Peter Sagan maakt uitstapje naar mountainbiken

vrijdag 15 april 2016 om 13:16
Peter Sagan maakt uitstapje naar mountainbiken

Foto: Sirotti

Peter Sagan keert voor twee wedstrijden terug op de mountainbike. Zijn ploeg Tinkoff meldt dat de Slowaak ter voorbereiding op de Ronde van Californië mountainbikewedstrijden gaat rijden in Oostenrijk en Tsjechië.

Sagan was tijdens zijn jeugdjaren succesvol in het mountainbiken. Hij was in 2008 wereldkampioen bij de junioren. “Het gaat leuk worden om terug te keren naar mijn roots”, vertelt Sagan. “Ik kijk ernaar uit om erachter te komen hoe goed ik nog zal zijn in deze wedstrijden.”

Zijn volgende wedstrijd op de weg is op 15 mei, wanneer hij aan de start staat van de Ronde van Californië. “Ik ben tevreden over mijn seizoen tot nu toe. Mijn overwinningen in Gent-Wevelgem en de Ronde van Vlaanderen halen de druk eraf. Ik hoop dat ik op de mountainbike voorin kan meedoen, zoals op de weg”, geeft hij aan.

Dit artikel delen:

16 Reacties

rahimns 15 april 2016 om 13:26

Start Mathieu van der Poel daar ook niet ?? … lijkt me een leuk duel:

Wie gaat er als eerste met een wheely over de eindstreep

edit: Nee, Mathieu die gaat naar Australie

nafnikleb 15 april 2016 om 13:28

Mathieu vs Sagan zou gaaf zijn!

polke 15 april 2016 om 13:28

Sagan vs van der poel

Widukind 15 april 2016 om 13:38

Van der poel tegen Sagan

Hakkie2 15 april 2016 om 13:39

Ik zie Sagan op termijn trouwens wel terug gaan naar mountainbiken. Geen last meer van slim moeten koersen, maar gewoon lekker knallen. Past toch veel beter bij hem, eigenlijk.

Quintenri 15 april 2016 om 13:53

Ik denk dat de andere renners daar al zweethandjes krijgen ondertussen :D

LyndaLid 15 april 2016 om 14:03

Zou mij niets verbazen als Sagan in Tokio voor goud gaat bij het mountainbiken. Desnoods “even erbij” ;)

Har77 15 april 2016 om 14:27

Hij staat nu te zwaar voor het mtben, maar leuk voor de mtb sport dat dit soort gasten blijk geven van ebthousiasme voor hun eerste liefde.

Greg4ever 15 april 2016 om 14:37

Tokio? De Olympische spelen zijn toch in Brazilië?

Lijkt me wel gaaf als Mathieu Peter verslaat en zich zo realiseert hoe goed ie is…

HoofdIsVrij 15 april 2016 om 14:40

Tokio is 2020.

Spinergy 15 april 2016 om 14:52

te zwaar??????

Robs234 15 april 2016 om 15:06

Als je ziet dat Mathieu al in zijn eerste wedstrijd zoch kon meten aan toppers, dan moet Peter de Grote (om Wuyts te quoten) ze met overmacht erop leggen

Har77 15 april 2016 om 15:33

Teveel dikke spiermassa in de pootjes. Dat werkt prima bij het 6u stoempen op kasseien op Vlaamse hellingen, maar in een pure intervalsport als de mtb werkt die massa (en de samenstelling ervan) in het nadeel. Je zit continu met een zuurstofschuld, en hoe meer spieren, hoe meer zuurstof die vragen en hoe sneller die massa bij het mtb-en in het zuur gaat.
Echter, ik ben mij er terdege van bewust dat Sagan een 'ietwat' (;-)) bovengemiddeld talent bezit, en dat hij vast en zeker voorin zal meefietsen als het een wedstrijd is waar de Schurters en Absalons niet aan de start staan. Zou ook nog kunnen dat ie kiest voor een marathon: minder technisch, minder hoog tempo, minder extreme intervallen (en minder tegenstand, tenzij Lakata start). Zou beter passen bij de vorm-van-de-weg (zie bv ook een Lars Boom die op het NK marathon voorin meedoet).
Benieuwd naar wat ie (nog) kan. Bij de junioren genot om te zien. Maar met een leuke wheely win je geen mtb wedstrijd ;-)

http://autobus.cyclingnews.com/photos/2008/jun08/mtbworlds08/mtbworlds085/DSC0715.jpg

Maar…eerst nog benieuwder naar wat VDP volgende week klaarmaakt in Cairns. Als ie vanuit zijn startpositie top 15 kan rijden zou dat al briljant zijn, maar iemand met VDP's 'handigheid' die vanuit de cross gewend is in een redelijk dicht pak te rijden en 'kruip-door-sluip-door' te doen zou dat moeten kunnen denk ik.

kevinhooo 15 april 2016 om 17:12

Weet iemand toevallig ook welke wedstrijden gaat rijden in Oostenrijk?

Har77 15 april 2016 om 18:42

@kevinhoo. Grazer Bike Event misschien?

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone