Pogacar tweede achter Van der Poel: “Blij dat Mathieu gewonnen heeft”

zondag 27 juni 2021 om 19:22
Pogacar tweede achter Van der Poel: “Blij dat Mathieu gewonnen heeft”

foto: Cor Vos

Tadej Pogačar heeft in Mûr-de-Bretagne goede zaken gedaan in het klassement van de Tour de France. De titelverdediger kwam als tweede over de streep achter Mathieu van der Poel en wist daardoor te stijgen naar de derde plaats in de stand. “Ik had graag gewonnen, maar ben ook blij dat Mathieu gewonnen heeft”, zegt de Sloveen.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Peter Sagan, Wout van Aert en Jasper Stuyven. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

De kopman van UAE Emirates spreekt van een goede dag. “Ik ben blij dat iedereen van onze ploeg kon starten. We zijn blij dat Marc Hirschi goed hersteld is van de valpartij van gisteren”, aldus Pogačar, die voelde dat hij in de gaten gehouden werd. “Het was moeilijk om te winnen, omdat er veel renners al mijn bewegingen volgden.”

“Uiteindelijk word ik tweede en daar ben ik blij mee. Ik ben blij met waar ik nu sta, tevreden met mijn vorm en hoe mijn Tour de France er tot nu toe uitziet”, geeft hij aan. In het klassement bezet Pogačar nu de derde plaats op dertien seconden van Van der Poel. Rivaal Primož Roglič volgt op een seconde.

Overigens zag de klimmer van UAE Emirates de vroege aanval van Van der Poel op de eerste keer Mûr-de-Bretagne niet aankomen. “Het was een verrassing dat Mathieu daar al aanviel; ook al grapte hij aan het begin van de etappe tegen mij dat we met z’n drieën (ook met Roglič, red.) in de aanval moesten gaan”, vertelt Pogačar.

Tadej Pogačar vertelt Mathieu van der Poel dat hij de gele trui overneemt, tot verbazing van de ritwinnaar

Dit artikel delen:

24 Reacties

Anders kijken 27 juni 2021 om 19:25

Wat een mooi filmpje; iedereen komt feliciteren met veel respect voor de aanvaller.

Davide Lappartiente 27 juni 2021 om 19:47

Zoals in de Tirreno. Verdeel en heers. Waar Roglic vorig jaar nog bonificatieseconden kon afsnoepen, neemt Pogacar nu alle spanning al weg. Hopelijk gaat hij niet elke bergrit voluit, want anders heeft hij voor de derde week begint al 5 minuten voorsprong.

TheBigShow 27 juni 2021 om 19:52

Insinueer je nu dat Pogacar van der Poel hier had kunnen kloppen?

Bulcke 27 juni 2021 om 19:52

Ja twee dagen op rij pakt hij meer bonis dan roglic. O wacht even…..

Franco Ballerini 27 juni 2021 om 19:52

Als Pogacar die etappe in de Tirreno had willen winnen had hij hem ook gewonnen. Het was duidelijk dat hij moeite had zich in te houden. Mooi, het respect tussen de jonge garde en Pogacar heeft een investering gedaan die zich dubbel en dwars uitbetaald.

Wheely 27 juni 2021 om 19:58

Het is vooral doseren wat Pogačar en Roglič doen, die gaan natuurlijk niet zichzelf op dag twee van de Tour al over de kop rijden.

Davide Lappartiente 27 juni 2021 om 20:02

Kunnen kloppen durf ik niet te zeggen, maar waarschijnlijk wel langer kunnen volgen hebben. Roglic mag dan wel meer bonificatieseconden hebben gesprokkeld tot dusver, maar vandaag deelde Pogacar een mentale tik uit.

TheBigShow 27 juni 2021 om 20:03

@Franco

Onzin. 10 seconden knal je niet zomaar dicht… Kom op zeg. Alleen op het laatst liet ie een beetje lopen omdat hij zag dat ie er niet meer bijkwam…

Bulcke 27 juni 2021 om 20:04

Wat voor tik dan? Gisteren eindigde roglic voor pogacar en vandaag andersom. Ik zie niet wat daar anders aan is.

TheBigShow 27 juni 2021 om 20:04

@David

Ik zag Pogacar behoorlijk bekkentrekken bij de versnelling van van der Poel. Veel harder kon ie toen niet naar mijn idee

Davide Lappartiente 27 juni 2021 om 20:09

Vreemd dat Van Aert in de Tirreno in de laatste kilometers wel nog dichter kon komen dan. Pogacar liet Roglic gisteren even in de waan klopbaar te zijn in sprint, maar slaat vandaag op het juiste moment terug. Als Pogacar wilt winnen, dan doet hij dat gewoon, zoals in LBL dit jaar.

Lucas W 27 juni 2021 om 20:29

Wat een onzin zeg. Een klassement win je door te doseren. Tuurlijk had Pogacar deze rit wellicht kunnen winnen, maar waarom zou die? In dergelijke ritten kan je de tour niet winnen, enkel verliezen… Ook Pogacar kan niet elke rit voluit gaan, zonder daar op een gegeven moment de prijs voor te betalen.

TheBigShow 27 juni 2021 om 20:49

Nee, je hebt helemaal gelijk. Als Pogacar had gewild, had hij dit jaar al 30 zeges…

Ewan heeft geluk dat hij zich niet in massasprints mengt.

Dikke vrouw 27 juni 2021 om 20:50

David is een trol :(

Pietspeed 27 juni 2021 om 21:57

Wordt hier gesuggereerd dat Van der Poel de zege van Pogacar cadeau heeft gekregen ivm Poupou en alle positieve poeha die precies in deze eerste 2 etappes past?
Zo van, anderen ook wat gunnen anders valt de hele uistraling van de Tour door de mand? Of anders gezegd, als alles wat omhoog gaat in principe door Pogacar en Roglic verdeeld zou kunnen worden?
Lijkt me te gek voor woorden

Bazza_B 27 juni 2021 om 23:05

Hahaha jullie zijn zo grappig hier. Alsof jullie in de hoofden van de renners kunnen kijken en precies weten wat er speelt.

Olly 27 juni 2021 om 19:55

Wat een mooi filmpje, idd iedereen met respect voor elkaar. En zo te zien gemeende blijdschap voor de overwinning van MvdP.

thorsen 27 juni 2021 om 20:51

Je kunt de gun factor maar beter wel hebben.

Blackcanyon 27 juni 2021 om 20:03

Respect tussen de kannonnen, mooi!

CechRepublic 27 juni 2021 om 20:38

Ik vind het een verademing. Dat vreselijke gelul van “je tegenstander is je vijand” en “niet winnen is het ergste dat bestaat” heb ik altijd slecht getrokken. Mee doen om het mee doen is ook niet mijn ding, maar gezond respect voor iemand die je eerlijk verslaat heeft lang ontbroken in de topsport.

Pole Pole 27 juni 2021 om 20:27

ho ho, ik zag Colbrelli de Heer ook feliciteren.

Hij verdient ook een artikel!

Bikeage 27 juni 2021 om 22:25

Inderdaad nog een mooie boks achter de rug van Pogi om. En een mooie leadout door Nairo en door Sonny!

Reiger 27 juni 2021 om 23:09

Pole Pole is ook een Troll. Alleen maar loze kreetjes loslaten hier om negativisme te ontvangen. waarschijnlijk na zijn bezoek aan een SM kelder.

ParijsIsNogVer 28 juni 2021 om 08:56

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is Pogi blij. Ik ben blij dat hij blij is.

Headlines

Materiaalzone

Populair