Piotr Havik verdient stagecontract bij Katusha-Alpecin

Door , woensdag 5 juli 2017 om 20:19

foto: Léon van Bon

Piotr Havik mag zich opmaken voor een stageperiode bij Katusha-Alpecin. De renner van BEAT, die in de Topcompetitie uitkomt voor Westland Wil Vooruit, kroonde zich vanavond in Amsterdam tot Wattmeister van de Topcompetitie.



Wattmeister is de titel voor de renner die in 2017 het hoogste wattage per kilogram wegtrapt op een Smart trainer. De tien renners die tussen 1 maart en eind juni de beste wattages/kilogram getrapt hebben, deden vandaag mee. Havik trapte 6,18 wattage per kilo en wint daarmee deze competitie. Jasper de Laat (Metec-TKH) was op het einde nog de enige concurrent van Havik.

Klik hier voor een korte uitleg van de Wattmeister-competitie

Dit artikel delen:

15 Reacties

Hermantk 5 juli 2017 om 20:22

Held!

Pédaleur de charme 5 juli 2017 om 20:27

Zijn voornaam past in elk geval perfect bij Katusha.

JaBo 5 juli 2017 om 20:34

Familie van renner uit de jaren 70 Martin Havik?

AZH 5 juli 2017 om 20:45

Pedaleur, je doelt op arme piotr uit doderit?

HoofdIsVrij 5 juli 2017 om 20:46

Als 9de gekwalificeerd om vervolgens 1ste te worden. Over pieken gesproken!

gesink/dekker 5 juli 2017 om 21:06

@HoofdIsVrij,
Pjotr reed zijn test op 1 maart. Logisch dat er nog renners boven hem eindigen. Op 1 maart beschik je nog niet over je topvorm. Door te trainen en (zware) wedstrijden te rijden gaat je wattage ook omhoog.

Pédaleur de charme 5 juli 2017 om 21:14

@azh
Nee, ik dacht alleen aan Piotr als typisch Slavische naam ;-) Hopelijk loopt het avontuur van deze Piotr beter af. Als hij maar uitkijkt voor wolven.

Dumoulist 5 juli 2017 om 21:17

Al is het wel opmerkelijk te noemen dat de Laat afgelopen week in de ‘klimtijdrit’ 1 minuut sneller was dan Havik.

lotto-jumbo fan 5 juli 2017 om 21:29

reedt Havik niet bij Beat of vergis ik mij nou

oscarito1908 5 juli 2017 om 22:45

Dat staat er toch ook?

sooike 5 juli 2017 om 23:17

Ik zag hem vrijdagavond nog sterk rijden in de Ronde van Prinsenbeek. In de sprint werd hij wel duidelijk geklopt.

stoempen op de pedalen 5 juli 2017 om 23:48

6.18 is erg hoog als de froomes en dumoukins 6.4 halen, wat volgens geheim van wielrennen hoogst haalbare is voor mens

HoofdIsVrij 6 juli 2017 om 09:29

Wel natuurlijk geweldig voor die jongen, al is hij niet de jongste meer natuurlijk. Dus of hij daadwerkelijk een contract weet af te dwingen blijft de vraag.

DonQuijote 6 juli 2017 om 09:45

@hoofdisvrij
Piotr is 22.. Goeie leeftijd toch om een contract af te dwingen :)

@Jabo
Nee, geen familie. Zijn vader Richard fietste wel, in de jaren 90 in de topcompetitie bij Tempo Soest, WV Breda en WWV.

stoempen op de pedalen 6 juli 2017 om 16:29

Mijn aanname zal wel niet kloppen omdat ze dit maar paar minuten rijden en dumoulin etc een uur of langer