Pogacar over zijn thuisronde: “Ik ga voor de winst”

dinsdag 18 juni 2019 om 15:33
Pogacar over zijn thuisronde: “Ik ga voor de winst”

foto: Cor Vos (archief)

Tadej Pogačar won dit seizoen al de Rondes- van Algarve en Californië, maar de nog altijd maar 20-jarige klimmer wil ook heel graag zegevieren in ‘zijn’ Ronde van Slovenië. “Ik ga voor de winst, maar de concurrentie zal hevig zijn”, zo laat hij weten in een perscommuniqué van zijn ploeg UAE Emirates.


Een neoprof die twee gerenommeerde rittenkoersen wint: Tadej Pogačar heeft zijn start bij de profs niet gemist. Het is dan ook niet verrassend dat de piepjonge ronderenner de gedoodverfde favoriet is voor de Ronde van Slovenië, die woensdag van start gaat met een verraderlijke etappe naar Rogaška Slatina.

De thuisfavoriet kan bovendien rekenen op een ijzersterke ploeg. Zo vertrouwt UAE Emirates ook op oud-winnaar Diego Ulsisi en klimmer Jan Polanc. “Ik hoop het momentum vast te houden”, zo vertelt Pogačar. “Ik ben heel erg gemotiveerd en wil ook absoluut winnen, maar de concurrentie zal hevig zijn.”

Pogačar doelt onder meer op het Mitchelton-Scott-duo Esteban Chaves en Lucas Hamilton en Fausto Masnada. “Het zal ongetwijfeld een opwindende koers worden.”


Voorbeschouwing: Ronde van Slovenië

Dit artikel delen:

21 Reacties

lander luypaert 18 juni 2019 om 15:41

Hij zal hem wel winnen denk ik. Al blijf ik het verdomd jammer vinden dat er geen aankomst bergop is! Go Tadej!

koos verrek 18 juni 2019 om 16:40

ga je m ook nog leuk vinden als hij naar ineos gaat?

lander luypaert 18 juni 2019 om 16:48

Die gaat niet naar Ineos :))

Heeft trouwens al tot 2023 bijgetekend ;)

koos verrek 18 juni 2019 om 17:29

Is dat officieel?

lander luypaert 18 juni 2019 om 17:39

Ja dus :p

greeny 18 juni 2019 om 17:28

wat een generatie komt er aan zeg.. pogacar, evenepoel, hirschi, stannard, philipsen.. allemaal nog geen 21..

Gilberto 18 juni 2019 om 17:39

Gaudu, Madouas, Vlasov, Lambrecht, ook allemaal pas 22!

greeny 18 juni 2019 om 17:42

sivakov, sosa, bernal.. bizar hoe sterk de jeugd is en hoeveel ze al winnen/gewonnen hebben in grote koersen

lander luypaert 18 juni 2019 om 17:47

Hiquita, Martinez, Knox,..

greeny 18 juni 2019 om 17:55

deze link lijkt me handig… alleen de world tour renners maar… wat een giga sterke generatie. man ik kan me jaren herinneren waarin er weinig opwindende jeugd doorkwam en we alleen maar naar de zelfde namen keken jaar in jaar uit

https://www.procyclingstats.com/teams/youngest-riders

Romāns Vainšteins 18 juni 2019 om 18:17

Er komt altijd ‘wat een’ generatie aan, binnen de kortste tijd zullen er een aantal ‘niet meer op hun beste niveau terugkeren’ en ‘nooit hun belofte helemaal inlossen’.

greeny 18 juni 2019 om 18:47

tuurlijk heb je die hier ook tussen zitten maar ik kan me niet herinneren dat er al zo veel winnaars van grote(re) wedstrijden tussen zitten. dit jaar alleen al ronde van belgie, california, algarve, parijs nice, sicilie, trentino/alps, 2x scheldeprijs en een karrevracht aan etappes in allerlei wedstrijden. en dat zijn alleen nog maar jongens tot 22…

tetedelacourse 18 juni 2019 om 19:27

Volgens mij was met de generatie Sagan, Kwiat ook weinig mis. De mannen die zijn weggezakt: Kittel, Betancur, Van Garderen. Enfin, allemaal veel gewonnen, maar die eerste twee alleen al doen veel andere grote generaties verbleken.

adelaarvanantwerpen 19 juni 2019 om 06:20

De generatie 1990 is misschien wel de beste generatie van deze eeuw met Quintana, Pinot , Aru, Bardet, Dumoulin, Chaves, Bennett, Bennett, Naesen, Sagan, Dennis, Kwiatwoski, Matthews, Bouhanni, Phinney, Dillier en Herrada

greeny 19 juni 2019 om 08:40

domineerde de generatie van 1990 ook op 19/20/21 jarige leeftijd al? buiten sagan? super veel toppers nu maar meesten echt ‘rustig’ opgekomen

tetedelacourse 19 juni 2019 om 12:33

Daarom zeg ik: Sagan en Kwiat. Wonnen samen meer dan wat er nu aankomt. En Betancur won Emilie. Ook geen misselijk koersje.

Gilberto 18 juni 2019 om 17:40

Go Fausto!

IlPirata 18 juni 2019 om 19:00

Gaat hem lukken ook, geweldig talent.

tetedelacourse 18 juni 2019 om 19:29

Echt een schitterend talent idd. Couldn’t agree more.

Damien Heuvel 19 juni 2019 om 12:34

Prachtige coureur, en mooi van UAE dat ze besluiten hem niet gelijk in het “diepe” te gooien.

Hij zou zeker niet misstaan op de ranglijst als opvolger van Roglic. Mooie erelijst btw met namen als Nibali, Brajkovic, Fuglsang, Majka, Ulissi. Absoluut geen schande om je naam daartussen te zien staan.

Go Tadej !! :D