‘Peter Sagan in gesprek met Total Direct Energie’

vrijdag 28 mei 2021 om 09:21
‘Peter Sagan in gesprek met Total Direct Energie’

foto: Cor Vos

Waar ligt de toekomst van Peter Sagan? De Slowaak werd de voorbije weken in verband gebracht met Deceuninck-Quick-Step, maar volgens de Franse sportkrant L’Équipe is ook Total Direct Energie geïnteresseerd in de drievoudige wereldkampioen.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Peter Sagan en Wout van Aert. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

L’Équipe meldt dat er momenteel gesprekken lopen tussen het kamp-Sagan en het teammanagement van Total Direct Energie. De ploeg van Jean-René Bernaudeau zou plannen hebben om de stap te maken naar de WorldTour en is dan ook op zoek naar een nieuw uithangbord.

Israel Start-Up Nation
Fietsenmerk Specialized, de persoonlijke sponsor van Sagan, zou graag verder willen met de Slowaak en daarom Total Direct Energie ook van fietsen willen voorzien. Naast de Franse ploeg zijn nog twee teams geïnteresseerd in de diensten van Sagan. La Gazzetta dello Sport meldt de interesse van Israel Start-Up Nation. Opvallend: volgens L’Équipe hoort Deceunick-Quick-Step daar niet bij.

De 31-jarige Sagan, die momenteel actief is in de Giro d’Italia, loopt bij BORA-hansgrohe uit zijn contract. Beide partijen zijn nog wel met elkaar in gesprek, maar mogelijk vertrekt de Slowaak. Patrick Lefevere, de teambaas van Deceuninck-Quick-Step, had het eerder al over de vermeende interesse van zijn ploeg in Sagan.

Dit artikel delen:

26 Reacties

Jean Dumas 28 mei 2021 om 09:41

De DQS-optie lijkt van de baan.

Chasse_patate 28 mei 2021 om 09:49

Gelukkig maar!

antilek 28 mei 2021 om 19:26

Is wel te hopen. Daar zal hij niet gelukkig worden onder Kim

de adelaar 28 mei 2021 om 09:42

Krijgt Nicky toch misschien eeer zijn specialized!

HSV 28 mei 2021 om 09:50

Ik moet nog maar zien dat Niki een nieuw contract krijgt. Het zat niet erg mee allemaal voor hem bij Total

Chasse_patate 28 mei 2021 om 09:54

Niki naar JV dan, samen met Wout en Mike sterk blok vormen.

Duh 28 mei 2021 om 09:59

Niki naar Jonathan Vaughters? Dat is idd de vergaarbak van uitgerangeerde NL renners die bij SEG management zitten. Mike en Wout ken ik daar niet.

Al Phila 28 mei 2021 om 10:16

Terpstra en Rabobank/Blanco/Belkin/LottoNLJumbo/JumboVisma is water en vuur. Die gaat echt niet komen. Daarnaast heeft hij werkelijk afgelopen jaar nauwelijks iets laten zien.

Sagan=hulk 28 mei 2021 om 10:17

Als hij stevig wilt inleveren qua loon en voor de volle 100% knecht wilt worden, dan zie ik Total zijn contract wel nog met een laatste jaar verlengen.

Leonardo Bonifazio, Jérôme Cousin, Marlon Gaillard, Fabien Grellier, Chris Lawless, Florian Maitre, Paul Ourselin,… Er zitten zoveel renners bij die ploeg wiens contract ze eigenlijk absoluut niet hoeven te verlengen. Deze ploeg is nog een stuk zwakker dan Wanty.

Dan verwacht ik dat ze de klassieke kern met Terpstra, Gaudin, Van Gestel en Petit nog met een jaartje verlengen, aangezien dat wel behoorlijke knechten zouden kunnen zijn voor Sagan.

Nils96 28 mei 2021 om 10:29

Terpstra heeft toch wel eens aangeven na dit contract te gaan stoppen?

RidderSchwobin 28 mei 2021 om 10:40

Lijkt mij na dit seizoen te stoppen, ja. Echt 0 gepresteerd dit jaar.

Derierre de la course 28 mei 2021 om 11:08

Ik denk dat Terpstra juist baat heeft bij een kopman als Sagan. Krijgt hij veel meer die 2e rol waarin hij ook zijn overwinningen pakte.

Duh 28 mei 2021 om 11:16

Maar dan moet ie wel weer zo hard gaan trainen als ie bij DQS deed, of iig datgene doen waardoor hij daar zo sterk was. En of hij daar zin in heeft, of dat het uberhaupt mogelijk is, lijkt me sterk gezien de afgelopen 3 jaar.
Schaamteloos gecashed (en aardig wat pech) bij Bernaudeau.

