Philippe Gilbert moet knechten op EK: “Ik begrijp niet goed waarom ik dat hier wel moet doen”

zaterdag 11 september 2021 om 08:36
Philippe Gilbert moet knechten op EK: “Ik begrijp niet goed waarom ik dat hier wel moet doen”

foto: Cor Vos (archief)

Terwijl Philippe Gilbert dit weekend het EK wielrennen in Trentino rijdt onder de hoede van bondscoach Sven Vanthourenhout, is hij nog steeds nukkig van het missen van een WK-selectie. “Er werd me verteld dat ik, uit respect voor mijn palmares, niet wordt meegenomen naar het WK om werk voor de anderen op te knappen. Dan begrijp ik niet goed waarom ik dat hier wel zou moeten doen?”, vraagt hij zich hardop af.

Vanthourenhout heeft daar wel een antwoord op, zo vertelt hij in Het Laatste Nieuws. “Het WK wordt een ander concept. Ik vind Gilbert daar minder noodzakelijk. Wout van Aert moeten we niet meer leren hoe hij grote wedstrijden moet winnen. Hier in Trentino hebben we Evenepoel, die jong, gretig en ambitieus is. Phil kan voor de nodige rust en het mentale evenzicht in zijn hoofd zorgen. Hem wat temperen als het nodig is, hem behoeden voor fouten.”

Of Gilbert ook daadwerkelijk in een knechtenrol gaat rijden, is nog niet bekend. “De media weten blijkbaar meer dan ik, want ik heb nog niet met hem overlegd”, concludeert hij. “Ik ga in eerste instantie de best mogelijke wedstrijd voor mezelf proberen te rijden. Voor de rest zien we wel. Over het WK wil ik ook verder niet uitweiden. Ik wens de ploeg veel succes toe. Liever houd ik het daar bij.”

Favorieten
Vrijdag verkenden Gilbert en de Belgische selectie het parcours van de wegrit, die zwaarder bleek dan voorheen verwacht. “Het is ook nog eens technisch en bochtig, maar bon, uiteindelijk zijn het de renners die de koers maken. De vroege vlucht kan wel gevaarlijk worden, zeker in zo’n korte race over U23-afstand. Zeker als het meteen bergop gaat. Dat kan voor kwaliteit in die groep zorgen.”

“De topfavorieten? Alle renners met een Merida-fiets. Van Bahrain dus. Die zijn allemaal goed. We zullen de oranje-zwarte kaders in het oog moeten houden. Als die versnellen, zullen we meteen in het wiel moeten zitten. Anders riskeert het ingewikkeld te worden”, aldus de renner van Lotto Soudal.

Dit artikel delen:

61 Reacties

Cochise 11 september 2021 om 08:55

Ik word niet zo wild van Vanthourenhout z’n communicatie. Voor zo’n EK spreek je toch op voorhand met de renners om hen duidelijk te maken dat je hen mee wil nemen en in welke rol dan.
Het kan toch niet dat een renner als Gilbert 2 dagen voor het EK in de krant een vraag moet stellen over z’n rol en dat de bondscoach dan in een andere krant antwoordt wat de bedoeling juist is?

Ik ben het er volkomen mee eens dat Gilbert geen plek heeft op het aankomende WK en ik begrijp het idee om hem wel als mentor van Evenepoel mee te nemen naar het EK (Gilbert-Evenepoel klikte heel goed bij Quickstep) maar toch niet zonder dat je dat op voorhand zo hebt doorgesproken met de betrokken renners

Maillot à Pois 11 september 2021 om 09:22

Inderdaad not done om niet vooraf met Gilbert te spreken. Het verbaast me wel. Vanthourenhout heeft naar ik verneem de reputatie om uitgebreid met renners, geselecteerden en niet-geselecteerden te communiceren.
Gilbert was alleszins niet al te goedgeluimd tijdens dat interview. Foetert een beetje op alles en iedereen.
Andere quote uit hetzelfde interview:
“de Ronde van Lombardije rijd ik niet. Ze zijn daar zot geworden, het is nu echt een wedstrijd voor klimmers en niet meer te vergelijken met de edities die ik won in 2009 en 2010. Dat is trouwens zo met al die Italiaanse koersen.””

Steven_E 11 september 2021 om 12:32

Vanthourenhout is coach van de jeugd en dames ook, dat betekent 3-4 wedstrijden per dag. Je zou toch denken dat zo’n Gilbert dat begrijpt.

