Pozzato geeft duidelijkheid: “Voor twee jaar getekend bij Southeast”

zaterdag 12 december 2015 om 11:56
Pozzato geeft duidelijkheid: “Voor twee jaar getekend bij Southeast”

Foto: Sirotti

Filippo Pozzato rijdt de komende twee seizoen voor Southeast. Dat heeft de 34-jarige Italiaan zelf onthuld in een interview met Gazzetta dello Sport. Pozzato was op zoek naar een nieuwe ploeg nadat zijn contract bij Lampre-Merida niet werd verlengd.


“Het wordt weer tijd om me volledig te richten op het wielrennen. De laatste twee jaar zijn niet goed verlopen”, concludeert de oud-winnaar van Milaan-San Remo. “Als ik had gedacht dat ik het niveau niet meer aan zou kunnen, was ik met een gerust geweten gestopt en was ik andere dingen gaan doen. Maar ik ben er weer en misschien wel gemotiveerder dan ooit.”

Pozzato ziet zijn transfer van een WorldTour-formatie naar een ProContinentaal team niet als een stap terug. “Het belangrijkste is dat ik de wedstrijden kan rijden die ik graag wil rijden. Ik heb er veel vertrouwen in en denk dat deze ploeg nog enorm kan groeien.”

Southeast moest even wachten op een licentie voor volgend seizoen, maar kreeg vorige week zekerheid van de UCI. De Italiaanse ProContinentale ploeg heeft de komst van Pozzato nog niet officieel bevestigd.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Sagan=hulk 12 december 2015 om 12:04

Gelukkig heeft Pozzato nog een ploeg gevonden. Ik zie hem nog 1 keer knallen in de voorjaarskoersen.

woutie 12 december 2015 om 13:23

Heeft denk ik dan toch niet zo’n sterke ploeg rondom hem. http://www.procyclingstats.com/team/Southeast_2016

Verweggistan 12 december 2015 om 13:48

Die twee jaar zal wel de rede geweest zijn dat het zo lang duurde. Southeast weet niet of het zolang doorgaat en hoe goed Pozzato nog is en Pozzato zal wat meer zekerheid willen.
Hopelijk blijven Finetto, Andriato en Favilli ook nog, dan is er tenminste wat ondersteuning.

heuvelcolombia 12 december 2015 om 14:17

Voorlopig een zeer matige ploeg. Is het nu Southeast of Tharcor?

Spartacus 12 december 2015 om 14:33

Ik heb het gevoel dat ik dat praatje over motivatie en zich weer volledig richten op het wielrennen ook al gehoord heb toen Pozzato naar Lampre ging…

Purito 12 december 2015 om 14:44

En toch geloof ik hem. Ik verwacht een 2012 seizoen: weer helemaal terug aan de top. Toen was hij nog de beste man in koers in Vlaanderen. En ik denk dat hij nog altijd de kwaliteiten heeft om een gooi te doen naar winst in zijn klassiekers. Hij heeft gewoon een schop onder zijn hol nodig, en een nieuwe omgeving.

Het blijft een geweldenaar op de fiets. Vai vai Pippo! :)

Covadonga 12 december 2015 om 15:30

Purito +1
Met Pozzato weet je het nooit. Maar het kan natuurlijk ook helemaal niets worden.

Jungle Man 12 december 2015 om 15:36

Ik verwacht eerlijk gezegd weinig van hem, maar hij mag me verrassen

albertooo 12 december 2015 om 16:11

@Purito
Als hij er überhaupt kan starten.

ValverdeBassoNibali 12 december 2015 om 16:11

wordt niks

lekbandje3 12 december 2015 om 17:49

Mooi voor deze man dat hij nog een ploeg heeft gevonden. Ik blijf erbij dat hij nog een jaar gaat vlammen. Afgelopen jaar is dat door omstandigheden niet gelukt. Ik Denk dat we dit jaar pipo weer op topniveau zien

Dayer Quintana 12 december 2015 om 19:18

Pozzato vlamt straks weer de kasseien over en wint MSR.

Purito 12 december 2015 om 19:53

@albertooo
Ze zullen vast wel met het hand over hart strijken bij de Belgische organisaties. Pippo hoort over die verraderlijke keitjes te dokkeren.

Laatste man 12 december 2015 om 23:40

Bij Pct dan wel presteren. Beetje jammer toch.

HoofdIsVrij 13 december 2015 om 06:02

Eigenlijk denk ik ook niet dat de Vlaamse koersen Southeast zullen uitnodigen. Je hebt al Wanty Groupe, TSV, Roompot etc.