Primoz Roglic (4de): “Ik had de benen niet”

zaterdag 9 oktober 2021 om 17:11
Primoz Roglic (4de): “Ik had de benen niet”

foto: Cor Vos

Primož Roglič was de topfavoriet voor de Ronde van Lombardije, maar kende zaterdag niet zijn beste dag. Uiteindelijk zou de renner van Jumbo-Visma vierde worden. “Ik had de benen niet”, zegt hij na afloop bij Eurosport.

“Woensdag had ik betere benen”, gaat hij verder. “We kwamen hier voor de overwinning, maar uiteindelijk was ik niet goed genoeg. Ik bleef er met hangen en wurgen aan bij de achtervolgers. Dat ik hier toch nog een resultaat weet te behalen, is mooi. Pogačar was vandaag de sterkste.”

De Sloveen kan ondanks zijn vierde plaats terugkijken op een mooi seizoen, met zeges in het Baskenland en de Vuelta, en ook Olympisch goud op de tijdrit. “Dit seizoen was er weer een met pieken en dalen. De goede herinneringen nemen we mee naar volgend seizoen”, eindigt hij.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

Killco 9 oktober 2021 om 18:40

Hij had 1 minuut de benen niet. Daarna sterker dan ooit

Emergo 9 oktober 2021 om 20:17

Dat begrijp ik niet en ik heb de koers bekeken en gezien wat Primoz aangaf dus..??

KnightBiker 9 oktober 2021 om 20:20

Ook in de achtervolging op Het vlakke werd hij gelost (en kwam weer terug) als hij goed was geweest hadden ze Pogacar terug gehaald. (3KM samenwerking en er was 15 seconden terug gepakt, als Roglic goed was geweest was er minder tactisch geneuzel geweest.)
Verder moet ik begrijpen dat dit een verwijzing is naar de uitspraken van Evenepoel?

Killco 9 oktober 2021 om 20:40

Ok serieus: moiie en volwassen reactie van Roglic. Grote winnaars kunnen ook groots verliezen

reusjen 9 oktober 2021 om 18:41

Tja het is misschien saai, maar ik hou er wel van. Het komt in ieder geval oprecht over en er is volgens mij geen speld tussen te krijgen.

Willem Kieft 9 oktober 2021 om 21:05

Ik kom even mijn gelijk halen. Dank u!

Tot volgend jaar batsberen.

de adelaar 9 oktober 2021 om 21:18

Ik vind idd dat je met de eer mag strijken, top

Willem Kieft 9 oktober 2021 om 23:08

Dat vond ik ook Adelaar. Maar altijd leuk om te lezen dat het me gegund wordt :)

Michelangelo 9 oktober 2021 om 21:28

Ik denk dat Roglic met een gerust hart en met een tevreden gevoel op vakantie mag. Gewoon een prima seizoen gedraaid, maar wel met de nodige pech. De beste in Parijs Nice, maar de wedstrijd verloren door een valpartij. Schijnbaar in orde in de TdF, maar ook daar letterlijk uitvallen.

Maar als je enkele mooie eendagswedstrijden wint of kort rijdt in de uitslagen, als je enkele serieuze rondjes wint inclusief etappezeges, als je de Vuelta in tas steekt en olympisch kampioen wordt in het tijdrijden, dan mag je gewoon trots zijn op je seizoen. Altijd op de afspraak, zo zijn er dit seizoen maar weinig geweest.

Hopelijk volgend jaar een TdF zonder pech, want ik denk dat Roglic een hardere noot zou zijn om te kraken dan Vingegaard.

Turtlehead 9 oktober 2021 om 21:59

Een prachtig seizoen, zeker. En dat hij na de sof in de Tour en winst in de Vuelta nog 2 semiklassiekers wint is extra knap.
Tegelijk vraag ik me af of de echt lange en zware koersen voor hem niet net te veel van het goede zijn om te kunnen winnen.
Maar ja, volgend jaar weer hopen op de Tour kan geen kwaad.

Michelangelo 9 oktober 2021 om 22:08

@Turtlehead,
Je bedoelt zoals LBL en RvL?
LBL heeft hij al op zijn erelijst staan, en ook vandaag was hij gewoon mee in de finale.

Of bedoel je grote rondes?
Daarvan heeft hij de TdF bijna gewonnen, en de Vuelta al helemaal.

Ik zou niet weten welke andere echt lange en zware koersen je bedoelt… hooguit PR, dat is inderdaad misschien net wat teveel van het goede.