Tempobeul 11 september 2021 om 13:28

Daarnaast had Gilbert zijn vlucht gemist en is hij dus pas later komen aansluiten. Zo gelden er toch wat verzachtende omstandigheden mbt de communicatie van Vanthourenhout. Beetje zure reactie van Phil.

Baukema Tomoulin 11 september 2021 om 08:58

Met zo’n instelling kan je beter stoppen en fulltime op tv gaan vertellen waarom de keuzes van de teams/trainers/coaches slecht is en het in jouw tijd allemaal beter was.

Petje 11 september 2021 om 09:01

tip voor de Belgen, Gilbert niet meenemen…..

theking 11 september 2021 om 09:01

Die bondscoach van Belgie maakt het allemaal veel te ingewikkeld. Het is gewoon een wielerwedstrijd en. de deelnemers zijn allemaal wielrenners. Hoezo moet Evenepoel op een ek van Gilbert leren hoe die moet winnen. Gaat ja nergens over. Hij moet ook niet om de zaak heen draaien, gilbert gewoon niet meer goed genoeg. Is geen schande maar is nu eenmaal zo. Waarom Ek dan wel? Omdat het een flutwedstrijd is en er plek was.
Gilbert moet verder ook niet zo zeuren die zal toch ook wel snappen dat het niet meer om hem gaat. Zijn carrière gaat als een nachtkaars uit. Dat had enkel voorkomen kunnen worden door eerder te stoppen. Het is zijn goed recht om door te gaan maar dan is dat in een rol in de marge. Er zijn in Belgie wel meer renners die het wk missen. Dat is nu eenmaal zo in een land met veel toppers.

monsieur soixante pourcent 11 september 2021 om 09:02

Kleine reactie van een groot kampioen.

Steven_E 11 september 2021 om 12:33

Inderdaad, en dan beweren dat de niet-selectie al vergeten is … Laag bij de grond dit.

Merlinappa 11 september 2021 om 09:17

Is dit een insinuatie naar Bahrein? Wel opvallend hoe hij dat zegt iig.
Ik denk dat Gilbert lekker voor eigen kans gaat rijden, als hij de mogelijkheid krijgt.

Handige Harry 11 september 2021 om 09:51

Zo lees ik het ook.
Gilbert weet natuurlijk zelf heel goed dat één wonderjaar niet bestaat…

iLLan 11 september 2021 om 09:54

Ik had er een beetje overheen gelezen de eerste keer. Na jouw reactie heb ik het nog eens gelezen en inderdaad: wat een opmerkelijke manier om over een ander team te praten. Het is in ieder geval voer voor speculaties!

AdZ 11 september 2021 om 12:00

En dat uit de mond van Phlipje whoeeaaaah … welk jaar was t ook alweer? 2011?

Willem Kieft 11 september 2021 om 12:28

5e in de Omloop , 9e in de Druivenkoers en 4e in dat Brusselse wedstrijdje. Denk niet dat Gilbert nog echt in staat is om voor eigen kansen te rijden. Jammer dat dit pruts jaar een smet op zijn erelijst achter dreigt te laten.

Willem Kieft 11 september 2021 om 12:29

Ik lees overigens niet zoveel in die Bahrein-opmerking. Het is een redelijk feitelijke constatering dat die mannen momenteel nogal goed rijden.

WernerFranke 11 september 2021 om 12:34

Als je dat wonderjaar wegfiltert en nog steeds 4 monumenten, een wereldtitel, tal van klassiekers en 10 ritten in een grote ronde overhoudt, dan ben je wel meer dan alleen maar ‘2011’

horsm 11 september 2021 om 13:14

Ja, ik lees het ook als een half opgetrokken wenkbrauw. Het blijft ook een tikje maf wat er daar gebeurt.

Jean Dumas 11 september 2021 om 09:23

Het dorp dat wielersport heet.

Alfons Haavers 11 september 2021 om 09:25

Aan de ene kant van de tafel REV en Vermeersch, aan de andere kant Vanthourenhout en Gilbert. Wordt daar een gezellig weekendje…

wielrenner 11 september 2021 om 09:27

Bahrain tsja…..

Ed De B 11 september 2021 om 10:21

Edit redactie: niet insinueren

siepelstad 11 september 2021 om 09:34

Vanthourenhout niet uit het juiste bondscoach hout gesneden

Alfons Haavers 11 september 2021 om 09:45

Er zijn toch ook veel andere renners wel enthousiast over zijn aanpak.

