Ploegleider Addy Engels over Giro-succes: “Ongelooflijk dat het nu al zo uitdraait”

vrijdag 13 mei 2022 om 17:59
Ploegleider Addy Engels over Giro-succes: “Ongelooflijk dat het nu al zo uitdraait”

© Cor Vos

Twee dagen gaven ze zich bij Jumbo-Visma om te resetten. Vanaf vandaag moesten ze weer aan de bak. “Maar dat het meteen zo zou uitdraaien, dat is ongelooflijk”, zegt ploegleider Addy Engels aan Eurosport.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier!
Bestel nu jouw exemplaar

“Het was eerst al zo’n gevecht om in de ontsnapping te geraken”, vertelt Engels. “Geweldig om op het goede moment zowel Koen Bouwman áls Tom Dumoulin mee te hebben. Dat was al bijzonder sterk. Dan die finale… Gelost worden, terugkeren. Ik denk dat het voor iedereen een hele mooie etappe was om te zien, maar voor ons was het vooral super spannend. Het resultaat is echt geweldig.”

Ook Engels zag Tom Dumoulin opnieuw met een grote glimlach op het gezicht. “Zeker. Maar ik vind het vooral bewonderenswaardig hoe hij zich al ideale ploegmaat heeft getoond vandaag. De wil om te werken voor Koen in de slotkilometers, straf dat hij dat doet. Een goede keuze ook, want Koen is explosief.”

Dat Dumoulin ook fysiek een stuk sterker voor de dag kwam dan op de Etna, besloot Engels. “Hij moet zich een stuk sterker voelen dan een paar dagen geleden.” Al was Dumoulin zelf daarna de eerste om te relativeren. “Dat betekent nog niet dat ik nu weer een klassement kan rijden. Daarvoor ben ik echt niet goed genoeg.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

Ab Normaal 13 mei 2022 om 18:11

Mooie mentaliteit van Tom. Voelt zich niet te groot om voor een ander te werken.
En die ander is het ook gegund, altijd het snot voor de ogen rijden voor zijn kopman.

Turtlehead 13 mei 2022 om 18:11

Lees ik dat nou goed? ‘Elke keer als ik was pissen, werd er eentje gelost, maar gelukkig hoefde ik maar twee keer’ :)

En nee: ‘we’ houden nooit op met flauwe grappen.

Franco Ballerini 13 mei 2022 om 18:12

Ach, die Engels. Hij foeterde van Boven waarschijnlijk uit dat het hem niet gelukt was Dumoulin van de fiets te rijden. Ik heb überhaupt geen hoge pet op van ploegleiders, maar bij JV is het wel van een zeer bedenkelijk niveau.

Bulcke 13 mei 2022 om 18:19

Dan moeten de renners wel exceptioneel goed zijn als ze met belabberde ploegleiders toch zulke goede resultaten halen.

YogiBear 13 mei 2022 om 18:28

@Franco Want het is volkomen logisch dat de ploeg het jaar in jaar uit zo goed doet terwijl er belabberde ploegleiders zitten. Lijkt inderdaad en stuk logischer dan dat jij er naast zit.

Poeksel 13 mei 2022 om 18:46

Met goede ploegleiders zouden ze alles winnen, da’s toch niet leuk meer? Heel sportief van TJV dat ze door ploegleiders van zeer bedenklijk niveau aan te stellen de concurrentie nog een kans geven!

Eriknogwat 13 mei 2022 om 19:12

Heb je azijn gedronken vandaag, want wat ben jij een azijnzeiker, en dat is mijn opinie over hoe je reageert op berichten. Geen enkele onderbouwing.
Hebben ze je voorbijgereden toen er bidons werden uitgedeeld? Ben je gewoon een hater in plaats van een wielerliefhebber ?

Westfalen 13 mei 2022 om 19:37

Complimenten voor Engels. Blijkbaar toch de juiste dingen gezegd tegen de renners en Tom aan het eind nog kunnen motiveren.

Pitufa 13 mei 2022 om 21:25

Poetsen wat een vreselijke opmerking

Pitufa 13 mei 2022 om 21:25

Bedoel, Poeksel

Wim Kruithof 14 mei 2022 om 06:51

Groots, ik vind het echt groots. En nu hoop ik enorm dat de alles op alles zetten om de bergtrui mee naar huis te nemen. Is echt een mooie prijs en een nevenklassement in de Giro, voor Rabo / Jumbo, is nog van voor mijn liefhebber-tijd.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair