Plannetje Teunissen-Groenewegen ging per ongeluk: “Dylan had een leegloper”

zondag 19 mei 2019 om 17:54

foto: Cor Vos

Dat Dylan Groenewegen een gat liet vallen achter Mike Teunissen in de slotrit van de Vierdaagse van Duinkerke, was niet vooraf besproken. Dat liet rit- en eindwinnaar weten in het flashinterview. “Het was zeker niet het plan, het plan was om een normale sprint te doen”, zegt Teunissen.


De sprintvoorbereiding verliep prima. Teunissen trok dan ook op vierhonderd meter van de meet de sprint aan. “Maar ik keek om op 200 meter en zag niemand. Ik schrok me kapot, dus ik ging maar door”, legt hij uit.

Na de finish kwam de aap uit de mouw voor de Limburger, die ook al de vijfde etappe van de Duinkerkse zesdaagse wist te winnen. “Dylan had leegloper, daardoor heeft hij wellicht even getwijfeld”, zegt Teunissen. “Maar hij werd toch nog tweede met een lekke band. Dat is niet slecht en een mooie finishfoto zo.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

Jandepandaman 19 mei 2019 om 18:36

Haha mooi! Wel straf om dan alsnog tweede te worden.

west 19 mei 2019 om 18:38

Als je echt een leegloper hebt. En je grote doel is de Tour de France over een dikke maand. Dan ga je toch niet sprinten voor plaats twee? Met het risico dat je nog effe met zestig je band van de velg trekt?

the student 19 mei 2019 om 18:41

Jij bent dan ook geen sprinter

west 19 mei 2019 om 19:07

Sorry, ik wist niet dat je ook daadwerkelijk een proflicentie moest hebben om te reageren, “studentje”.

rahimns 19 mei 2019 om 19:17

Ga ervan uit dat Dylan wel wist wat hij deed…

HennieK 19 mei 2019 om 19:47

@West geen zorgen je mag blijven reageren, maar zonder proflicentie kunnen we je natuurlijk niet serieus nemen!

Barry Batsbak 19 mei 2019 om 20:48

Sprinters hebben toch als credo; podium of jodium? Als rassprinters een eindstreep zien sprinten ze nog met 6 kapotte spaken en een gebroken ketting als het moet.

ParijsTours2004 19 mei 2019 om 20:48

Ken je iemand die ooit in een rechte lijn onderuit ging vanwege een leeglopende ACHTERband? Ik niet.

DeLuiaardVanLimburg 20 mei 2019 om 09:15

@Barry Batsbak – met een gebroken ketting doorsprinten heb ik dan weer heel weinig sprinters zien doen :)

Barry Batsbak 20 mei 2019 om 09:35

Ze proberen het toch. Het is Aaron Gwin wel eens gelukt om met een kapotte ketting een wedstrijd te winnen. Was weliswaar een downhill wedstrijd, maar toch…