Gilbert is altijd wel wat een nukkig type geweest als het minder ging of als ze hem eens vroegen om voor een ander te rijden. Wellicht mede daarom ook dat hij zo veel gewonnen heeft.

Hij lijkt me verder gewoon ontgoocheld dat hij niet mee mag naar het WK in eigen land, en zoekt naar een stok om mee te slaan. Uiteindelijk rijdt hij momenteel ook niet slecht en had hij wel mee gekund, maar begrijp ik de bondscoach ook dat hij er niet nóg een renner heeft bijgezet die als puntje bij paaltje komt toch wel eens zijn eigen kans zou durven gaan ipv zich volledig weg te cijferen voor van Aert.

Voor Vanthourenhout is het vooral zaak de jongere generatie waarmee hij kan scoren te vriend te houden, WvA en REV op kop. Dat hij de oude garde nu af en toe moet teleurstellen, neemt hij er wel met de glimlach bij vermoed ik.

Verweggistan 11 september 2021 om 09:55

Die opmerking over Bahrain, wat was ook weer dat spreekwoord met stropers en boswachters :)

Mystieke_Monnik 11 september 2021 om 10:02

Gilbert rijdt alleen voor Gilbert. Is altijd al zo geweest, geen nieuws dus.

AdZ 11 september 2021 om 12:01

Zoals Remco alleen voor Remco rijdt?

Marik 11 september 2021 om 10:13

Als Gilbert niet gaat knechten heeft hij 0 toegevoegde waarde voor het team. De man is passé.

Panache 11 september 2021 om 10:26

Indien de opmerking klopt dat Gilbert geen wk in knechtenrol rijdt omdat hij een te groot renner is om te knechten, dan is het oproepen van hem voor het ek (ook in een knechtenrol) niet verkoopbaar. Dat is een communicatieve blunder.
Gilbert lijkt niet echt een teamspelers te willen zijn dit ek, dus het eerste relletje is er al weer.

Cochise 11 september 2021 om 10:57

Dat bedoel ik. Als hij niet op voorhand is gecontacteerd met de vraag om knecht te zijn, waarom neem je dan een renner met zijn status mee. Lijkt alsof Vanthourenhout hem een compensatie wilde geven voor de gemiste WK-selectie maar nu met een renner zit die daar allesbehalve mee gediend is. Als ze dit gesprek enkele weken geleden hadden gevoerd had hij een jongere renner kunnen belonen of iemand die wél bereid was wegkapiteintje te spelen voor Evenepoel.
Ik snap trouwens wel dat Evenepoel zo iemand kan gebruiken, je kan die rol ook slecht invullen zoals Keisse dat deed in de Giro door Remco z’n kop mee zot te maken, maar dan wel iemand die het zelf ziet zitten.

lampje 11 september 2021 om 10:28

Reality check nodig dat hij niet meer van niveau is waarschijnlijk.

De sneer naar Bahrain vind ik persoonlijk dan wel weer heel mooi. Moet toch niet verboden worden je daar over uit te spreken.

Cochise 11 september 2021 om 11:05

Ik interpreteer het niet perse als een sneer. Met Colbrelli en Mohoric heeft Bahrain gewoon dé twee topfavorieten. Tel daar de beschermde rol van Landa bij de Spanjaarden en Mäder bij de Zwitsers bij en je weet wie je in het oog moet houden.
Van de niet-Bahrein-renners moet je er niet veel in de gaten houden naast een Cosnefroy en de Italianen.

Romāns Vainšteins 11 september 2021 om 11:16

Ik zou persoonlijk het achterwiel van Moscon goed in de gaten houden, dat is een local met een vrije rol. Die zal gaan en doorrijden.

hjjanssen1973 11 september 2021 om 10:33

Als ik het goed begrijp, wordt Gilbert dus meegenomen naar het EK om REV rustig te houden. Op het WK hoeft dat niet, want daar is het WVA, dus Gilbert is daar niet nodig in de ogen van de bondscoach. Wel erg ongelukkige communicatiestijl.

Michelangelo 11 september 2021 om 10:37

Snap de reactie van Gilbert ergens wel. Een kopman heeft geen kinderjuffrouw nodig, maar helpers. Bovendien lijkt evenepoel toch altijd te doen waarvan hij denkt dat goed is en luistert niet naar anderen.

Maar het mag ook gewoon duidelijk zijn dat Gilbert niet genoeg heeft laten zien om zelf kopman te zijn. Echter dat had de bondscoach misschien wat duidelijker moeten brengen.

peterwint 11 september 2021 om 10:39

Ja, wat moet je er van zeggen, Bahrain.
Als je deze ploeg als verdacht beschouwt, of enkele renners daarvan, dan kun je Jakobsen, Roglic, van Aert, Pogacar ook wel verdacht maken. Zij leveren ook prestaties waarvan je kunt denken dat het bizar is.

lampje 11 september 2021 om 10:50

Dat kan, maar je vergelijkt wel appels met peren. Ook dat kan en mag, maar hoeft niet.

peterwint 11 september 2021 om 11:25

Ik vergelijk geen appels met peren, maar renners. De een levert een geweldige prestatie en we denken aan verboden middelen en de ander levert net zo’n geweldige prestatie en omdat die renner een persoonlijke favoriet is, is het helemaal geweldig. Dat is dan weer meten met twee maten.

lampje 11 september 2021 om 11:38

Er speelt nog wel meer mee dan uitzonderlijke prestaties, maar blijkbaar zie je dat niet. Dan kom je al snel uit bij appels met peren vergelijken.

peterwint 11 september 2021 om 12:00

benieuwd naar de uitleg dan, ipv zomaar typen blijkbaar zie je dat niet. Nu komt het over als je hebt gelijk, maar ik type maar dat je het niet ziet, haha

Romāns Vainšteins 11 september 2021 om 10:45

Altijd lekker zo’n interview waarin iemand even niet van alles en iedereen in acht neemt en gewoon zegt wat er op dat moment in de kop zit. Lang niet alles ben ik het mee eens maar het is simpelweg leuker om te lezen. Hoe anders dan dat die bondscoach elke kool en geit poogt te sparen in in allerlei ingewikkelde bochten geknoopt komt te zitten.

rennerske 11 september 2021 om 12:57

Inderdaad, niks mis mee. Gewoon een groot renner die zich niet zomaar even laat ringeloren.

NiM 11 september 2021 om 11:08

Gilbert rijdt toch altijd voor zichzelf?

Dr op en dr over 11 september 2021 om 11:40

Prachtige man,

Ik zie het niet gebeuren, maar ik zou het geweldig vinden mocht hij in de herfst van zijn loopbaan nog Europees kampioen worden. Ik zal er in ieder geval eens extra goed voor gaan zitten zondag, want ik neem aan dat dit de laatste maal is dat we Gilbert nog eens in het lichtblauw zien fietsen ?

In hart en ziel is hij iig nog even strijdbaar als wanneer hij z'n debuut bij de profs maakte in 2003 alweer. Het lijkt een eeuwigheid geleden dat hij streed tegen renners als Boonen, Freire, Bettini, Boogerd, Paolini enz enz enz. Het feit dat hij zelfs nu nog zo strijdbaar is zegt veel over het karakter van deze schitterende renner ! :)

Normaal gezien zou ik hem zelf niet zo snel meer selecteren. Maar ach als de gemiddelde toeschouwer/wielerflitser vindt dat Terpstra voor Nederland nog wel naar het WK kan gaan, vanwege z'n koers inzicht en ervaring. Dan zou er voor Gilbert toch ook nog wel één plekje vrij kunnen zijn ? (Al is het verschil in kwaliteit tussen beide selecties een verschil van dag en nacht uiteraard.)

Kopinkas 11 september 2021 om 12:03

Gilbert behaald zijn laatste overwinning, ritzege in de Vuelta, exact twee jaar geleden.
Stel je voor dat hij gestopt was met winst in Parijs-Roubaix en twee ritzeges in de Vuelta.
Toen hij na die laatste gouden jaren bij DQS terugkeerde naar Lotto, wist je eigenlijk al dat het een aflopend verhaal was. 28ste op de PCS-lijst aller tijden, en nu weggezakt naar plek 157 op de UCI-World Ranking.
Maar zijn eergierigheid siert hem. Ik hoop vurig dat hij nog één keer ergens kan stunten.

De Siepel 11 september 2021 om 12:28

Nou, dat begint lekker bij de Belgische vrienden. Hou dit soort zaken binnenskamer. Dit kan tot meer gedoe leiden. Net nu de Belgen zo’n sterk team hebben.

Maartensmits 11 september 2021 om 12:36

Altijd gedoe in die belgische ploeg. Op het ek gezeur met gilbert, op het wk gezeik met evenepoel die weigert te knechten waardoor van aert het goud misloopt. Belgen maken er weer een potje van, zeker met hun zwakke bondscoach.

RLM 11 september 2021 om 13:52

Gezeik van Evenepoel die Van Aert de gouden medaille niet gunde op het WK? Is die jongen speciaal een afgrond in gedoken om niet te moeten knechten?

Met alle respect die je zou verdienen, maar waar in godsnaam heb je het over?

Kopinkas 11 september 2021 om 14:25

@RLM Maartensmits kijkt in zijn glazen bol en ziet nu al waar het in Leuven gaat mislopen…

peterwint 11 september 2021 om 14:28

Ik denk over Evenepoel die demarreert en zich leeg rijdt, terwijl hij later aangaf zich toch niet best te voelen. Hij had beter mee kunnen helpen het gaatje dicht te rijden op Carapaz, ipv zelf een solo proberen waar hij zelf niet in geloofde. Hij had moeten knechten dus en dat verzuimde hij.

Chippen 11 september 2021 om 14:39

veel overlap bij degenen die altijd zeggen dat evenepoel het eigenlijk nog moet bewijzen op het allerhoogste niveau en vooralsnog best wat overroepen is en degenen die ervan overtuigd zijn dat evenepoel op de os met sprekend gemak die zware klim had overleefd indien hij daarvoor geen anderhalve kilometer in de aanval had gereden

bij hen is evenepoel zowel overschat als onderschat, afhankelijk vanuit welk perspectief ze die dag eens willen zuigen.

beetje consistentie aub, anders wordt het moeilijk discussiëren indien je dagelijks met de wind draait

peterwint 11 september 2021 om 14:51

Evenepoel is natuurlijk een supertalent, maar dat betekent niet dat iedereen voor hem moet gaan rijden als hij nog helemaal niet fit is, zoals in de Giro of de OS. Dan zou het hem sieren als hij knecht, rijdt voor een betere ploeggenoot

Dr op en dr over 11 september 2021 om 15:12

@Peterwint …> Dus als een Belg (Van Eetvelt) vandaag bij het EK beloften in z’n eentje de gok waagt, en daarna wordt teruggegrepen door een groepje favorieten waarbij een andere Belg (Nys) het vervolgens afmaakt in de sprint. Dan word er geschreven/gesproken over fantastisch ploegenspel.

Maar wanneer een andere Belg dit op de OS doet, omdat hij zelf al had aangevoeld niet de benen te hebben om te kunnen winnen, dan is dat egoïstisch ??

Ik zie het juist als de ultieme vorm van opoffering. Zelf aanvallen om je ploeggenoten daarachter in een zetel te zetten, met in je achterhoofd de wetenschap dat je zelf helemaal onderaan de uitslag terug te vinden zal zijn.

Raar toch hoe dezelfde strategieën anders geïnterpreteerd worden naarmate de achternaam van de persoon in kwestie ?

peterwint 11 september 2021 om 15:18

@dr op en dr over,
Beetje vreemd om aan te nemen dat het over een achternaam gaat. Zoals ik begreep uit het interview met Nys, was dit vandaag afgesproken
Op de OS, was dit niet afgesproken en was het een niet slimme actie van Evenepoel. Als een andere Belg, of Nederlander dit had gedaan voor de kopman was het ook niet goed geweest. Dan kun je beter de energie die je nog hebt aanwenden voor een achtervolging en die energie kwam je nu op de OS tekort.
Kortom, het gaat me niet om de naam, maar om als je zelf toch al kansloos bent, om de opoffering voor een ploeggenoot.

Kopinkas 11 september 2021 om 15:18

@Dr op en dr over
Heb je de laatste kilometers van het Beloften EK gezien? Nadat hij zelf teruggepakt werd, heeft Van Eetvelt zich werkelijk aan gort gereden om de kansen van Nys in een spurt te vrijwaren. Zonder Van Eetvelt was Zanna waarschijnlijk gaan vliegen…
En dan eindigt Van Eetvelt zelf ook nog eens vijfde!
De vergelijking met Evenepoel op de OS gaat dus totaal niet op.

Dr op en dr over 11 september 2021 om 20:24

@Peterwint ..> Je maakt zelf de aanname dat Remco op de Spelen nog had kunnen knechten voor Wout.

En waar haal jij de wijsheid vandaan dat Remco dat nog had kunnen doen ? Dit terwijl de renner en begeleiding duidelijk aangaven dat er echt niet meer inzat.

Dus Remco (Die er al volledig doorheen zat), die nu een hopeloze aanval plaatste om z’n ploeggenoten iig nog eventjes langer in de zetel te kunnen laten zitten. Die Remco had volgens jou dan nog “eventjes” twee uur langer bij Wout moeten blijven, en daarna bergop mannen als Pogacar/Carapaz en co moeten blijven volgen ?

Als Remco dat nog had gekund dan had hij wel voor eigen kansen gereden.

Tevens was de aanval van Lennert Van Eetvelt helemaal niet gepland zoals hij zelf aangeeft in een interview na de koers. Dus nee, dit was niet het plan. Maar het is wel lekker om dat te roepen nadat je gewonnen hebt. Enkel kon Thibau niet weten dat Lennert net iets geheel anders tegen de pers had gezegd. Hieronder Lennert zijn woorden (Bron HLN) :

“Het was niet echt het plan om daar alleen te gaan, maar als je zo’n kans krijgt moet je die grijpen”, zei Van Eetvelt bij de aankomst. “Uiteindelijk kom ik iets te kort, maar goed, Thibau Nys wint hier en dat is even mooi. Ik wist van in het begin dat het heel moeilijk zou worden om hier bijna twee rondes alleen te rijden. Toen mijn voorsprong nog groter werd in het begin van de klim dacht ik dat het erin zat, maar op het einde van de klim viel ik stil en dan weet je dat het moeilijk wordt.”

@Kopinkas ..> Ja iedere kilometer gezien. Het feit dat Van Eetvelt dit kon is zeer knap, en alle bewondering daarvoor. Diep respect voor zo’n jonge kerel die zich wegcijfert voor een leeftijdsgenoot.
Brengt me dus terug op de spelen waar Remco dit duidelijk niet meer kon. Het “ventje” was gewoon leeg, wat geen schande is lijkt me ? Maar wel word er van datzelfde jochie dat er doorheen zit vervolgens verwacht dat hij nog een uurtje of twee bij Wout in z’n wiel was blijven zitten ? Dat was Remco dus nooit gelukt, en dan is het enige logische wat je kan doen om nog enigszins waarde te hebben voor je ploeggenoten, aanvallen om diezelfde ploeggenoten nog enige tijd in de zetel te kunnen laten zitten.
Nou het was aan z’n aanval wel te zien dat er idd helemaal niks meer op zat, want veel meer dan 10 seconden voorsprong heeft hij nooit gehad in dat kleine stukje dat hij in de aanval was.

Dus het “ventje” geeft alles wat hij nog in zich heeft, maar wordt daarna beticht van egoïsme.

Sorry als ik deze rare beredenering niet begrijp. En begrijp me goed ik behoor niet tot de kliek van mensen die Remco ten koste van alles adoreert, mij persoonlijk maakt het helemaal niks uit wie er wint of verliest. Ik volg het wielrennen al een kleine zestig jaar en ben fan van alle renners, ik zie net zo lief een Duitser/Fransman of Chinees winnen als een Nederlander of Belg. (Heb zelf zowel de NL als BE nationaliteit.) Maar ik heb soms wel moeite met de dubbelle moraal die hier soms heerst.

peterwint 11 september 2021 om 22:17

Dus op het moment dat Evenepoel helemaal leeg is, gaat hij demarreren. Dat is wel het laatste waar je dan aan denkt. Die energie kun je dan beter in de hulp voor ploeggenoten stoppen ipv wegrijden zonder doel.

Dr op en dr over 12 september 2021 om 00:10

@Peterwint …> Inderdaad, dat is niet meer als logisch. Op het moment dat je echt stuk zit en je toch al aanvoelt dat je bijna gaat lossen. En dus van geen waarde meer bent voor je ploeggenoten. Dan is het inderdaad zeer verstandig om die laatste beetjes nog in een demarrage te gooien, ook al heb je zelf de wetenschap dat desbetreffende actie tot niets zal leiden.

Iets wat overigens zeer gebruikelijk is, raar dat je hier zo verbaasd over bent.

Maar het is voor mij geen punt om over te strijden overigens hoor Peterwint. Net zo goed als ploegleiders er andere denkwijzen en strategieën op nahouden, doen wij supporters dat ook. En dat is helemaal prima wat mij betreft. Het zou ook maar saai worden als we allemaal hetzelfde dachten en deden. :)

peterwint 12 september 2021 om 09:49

Oh dat is zeker waar, maar ik heb zelf gekoerst op amateurniveau en het is wel gebruikelijk om je op te offeren voor het team als je zelf niets meer kan. Een zinloze demarrage heeft dan geen zin, maar een kopbeurt nog wel.

Wheely 11 september 2021 om 12:37

Mooie uitspraken van Gilbert.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair