Pierre Rolland hoopt op wildcard voor Tour de France

Door , dinsdag 20 november 2018 om 18:41

foto: Sirotti

Pierre Rolland heeft sinds 2009 geen Tour de France meer gemist. De klimmer hoopt ook volgend jaar aan de start te staan van La Grande Boucle, maar is dit keer wel afhankelijk van organisator ASO. Zijn werkgever Vital Concept is als ProContinentale ploeg namelijk aangewezen op een wildcard. “Ik hoop dat ze ons de tijd geven om te laten zien dat we het waard zijn”, aldus Rolland in Ouest France. 


Dit jaar greep Vital Concept nog naast een wildcard voor de Tour. De ASO gaf namelijk de voorkeur aan Cofidis, Wanty-Groupe Gobert, Direct Energie en Fortuneo-Samsic. Het heeft teammanager Jérôme Pineau doen besluiten om flink te investeren voor 2019. Zo trok de ploeg naast Rolland ook nog Arthur Vichot en Cyril Gautier aan.

Onzekerheid 
“Je zit altijd met wat twijfel met betrekking tot een Tourselectie”, zo laat Rolland weten. “Maar nu komt er ook nog de onzekerheid bij of we überhaupt wel worden uitgenodigd door ASO.”

“We zijn afhankelijk van wildcards. Het is te hopen dat we de tijd krijgen om onszelf te laten zien. Om aan te tonen dat we een wildcard verdienen. We hopen alleen maar dat ze niet weer de wildcards uitdelen op 1 januari.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

wiebipedia 20 november 2018 om 19:32

Op basis van wat zouden we doe poll moeten invullen? Laat ze eerst maar eens gaan fietsen.
Ik verwacht er weinig van eigenlijk

Mwielerfan 22 november 2018 om 23:57

Op basis van renners. Veel beter dan barguil plus niemand zoals afgelopen jaar

schmielerflits 20 november 2018 om 19:42

Zoiets? Best aardig toch?

ROLLAND Pierre
VICHOT Arthur
LE BON Johan
MÜLLER Patrick
PACHER Quentin
COQUARD Bryan
MANZIN Lorrenzo
GAUTIER Cyril

Brabander 20 november 2018 om 20:14

Met Coquard en Rolland hebben ze wel 2 ‘namen’ uiteraard. Ze zullen die wildcard dus wel krijgen

Deel Koeper 20 november 2018 om 21:38

Alsof niet iedereen weet dat Corendon 4 wildcards gaat krijgen.

Viktrodriguez 21 november 2018 om 02:06

Voor Cor & Don? Dat zijn er maar twee.

KnightBiker 21 november 2018 om 10:10

Hm, als de tour organisatie per se een Mathieu vdpoel aan de start wil krijgen… het zou goed zijn voor vdpoel zijn ontwikkeling maar tegelijkertijd krijg je er als Tour de france geen enkele garantie voor terug want wat kan die ploeg zonder Mathieu? En houd mathieu 3 weken lang topniveau vast? Etc.
Leuke gedachte, maar ik geloof er niet in (ondanks franse opa)

Chaba 21 november 2018 om 09:20

Toch wel een degelijk team. Europcar gevoel wekt het een beetje bij me op. Rolland, Gautier, Vichot en Coquard toch wel bekende Franse namen. Ik ga er dan ook vanuit dat ze dit jaar wel een wildcard krijgen.

Rhohan 21 november 2018 om 11:16

Hoe kunnen we nu al weten of ze het verdienen? Voor mij hangt dat toch wel samen met sportieve prestaties. Als Rolland een paar maanden anoniem rondrijdt, zou ik ze lekker links laten liggen.

ChefSpijker 21 november 2018 om 11:31

Coquard heeft dit jaar ook niet laten zien dat hij weer terug is op z’n topniveau waarmee hij bijna een Tourrit won. Het zal uiteindelijk wel afhangen van het feit of ASO een buitenlandse wildcard wil of niet. Binnen Frankrijk zullen Cofidis, Direct Energie en Fortuneo wel de voorkeur krijgen.

fransthys 21 november 2018 om 13:12

Interessant is even te kijken naar Procyclingstats , de resultaten op te tellen van dit jaar voor de 8 beste renners die volgend jaar voor die ploegen uitkomen. Dat geeft volgend resultaat: Cofidis, Direct Energie en Wanty scoren ieder meer dan 3.000 punten. Vital Concept komt aan 2.138 punten en Fortuneo aan 1.869 punten (vooral door Greipel). Het meest logische is dat Fortuneo afvalt, tenzij men absoluut deze 4 Franse ploegen in de Tour wil en Wanty afvalt.

Polleke 22 november 2018 om 06:39

Op papier staan ze er nu beter voor dan Fortuneo…