Ploegleider Grischa Niermann: “Roglic voelt zich nu veel beter na knieblessure”

zaterdag 4 juni 2022 om 21:05
Ploegleider Grischa Niermann: “Roglic voelt zich nu veel beter na knieblessure”

foto: Cor Vos

Voor Primož Roglič wordt het Critérium du Dauphiné zijn eerste koers sinds de Ronde van het Baskenland. In die ronde kampte het kopstuk van Jumbo-Visma met een knieblessure en uit voorzorg ging hij niet van start in de Ardense klassiekers. Intussen voelt de Sloveen zich ‘veel beter’, laat ploegleider Grischa Niermann weten.

Roglič keerde na de Ronde van het Baskenland terug naar zijn vaderland en verbleef de afgelopen maand in de Sierra Nevada voor een trainingsstage met een deel van zijn ploeggenoten. In het Critérium du Dauphiné wil hij aan de zijde van onder meer Wout van Aert zijn vorm testen en met wedstrijdritme verder aanscherpen.

Door zijn knieproblemen moest Roglič weliswaar de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik aan zich voorbij laten gaan, maar verder heeft het zijn voorbereiding op zijn doelen later in het jaar niet al te erg in de war geschopt. “Hij moest even rusten maar hij voelt zich nu veel beter en het heeft zijn trainingsschema niet te veel verstoord”, laat ploegleider Niermann weten.

Het Critérium du Dauphiné gaat morgen, zondag, van start in La Voulte-sur-Rhône.

Dit artikel delen:

14 Reacties

boehoe 4 juni 2022 om 21:22

Dus hij voelt zich na zijn blessure beter dan tijdens zijn blessure? Gog, tiswat

0
Martijn Arensman 4 juni 2022 om 21:36

Als ik dergelijke artikelen lees heb ik vaak: kunnen de renners zelf niet praten?
Heeft niemand anders dat?

0
Turtlehead 4 juni 2022 om 22:42

Ik heb vooral: ‘voel me beter’, dat is wat anders dan: ‘helemaal nergens last van’.

0
Titaantje 4 juni 2022 om 23:11

Weet ik niet. Jij staat er dichter bij dan wij Martijn…
Mij geeft het vooral een gevoel van “ploegleider krijgt standaardvraag”; “ploegleider geeft standaard antwoord”

0
Derierre de la course 5 juni 2022 om 08:45

En als ze wel praten houden ze zichzelf voor de gek. Gaf TD laatst mooi aan in een interview.

0
Patrick1987 4 juni 2022 om 22:06

Een renner die nooit de Tour zal winnen zolang Pogacar mee doet!

0
Quincy Adams 4 juni 2022 om 22:40

Ok patrick

0
unionwagtmans 4 juni 2022 om 22:42

Dat zeiden ze ook over Zoetemelk versus Hinault (en versus Merckx).
Parijs is nog ver …

0
FDJ 5 juni 2022 om 00:06

toen Contador won voorzagen we een jarenlange heerschappij, toen Bernal won idem. Uiteindelijk eindigde Contador met twee zeges (plus een verloren door doping) en staat Bernal 3 jaar later nog steeds op 1.

0
Jean Dumas 5 juni 2022 om 04:45

Het moet een beetje meezitten met het Tourparcours voor een zege. Op zich heeft hij het parcours mee dit jaar, maar Pog is in normale omstandigheden gewoon beter.
Een waaier- of kasseienputsch van Jumbo valt in de eerste week echter niet uit te sluiten. Een minuut is al lekker, en in de eerste tijdrit kan hij zeker winnen op zijn Sloveense compatriot.

0
Derierre de la course 5 juni 2022 om 08:47

Ook Poga kan wat aanvangen onderweg. Zo won Nibali ook zijn Tour. 3 weken op je fiets blijven is ook een grote ronde.

0
jimmen 5 juni 2022 om 09:28

Het is ook niet zo alsof pogacar ongenaakbaar is in de bergen hoor. in 2020 was roglic in de bergen minstens gelijkwaardig (zie la loze). Overdrijven is ook een vak.

0
hjjanssen1973 5 juni 2022 om 00:38

Ik lees ook ‘veel beter’ ipv ‘niks meer aan de hand’…

0
Dayer Quintana 5 juni 2022 om 12:44

Het zal nodig zijn om Tadej Pogacar bij te houden bergop. Laat het ons in elk geval hopen want eigenlijk was de vorige Tour het bekijken niet waard.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone