Pozzovivo wint bergetappe in Giro del Trentino-Melinda

donderdag 23 april 2015 om 16:21
Pozzovivo wint bergetappe in Giro del Trentino-Melinda

foto: Sirotti

Domenico Pozzovivo heeft de derde etappe in de Giro del Trentino-Melinda, met aankomst bergop, gewonnen. De klimmer van AG2R La Mondiale kwam solo over de meet. Mikel Landa (Astana) eindigde op vijf seconden als tweede, vlak voor Richie Porte (Sky) die daarmee leider blijft in het algemeen klassement.


Nadat de laatste drie vluchters uit de vroege ontsnapping waren ingelopen (Romain Bardet, Diego Rosa en Rodolfo Torres) was het Damiano Cunego op de slotklim die als eerste de knuppel in het hoenderhok gooide. Stefano Pirazzi en Porte volgde hem, waardoor het spel definitief op de wagen was. Met nog 2 kilometer te gaan wist Domenico Pozzovivo aan te sluiten bij het drietal. De Italiaan ging vervolgens alleen door en de rest zou hem niet meer terugzien. Richie Porte blijft leider, Pozzovivo schuift in de algemene rangschikking op naar plek 7.

 Giro del Trentino-Melinda
Uitslag derde etappe: Ala – Fierozzo Val dei Mòcheni (183,8 km)

  1. flag-it Domenico Pozzovivo (AG2R La Mondiale) 4u54m12s
  2. flag-es Mikel Landa (Astana) op 5s
  3. flag-au Richie Porte (Sky) z.t.
  4. flag-fr Romain Bardet (AG2R La Mondiale) z.t.
  5. flag-it Damiano Cunego (Nippo – Vini Fantini) z.t.
  6. flag-co Rodolfo Torres (Colombia) op 13s
  7. flag-it Dario Cataldo (Astana) op 15s
  8. flag-it Diego Rosa (Astana) z.t.
  9. flag-za Louis Meintjes (MTN-Qhubeka) op 17s
  10. flag-cz Leopold König (Sky) z.t.

Algemeen klassement na de derde etappe:

  1. flag-au Richie Porte (Sky) 9u44m45s
  2. flag-es Mikel Landa (Astana) op 22s
  3. flag-cz Leopold König (Sky) op 58s
  4. flag-it Dario Cataldo (Astana) op 1m11s
  5. flag-it Damiano Cunego (Nippo – Vini Fantini) op 1m13s
  6. flag-pt José Mendes (Bora-Argon 18) op 1m15s
  7. flag-it Domenico Pozzovivo (AG2R La Mondiale) op 1m32s
  8. flag-za Louis Meintjes (MTN-Qhubeka) op 1m33s
  9. flag-fr Romain Bardet (AG2R La Mondiale) op 1m34s
  10. flag-it Edoardo Zardini (Bardiani – CSF) op 1m37s

Volledige uitslag en klassementen

Dit artikel delen:

18 Reacties

mollemarijden 23 april 2015 om 16:35

Gaat hij ook naar de Giro net als Porte?

piet115 23 april 2015 om 16:37

jazeker, zal wel top 5 kunnen rijden in deze vorm

hildeke 23 april 2015 om 16:37

Pozzovivo rijdt zondag wel LBL. Vorig jaar was hij daar ook al goed. In de huidige vorm een heel mooie outsider.

Giopicorno 23 april 2015 om 16:41

Ja en Pozzovivo is iemand die niet gaat wachten. Aanvalslust die een klassieker wel kan gebruiken

LyndaLid 23 april 2015 om 16:48

Altijd goed in Trentino en komt in de Giro toch altijd te kort voor het podium. Leuke renner, dat wel! Zullen we zondag inderdaad ook zeker van voren zien!

master-pieter 23 april 2015 om 16:48

Heeft Cunego zn klimbenen naar jaren weer terug gevonden :) ?

Tuubke 23 april 2015 om 16:55

Wat een kleine verschillen voor zo’n grote etappe.

Netraam 23 april 2015 om 17:00

Cunego is hier toch altijd weer sterk. Landa heeft dan in zijn eentje/samen met Bardet het gat dichtgereden en ook nog de sprint van de achtervolgers gewonnen?
Pirazzi is dan nog flink ingestort.

Teeg83 23 april 2015 om 17:09

Zien jullie zakarin hoog eindige in de giro ?? En welke sprinters zijn waarschijnlijk t best daar greipel matthews viviani nizzolo of zijn er betere ??

Merijn Neeman 23 april 2015 om 17:23

Cunego naar een kleinere ploeg en plots weer met de beste mee. Waar rook is…

ValverdeBassoNibali 23 april 2015 om 17:47

Diego Rosa was gisteren niet goed, vandaag stuk beter. Zie hem ook wel een aardig klassement rijden mocht dat mogen binnen Astana(met Aru)

Rosanero 23 april 2015 om 17:48

@Neeman: Neeman. Cunego is helemaal tot rust gekomen bij Nippo, heeft het gemekker van Lampre niet meer aan zijn hoofd. Gaat hem goed doen.

klootje kriekeljon 23 april 2015 om 19:06

Lang geleden dat Cunego zo omhoog reed.

Ab Normaal 23 april 2015 om 20:37

Zou Landa wel eens een keer willen zien rijden voor het AK in de Giro. Maar zal wel weer moeten knechten

zotvankoers 24 april 2015 om 05:44

Ag2r heeft leuke ploeg voor lbl. Bardet, pozzovivo, nocentini. Mooi

biazzi 24 april 2015 om 07:14

Wie is de favoriet voor de slot etappe! Je kan gratis mee doen bij ons met een pronostiek en er zijn 6 flessen wijn te winnen! Wie kan me een tip geven WF- vrienden! Dank u wel

biazzi 24 april 2015 om 09:33

Iets voor cunego?

Rosanero 24 april 2015 om 10:17

@biazzi: zet maar in op Favilli of Gatto!