Pieter Weening denkt nog niet aan stoppen: “Ben daar niet mee bezig”

vrijdag 13 april 2018 om 08:29
Pieter Weening denkt nog niet aan stoppen: “Ben daar niet mee bezig”

Pieter Weening is nog niet bezig met zijn afscheid. De 37-jarige renner van Roompot-Nederlandse Loterij staat zondag voor de negende keer aan de start van de Amstel Gold Race, maar de Fries heeft nog geen idee of het zijn laatste keer is. “Natuurlijk wordt mij ook regelmatig gevraagd wanneer ik stop, maar ik ben daar niet mee bezig”, zegt hij tegen het ANP.

“Ik bekijk het van jaar tot jaar. Ik fiets nog graag, maar loopt het niet meer dan moet je er een punt achter zetten”, aldus de Fries. “Ik denk niet: dit is misschien mijn laatste Gold Race. Zo zit ik ook niet in elkaar. Die emotie heb je misschien als je uit een echt wielernest komt.

Dit artikel delen:

15 Reacties

zeurwiggo 13 april 2018 om 08:34

Ik moet eerst nog zie dat er volgend jaar een Team Roompot is. Vrees daar een beetje voor

Mwielerfan 13 april 2018 om 08:38

Mooi dat ie geniet maar hij brengt nu al anderhalf jaar niet meer wat een kopman van pct zou moeten brengen

roelieman2 13 april 2018 om 08:45

Ben ik het niet helemaal mee eens Mwielerfan. Was nooit een veelwinnaar of hele speciale renner, maar pakt met zijn geringe capaciteiten toch elk jaar wel mooie overwinningen.

Rhohan 13 april 2018 om 09:34

@Mwielerfan:
Dan is het toch aan een ander om in dat gat te springen? Weening is nooit de uitgesproken kopman, maar zeker een ervaren kracht en eentje die er vaak nog bij is in een finale.

assen 13 april 2018 om 09:36

@zeurwiggo
Heb je meer info?
Als sponsor zou ik ook niet blij zijn met de prestaties van Roompot. Dit jaar zijn ze slechter dan de vorige jaren, qua uitslagen. Al maakt de publiciteit van Schip en Wevelgem heel veel goed.

Secondant 13 april 2018 om 09:39

@mwielerfan,

En Weening is volgens mij iemand die echt een voorbeeld is. Heeft een neusje voor de koers, komt sterk over in de media en is iemand die -mijn inziens- het maximale uit zijn carriere heeft gehaald. Ongetwijfeld door hard te trainen. En een Nederlandse renner -op leeftijd- die jarenlang op het hoogste niveau (12 jaar) heeft gekoerst en deze ervaring graag over brengt op de jongere generatie. Die renners liggen niet voor het oprapen.

Mwielerfan 13 april 2018 om 09:48

Is vast een goede wegkapitein. Bij roompot hoef je ook niet te winnen om kopman te zijn. Ligthart werd dat ook vaak genoemd. Wening deed twee jaar terug veel mee voor top 10. Nu lijkt ie al tijdje nergens qua resultaten. Dat vind ik geen enkel probleem maar lijkt me wel relevant om te constateren.
Er lijkt bij roompot tot nu toe niet iemand anders op te staan om het over te nemen.

Secondant 13 april 2018 om 10:03

@mwielerfan:
2017:
– Rit in de Ronde van Noorwegen (+3e in eindklassement)
– Bergtrui Tour of Yorkshire
– Bergtrui Ronde van Oostenrijk
+ nog meerdere top 10 klasseringen in Murcia, Ronde van Denemarken, Oostenrijk en Noorwegen.

2018 is tot nu toe misschien nog niet zijn seizoen, maar het is nog vroeg. In 2017 gewoon prima uitslagen gereden voor een destijds 36-jarige renner voor een kleine ploeg. Dit jaar rijdt Roompot minder grote koersen (tot nu toe), dus hebben we hem gewoon minder aan het werk gezien. Hopelijk piekt hij later bij koersen die ook wij op TV kunnen volgen. Maar om te zeggen dat hij al anderhalf jaar geen resultaten behaald heeft vind ik te ver gaan. Natuurlijk is hij niet meer zo goed als pakweg 5 jaar geleden toen hij nog een Giro-etappe won, maar hij rijdt ook niet voor spek en bonen mee.

Mwielerfan 13 april 2018 om 10:16

Valt nog mee wel. Maar Noorwegen noem je 2x en bergtruien van dit soort rondes meetellen doe je alleen als knecht of de gendt. Had er een slechter gevoel over doordat 2016 zoveel beter was.

Secondant 13 april 2018 om 10:53

@mwielerfan
Bedoelde met de 2e keer Noorwegen nog wat top-10 noteringen in etappes, maar dit is niet gek als je ook 3e in het AK wordt. 2017 was zeker niet gek, maar 2016 was beter. Niet gek op zijn leeftijd.
En de bergtrui in dat soort kleinere rondes is voor de kleinere ploegen die deelnemen gewoon een prijs hoor.

AkkaBoyD 13 april 2018 om 13:11

Zo te zien is het respect voor iemand die 2 Giro-etappes(TTT niet meegerekend), roze trui, Tour-etappe, en o.a. het eindklassement in de Rondes van Polen en Noorwegen wint weer lekker hoog hier…. Kom op zeg, dit is gewoon de beste Nederlandse renner van zijn generatie, de meeste anderen van zijn leeftijd zijn al met pensioen en hebben nog niet eens de helft van zijn palmares. Dus het is wel zeker een 'speciale' renner en bovendien vooral een echte vrijbuiter!

illu 13 april 2018 om 13:52

Ik heb veel respect voor weening, maar beste renner van zijn generatie is wel iets te overdreven :)

vlaamse ardennen 13 april 2018 om 13:56

Rebellin achterna!

oscarito1908 13 april 2018 om 17:12

Juist AkkaboyD een mooier palmares dan Gesink.

Andreotti 14 april 2018 om 10:43

‘T is maar hoe ‘groot’ je een generatie maakt natuurlijk…. Gesink wordt ‘pas’ 32 dit jaar dus heeft nog een paar jaar om het palmares van Weening te evenaren….;-)

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone