Phinney opgelucht na Olympische kwalificatie

donderdag 24 september 2015 om 10:51
Phinney opgelucht na Olympische kwalificatie

Taylor Phinney had een specifiek doel in zijn hoofd, toen hij in Richmond begon aan zijn tijdrit: ervoor zorgen dat de Verenigde Staten zich kwalificeren voor de tijdrit op de Olympische Spelen van 2016. Phinney eindigde als twaalfde, waarmee zijn missie slaagde.

Dankzij de twaalfde plaats van Phinney schoof zijn land in de top-tien van de internationale ranking en waren de Spelen veilig. “Ik had hier behoorlijk wat stress van”, bekende Phinney, die bijna anderhalf jaar uit competitie was, na afloop. “Ik wist niet zeker hoe ik het ging doen en ik wilde de verantwoordelijkheid niet bij iemand anders leggen. Dus ik legde het bij mezelf en in de afgelopen maanden deed ik wat ik kon om er klaar voor te zijn.”

“Mijn doel was om het te schoppen tot de Olympische Spelen, door ons land in de top-tien te zetten. Dus dat is een flinke opluchting. Ik had wel graag gezien dat ik beter in vorm was en een betere show had kunnen weggeven. Ik heb bepaald niet genoten, maar ik trapte wel de vermogens die ik wilde trappen.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

mus van de maasstad 24 september 2015 om 11:03

Over welke ranking gaat dit?

0
stevenvdhaas 24 september 2015 om 11:12

De beste 10 landen van de tijdrit mogen 2 renners afvaardigen naar de Olympische tijdrit van Rio.

0
horsm 24 september 2015 om 11:19

@steven, ja maar Phinney werd twaalfde.

Blijkbaar gaat het om een andere ranking, een landen-tijdrit-ranking? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Heeft iemand een link?

Ik kan me niet voorstellen dat Phinney de UCI WT lijst bedoelt want daar staat de USA 18de.

0
nielsboy 24 september 2015 om 11:26

Polen en Italië staan 2x in de top 10, en die tellen steeds maar 1x mee waardoor de nummer 11 en 12 (Phinney/USA) ook een extra plaats krijgen

0
Colbrelli. 24 september 2015 om 11:27

@horsm

De Polen en Italianen staan met zijn 2en in de top10, dus vandaar dat de Vs bij de beste 10 hoort.

0
OscarV 24 september 2015 om 11:34

Er staan 2 Polen en 2 Italianen in de top-10. Hierdoor is de twaalfde plek van Phinney, het tiende land geworden.
Complete uitslag: http://tissottiming.com/File/Download?id=00030C0201010601FFFFFFFFFFFFFF02

0
lrxrl 24 september 2015 om 12:00

Wat is eigenlijk het plan van Froome voor Rio?

0
Grote Meneer Terpstra 24 september 2015 om 12:06

@lrxrl denk gewoon tour, heeft afgelopen jaar niets aan zijn tijdrit gedaan

0
lrxrl 24 september 2015 om 12:21

@GMT

http://nos.nl/artikel/2052592-froome-ziet-kansen-in-rio.html

Froome en eendagskoersen^^

0
lnnrt 24 september 2015 om 13:01

Haha, in dat artikel van de NOS staat de volgende quote:

“Het is een uitdagend parcours met veel verschillende elementen”, legt UCI-verantwoordelijke Matthew Knight uit. “Er zitten kasseistroken, beklimmingen en afdalingen in. Het is een zwaar parcours, geschikt voor de beste klimmers ter wereld.”

Het zou wat zijn, als er in het parcours wel beklimmingen zaten, maar geen afdalingen :)

0
tendam 24 september 2015 om 13:06

@lnnrt
Parcours uitgetekend door Escher ;)

0
dikkechaap 24 september 2015 om 14:53

@llnrt
Is technisch gezien wel mogelijk natuurlijk. Een klim kan naar een plateau leiden, waarna later een volgende klim kan beginnen. Als dat bijvoorbeeld de slotklim is, zitten er dus twee beklimmingen in, zonder afdalingen.

0
Bizziecle 24 september 2015 om 15:08

serieus dikke gaap?

0
Romāns Vainšteins 24 september 2015 om 15:24

@DCH > ja, hmmmmmmmmmmmmmm, inderdaad, een klimtijdrit heeft daar ook wel wat van weg ja.

0
Bizziecle 24 september 2015 om 15:44

Lezen heren DCH en RV Het gaat hier om een wk parcours , een rondje, dat zou toch raar zijn als je hoger eindigt dan je begint.

0
Romāns Vainšteins 24 september 2015 om 15:51

Oh, ik was niet eens cynisch en toch las ik het niet goed. Ga eraan werken.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone