PowNed komt met documentaire Tom Dumoulin in aanloop naar Tour

woensdag 13 maart 2019 om 19:23

foto: Cor Vos

Omroep PowNed zendt in aanloop naar de Tour de France een documentaire uit over Tom Dumoulin. In De machinekamer van Tom Dumoulin wordt de Sunweb-renner door Dominique Weesie op de voet gevolgd tijdens zijn voorbereiding op de Tour. Dat meldt het AD vandaag.

“We proberen een beeld te scheppen van wat er allemaal bij komt kijken om drie weken een topprestatie te leveren”, vertelt Weesie, journalist en oprichter van PowNed. “Of in het geval van Tom zelfs twee keer drie weken, want hij rijdt ook de Giro. Welk team zit daaromheen, wat is de filosofie en welke innovaties worden toegepast. En we volgen de ploeg, in totaal zo’n 125 man sterk. Van ploegarts tot mecanicien, van persoonlijk trainer tot de voedingsdeskundige.”

Weesie volgt Dumoulin onder meer tijdens de hoogtestages in Tenerife en La Plagne en tijdens de Giro d’Italia. De machinekamer van Tom Dumoulin wordt uitgezonden op NPO2, het tijdstip is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

27 Reacties

Romāns Vainšteins 13 maart 2019 om 19:26

Klinkt boeiend. Weesie is normaal gesproken een raszuivere opperkwal maar wie weet maakt hij hier wel iets ontzettend vets van.

Geit in mijn Kelderman 13 maart 2019 om 19:31

Vind die Weesie een enorme balhaar maar eerlijk is eerlijk, laatste tijd maakt dat Powned best aardige docu’s. Heb best genoten van de documentaires over het kampioenschap van Feyenoord en Marokko op het WK.

Kelder is de Man 13 maart 2019 om 19:32

Raszuivere opperkwal idd.. en een überhypocriet.. ben benieuwd.

Benito 13 maart 2019 om 19:35

Opvallend, de gemiddelde Powned kijker heeft een *%$#@ hekel aan wielrenners.

Kelder is de Man 13 maart 2019 om 19:46

Klopt inderdaad. Net als al dat Dumpertvolk.

ChefSpijker 13 maart 2019 om 21:18

Dan gaat het over amateurs die zichzelf de weg toe-eigenen alsof ze volwaardige profs zijn ;) Al moet je dat soort reacties sowieso niet al te serieus nemen.

michiel van geel 13 maart 2019 om 19:41

Ik wacht nog steeds (over een week of 9) op het moment dat Tom in zijn rose trui in Rome aankondigt dat zijn Giro overwinning zwaar bevochten is.
Hij besluit de Tour te laten liggen en na een periode van rust zich op doelen later in het seizoen (Vuelta/WK) gaat concentreren.

RefleX 13 maart 2019 om 20:07

Is mijn perceptie van PowNed nu zo verkeerd dat ik dit niet serieus neem? Ik zou van PowNed verwachten dat ze enkel maar dopingvragen en dopinggebruik gaan zoeken met complottheorieën. Iedere documentaire over de ins en outs binnen het wielrennen kijk ik met plezier maar ik had mij juist voorgenomen om nooit meer naar PowNed te kijken.

Kruisberg 13 maart 2019 om 20:11

Jammer dat Dumoulin met dit soort mensen in zee gaat…

fietsvriend 13 maart 2019 om 20:59

+1

Veloburto 14 maart 2019 om 10:17

Edit redactie: Dit is niet nodig.

dikkechaap 14 maart 2019 om 10:25

Dit soort? Beetje enge terminologie. Probeer mensen liever op hun individuele gedrag aan te spreken. Hoeveel mensen die bij Powned werken ken je?

achterhoeker 13 maart 2019 om 20:24

Denk niet dat het prestatiebevorderend is…
En natuurlijk het risico dat details van de bedrijfsvoering uitlekken die je liever stil houdt, al vaker gebeurt.

Natuurlijk wel een lange Sunweb reclamespot en leuk voor ons

Geit in mijn Kelderman 13 maart 2019 om 20:34

Je denkt dat er niet mee gekeken wordt in de eindmontage?

assen 13 maart 2019 om 20:27

Ha ha ha, nog nooit gehoord van die Weesie.

girardengo 13 maart 2019 om 21:20

Tja, hij heeft de schijn tegen, maar wie weet komt er een mooi journalistiek verhaal uit. Afwachten maar.

Dolledriesoldebroek 13 maart 2019 om 21:27

Volgens mij huist er in weesie wel degelijk een kundig journalist maar samen met maatje rutger hebben ze de omroep in de markt gezet met ondermaats scoren..

Dumoulin en sunweb zullen zich toch ook wel niet vrijwillig te grabbel willen laten gooien? Met eenzelfde idee hadden ze ook heus wel bij kees jongkind en de nos terecht gekund, er zullen wel goede afspraken zijn, ben benieuwd iig!

VerstandOpNul 13 maart 2019 om 21:41

125 man personeel in dienst?
Misschien wat middle-management eruit en wat meer renners in dienst nemen..

xistnc 13 maart 2019 om 21:44

Weesie, naam gemaakt via een platform van anonieme reaguurders. Daar kan de eveneens anonieme WF-er toch geen moeite mee hebben?

Powned maakt mooie journalistieke programma’s, die anderen niet maken.

leegloper 13 maart 2019 om 22:08

Altijd gefilterde berichtgeving om heisa te maken en conflicten te creeren. Op zoek naar verontwaardiging. Ik heb niets met Weesie, Powned en vind het jammer dat Dumoulin dit met hem doet.
Van de andere kant zie ik nu een paar positieve commentaren over specifiek de documentaires van Powned, dus heb ik mijn verwachtingen iets naar boven bijgesteld.

xistnc 13 maart 2019 om 22:12

In een links landschap kan een tegengeluid makkelijk als ‘gefilterd’ worden afgedaan.

Romāns Vainšteins 13 maart 2019 om 23:25

Ja, het anoniem zijn is wat ons bindt uiteindelijk … hmmmmm

Hun forum is te zielig voor woorden zo naar wat een verschrikkelijke mensen hangen daar rond. Of ze leuke programma’s maken is iets anders natuurlijk, daar gaan ze op beoordeeld worden hier.

Merlinappa 14 maart 2019 om 07:59

Ze zeggen het zelf al: “Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend”.
Niet mijn kopje thee, conflicten creëren en gefilterde berichtgeving. Beetje de Sky van het journalisme zegmaar.

stoempen op de pedalen 14 maart 2019 om 09:30

Dat is GeenStijl merlinapla, Powned is al jaren geen onderdeel meer van GeenStijl. Verder zal het me benieuwen en lijkt.hele dag zo’n ploeg rond je heen niet echt rustgevend/prestatiebevorderend

Merlinappa 14 maart 2019 om 10:32

Het is ontstaan uit GeenStijl, en ze hanteren veelal dezelfde tactieken. Tomayto tomahto ;)

kielabokki 15 maart 2019 om 09:11

Wat pas echt heel erg is is dat je voor waarheidsbevinding eerder op GeenStijl moet zijn dan pak em beet Nu.nl.

Poeksel 14 maart 2019 om 10:13

Ik ben geen fan van Powned, maar hun documentaires zijn best ok. Ik ga waarschijnlijk wel kijken.