Shinzawai 28 mei 2021 om 09:58

Als Sagan nog enige ambitie heeft, dan lijkt dit me niet de beste keuze.

antilek 28 mei 2021 om 19:27

Helemaal eens.

Sagan=hulk 28 mei 2021 om 10:06

Total lijkt me de meest voor de hand liggende optie en zal het waarschijnlijk wel worden. Ze hebben slechts 10 renners onder contract voor 2022, dat maakt het makkelijk om Bodnar, Oss en J. Sagan mee te nemen. Verder kan Specialized makkelijk mee de overstap maken.

Voor z’n carrière was DQS een betere optie geweest. Levevre weet hoe hij renners in vorm moet krijgen en volgt het trainingswerk van z’n renners hard op. Maar Sagan heeft dit niet graag, hij blijft liever bij z’n clubje van vertrouwelingen en zal die dus gewoon meenemen naar Total. Eigenlijk verandert her voor hem bijna niets, behalve dat hij nu reclamefilmpjes voor olie mag maken i.p.v. voor keukens.

Al Phila 28 mei 2021 om 10:17

Bijna hetzelfde: olie in de pan, en frituren maar !

Chaba 28 mei 2021 om 10:19

Ik zou toch als het kan altijd naar QS gaan ook al krijg je minder salaris. Renners leven daar altijd weer op!

harryjohan71 28 mei 2021 om 10:40

Inderdaad Sagan moet weer opleven, want zijn prestaties zijn wel heel slecht. Hij heeft maar 3 world Tour zeges behaald dit jaar en is maar 4e geworden in San Remo.

Michelangelo 28 mei 2021 om 10:46

Glas is halfvol of halfleeg Harry.
Ook ik denk dat Sagan zich niet hoeft te schamen voor zijn prestaties. Het zou pas erg zijn als hij na al die jaren nog steeds met hetzelfde gemak de overwinningen aan elkaar zou rijgen als in zijn jonge jaren. Ik denk niet dat Sagan per se zoveel slechter is geworden, maar anderen een stukje beter.

Voor mij blijft het ook een uithangbord voor het wielrennen, tenminste als hij zich wat minder bezig houdt met intimidatie en wat meer met zelf koersen.

Lendilonus 28 mei 2021 om 12:04

Sagan wil alleen de hele kliek mee en dat zou volgens mij tegen het principe van de Wolfpack ingaan.

RiccardoRicco 28 mei 2021 om 10:34

Ik geloof hier niet zo veel van. Verleden jaar wilden ze Alaphilippe binnenhalen, dat had ik als Frans uithangbord wel zien gebeuren. Kennelijk konden ze daar met het budget Ala al niet overtuigen te vertrekken bij Quickstep.

Hoe gaan ze dan in hemelsnaam budget vrijmaken voor Sagan en zijn gevolg. Sagan alleen zal al duurder zijn, laat staan de hele club. En die bijdrage Sepcialized zal ook wel met een korreltje zou genomen moeten worden. ja ze zullen meewillen en wellicht wat meebetalen maar niet de 6-7 miljoen die je wel eens leest.

Dahu 28 mei 2021 om 11:36

Tja, Total is wel een grote speler qua bedrijf, als zij mee willen in de World Tour ambities vind ik het niet ongeloofwaardig

Nillus 28 mei 2021 om 11:37

Het loon is niet de reden dat ala blijft bij lefevre, het zijn de sportive doelen die hij nastreeft, de sfeer van de ploeg.
Toen Terpstra naar total ging zei Lefevre dat hij hem niet meer kon betalen, Terpstra zou nog 1x in zijn carriere een top contract kunnen bedingen.
Hij heeft bij total eigenlijk alleen pech gekend, en natuurlijk een ploeg die net wat minder is.
Nu haalt total Sagan en gevolg wellicht binnen, inderdaad als uithang bord ..maar Sagan scoort toch weer wel de paarse trui in de giro dit jaar, heeft wellich nog wel iets in de benen.
Ik persoonlijk zou hem niet binnen halen, de glans is er af..

Lendilonus 28 mei 2021 om 12:03

Lijkt me voor dit soort ploegen inderdaad een buitenkans. Waar je als topploeg in het peloton geen zin hebt in de hele kliek om Sagan heen omdat je al je eigen kern hebt is dit voor ploegen die de stap naar de WT willen maken naar mijn mening juist een voordeel. Je krijgt naast Sagan meteen met Oss en Bodnar 2 renners die een versterking zijn voor praktisch elke ploeg en met Specialized een sjieke goede fiets onder de kont, denk dat je het broertje+een verzorger en mecanicien op de koop toeneemt.

Derierre de la course 28 mei 2021 om 13:41

Naja de kliek die je er bij krijgt is wel funest voor je bestaande cultuur. Wanneer die er wat minder is zoals bij Total lijkt me dat geen probleem.

Headlines

Materiaalzone

Populair