Podcast: Terugblik Parijs-Nice, Brian Cookson over CIRC en wie wint Milaan-San Remo?

maandag 16 maart 2015 om 21:00

WielerFlits bespreekt elke week het laatste en opmerkelijkste wielernieuws in de WielerFlits Podcast. Deze week blikken we terug op Parijs-Nice, komt UCI-voorzitter Brian Cookson aan het woord over de aanbevelingen van het CIRC-rapport en vragen we ons af wie Milaan-San Remo gaat winnen.


De podcast met freelance journalist en wielerliefhebber Emile Vaessen en WielerFlits-verslaggever Maxim Horssels is hieronder te beluisteren via Soundcloud.

14 Reacties

Contador#N.1 16 maart 2015 om 23:07

Sagan zal ik maar zeggen.

Quintenri 16 maart 2015 om 23:51

Mijn topfavoriet is eveneens Greg Van Avermaet. Sagan kan er dichtbij zitten, maar die is voor mij toch geen topfavoriet. Verder denk ik nog aan Stybar. En sprinters Degenkolb, Kristoff, Cav?

ti-raleigh 17 maart 2015 om 00:09

Ik zet mijn geld op Kristoff, runner-up Sagan.

JBR 17 maart 2015 om 07:40

Ik denk toch dat de winnaar uit sky of uit Astana zal komen ploegenspel zal een grote rol spelen

LyndaLid 17 maart 2015 om 07:47

Ik ga uit van een sprint dit jaar, omdat er o.k. weer voorspeld wordt en er te veel ploegen zichzelf kans toedichten in die sprint. Dan zou ik de sterren als volgt verdelen:

*****
Cavendish
****
Kristoff – Sagan
***
Degenkolb – Matthews – Lobato
**
Greipel – Bouhanni – Haussler
*
Kwiatkowski – V. Avermaet – Gilbert – Cancellara – Pozzato

Wicky 17 maart 2015 om 09:24

Outsider: Rui Costa, Reed toch redelijk in PN en is in een lange koers altijd wel goed. Als van avermaet, Gilbert, Cancelara, Kwiatowski en Costa wegrijden gaat niemand ze meer terug halen. De finish is dichter op de afdaling geplaatst wat zwaar in het voordeel van de punchters is. Ook al is het aantal beklimmingen karig…

vlek 17 maart 2015 om 09:32

Welke redenen zijn er eigenlijk gegeven om La Manie niet op te nemen in het parcours?

ValverdeBassoNibali 17 maart 2015 om 10:09

Kristoff of Lobato

lancethegreat4 17 maart 2015 om 13:52

Jullie vergeten een Fransman die aardig in vorm is. MIjn sterren:

***** Kristoff-Sagan
**** Gilbert-Van Avermaet-Cancellara-Kwiatkowski
*** Matthews-Degenkolb-Gallopin-Lobato
** Ciolek-Boasson Hagen-Swift
* Pozzato-Stybar

LinusGerdemann 17 maart 2015 om 18:37

Op zich zijn deze podcasts heel leuk, maar bijna 20 minuten is echt wel heel lang voor een podcast. Een podcast is juist kort en bondig. Vaak max. 10 minuten.

DerPantzerwagen 17 maart 2015 om 20:19

***** Gva,Kristoff
****stybar,sagan,gilbert
***lobato,Gilbert,cav,cancelara
**gallopin,degenkolb,kwiat
*pozzato,Costa,ciolek

schipperaar 17 maart 2015 om 23:44

Cancellara of Gilbert.

Biggie 18 maart 2015 om 01:12

Van Avermaet, Cancellara en Kristoff zijn wat mij betreft de drie groten waar aanstaande zondag naar gekeken zal worden. Cav kan in een gesloten wedstrijd ook nog een gooi doen naar de overwinning, maar de voortekenen zijn niet in het voordeel van de Manx Missile en ik denk dat het eerder genoemde drietal sterker zal zijn. Sagan en Degenkolb dicht ik dan meer kansen toe maar ook hem zie ik eerlijk gezegd niet winnen (al zou een regenachtige koers wel in hun voordeel zijn en dat zou het zomaar kunnen worden zondag).

jelmer.versteden 18 maart 2015 om 18:59

Paul Martens