Pogacar: “We hebben vertrouwen in Brandon dat hij deze ronde kan winnen”

vrijdag 9 april 2021 om 19:35
Pogacar: “We hebben vertrouwen in Brandon dat hij deze ronde kan winnen”

foto: Cor Vos

Tadej Pogačar begint morgen als de nummer vijf in het algemeen klassement aan de slotetappe van de Ronde van het Baskenland. De Sloveens renner heeft er vertrouwen in dat zijn ploegmaat Brandon McNulty, die het geel om de schouders heeft, de eindwinst kan pakken.

“Nog een dag, eigenlijk is het jammer dat het nog maar een dag is. Het is immers erg leuk om hier te koersen”, zei Pogačar na afloop van de vijfde etappe met aankomst in Ondarroa. “Morgen is de koninginnenrit, de etappe waarin alles wordt beslist. Ik ben vol vertrouwen, ik voel me nog steeds supergoed en ik hoop dat we de gele trui kunnen verdedigen.”

Dat is bij UAE Emirates morgen de voornaamste opdracht, het geel verdedigen. “Maar als dat niet lukt, dan moeten we improviseren. Ik denk dat we allemaal vertrouwen in Brandon hebben en dat hij deze wedstrijd kan winnen.”

“We gaan zien hoe sterk de concurrentie is en wanneer de aanvallen beginnen”, gaat de Sloveen verder. “Op iedere klim moeten bekijken hoe de koers zich ontwikkelt naar de finale. We moeten veel met elkaar praten, maar het eerste doel is verdedigen en alle aanvallen te beantwoorden.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

Wildebert 9 april 2021 om 19:54

Hij port het vuurtje nog maar eens op, zodat Mc wordt aangevallen en op Nul blijft, zodat tie daarna de aanvaller overpoeft en gaat zegekarren. Hup Roglic, wordt maar weer Primoz.

xistnc 9 april 2021 om 20:11

Mwah.

Los daarvan: ik vind dat ze bij UAE goed hun best doen om zichzelf moed in te praten.

Tinus1984 9 april 2021 om 20:15

Hij komt wel enorm zenuwachtig over in dit gesprek. Is dit niet gewend en aan zijn taal hoopt hij wel dat hij brandon overklast

Dion 10 april 2021 om 08:59

Je zag eergister ook dat ie liever niet heeft dat een ander wint. Het is een beetje als bed and breakfast, als de rest je kan zien gedraag je je voorbeeldig maar gaat de slaapkamerdeur dicht dan komt de ware aard naar boven.

Wildebert 10 april 2021 om 11:13

Ja mooi hè, dat inkijkje in de menselijke ziel.

DMenchov 10 april 2021 om 10:13

Ik zie Pogacar er wel voor aan om bij de eerste beste mogelijkheid zijn eigen teamgenoot aan te vallen onder het motto van “koers openbreken” en “Brandon in een controlerende positie te brengen”.

Peter Lippens 10 april 2021 om 12:19

Kan nog wel boeiend worden, Tadje zelf is nog altijd maar 22 jaar en als ik me niet vergis vorig jaar een grote ronde gewonnen, toch ergens logisch dat hij zelf een heel klein beetje winstambities mag koesteren, niet ….

Wheely 10 april 2021 om 12:30

Het wordt oorlog vandaag! Na 50 min koers al live, hoop dat ze zich tot die tijd nog even in kunnen houden.

Jean Dumas 10 april 2021 om 13:27

UAE heeft het initiatief van TJV overgenomen en heeft alle troeven in handen. Jumbo zal zelf oorlog moeten maken voor de slotklim, anders denk ik dat de vogel is gevlogen.

xistnc 10 april 2021 om 13:37

Wat bedoel je met initiatief? McNulty staat aan de leiding, maar is de minste klimmer in de top-6 van het AK.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair