonnen hebben tov Geoghan Hart zonder die vreselijke val in Lombardije. Ik gok op minstens 5, en jij?

-2

Headlines

Populair

Materiaalzone