UCI gaat sokken controleren

vrijdag 16 november 2018 om 12:12
UCI gaat sokken controleren

In de rubriek WielerFlits Kort bundelt WielerFlits al het nieuws dat de site nog niet gehaald heeft. Met vandaag onder meer de UCI, die regels invoert over de lengte van sokken.

UCI stoft regels af over sokken

De UCI heeft heel wat wenkbrauwen doen fronsen vanwege de herintroductie van een reglement. De internationale wielerbond voert vanaf 1 januari een regel in over de hoogte van fietssokken. Dat meldt Cycling Weekly.

Steeds meer renners experimenteerden met hogere – en vaak ook meer aerodynamische – sokken. De UCI stoft nu de oude regels af zonder daarbij te vermelden welke straffen er bij een overtreding worden opgelegd. De sokken mogen maximaal tot halverwege het onderbeen komen, dus niet hoger dan de helft van de afstand tussen het begin van de enkel en het topje van de knie.

Op social media wordt er laconiek gereageerd op het nieuws. Renners en teammanagers vragen zich openlijk af of de UCI niets beters te doen heeft dan zich druk te maken over de lengte van sokken.

Dit artikel delen:

19 Reacties

VitoFoane 16 november 2018 om 12:19

Beste Wielerflits, dit heeft toch geen enkele nieuwswaarde? Dit kan je gerust over laten aan Het Laatste Nieuws of andere populaire media maar verdient m.i. hier geen plaats.

Arry1337 16 november 2018 om 13:45

Wat een onzin, natuurlijk is dit nieuws. Als het al niet op een wielrensite geplaatst mag worden, waar dan wel? Het is onzin dat de UCI zich hiermee bezig houdt, maar nieuws is het wel. Het staat ook niet voor niets bij 'Wielerflits Kort', iedereen is zich bewust van de gelimiteerde waarde van dit topic…

Edit : op het moment dat ik dit plaats is het bericht van Sagan en Kittel verwijderd, ik neem aan dat het daar over ging.

Samlambeej 16 november 2018 om 12:23

Zie ze, die twee… Overdreven chagie doen tijdens het hoogseizoen in Vlaanderen en hier met een brede glimlach voor een paar extra centen poseren als een stel clowns.
Laat toch zitten aub WF.

Samlambeej 16 november 2018 om 12:37

@WF Kunnen jullie het doelpubliek van dit eens duidelijk omlijnen aub?
Ik weet nog dat er moord en brand werd geschreeuwd na de artikelen over Jan Ullrich. Maar dat had tenminste nog substance, oei zei ik nou..? ja uihm.. inhoud, sorry Jan.

Langzamerhand steeds meer nutteloze feitjes. De ontwikkeling in dalende lijn zet zich door. Van die Criteriums in Azië pikken wij verder niks op en het heeft werkelijk niks met wielrennen te maken. Nutteloos om daar tijd aan te spenderen geachte redactieleden.

achtpuntzes 16 november 2018 om 12:52

Belachelijk dat het zelfs maar overwogen is geweest om dit tussen de nieuwsberichten te zetten.

Gelei 16 november 2018 om 13:13

De kousen vind ik wel interessant. Wat is de reden van deze regels??

Gdeleu 16 november 2018 om 13:24

“The UCI seems keen to crack down on teams using clothing for marginal gains (without actually mentioning Team Sky), rather than for the purposes of safety or modesty.”
Handige regel om te controleren/meten ook :-/

Samlambeej 16 november 2018 om 14:03

Dat WIELRENNERS dadelijk niet alllemaal met die belachelijke flashy hockeykousen gaan rondrijden tsjein!

betonmolen 16 november 2018 om 13:21

wat is er erger, WF die dit soort nieuws al extra onder een kopje samenvoegt al dan niet onzinnig of de UCI die belissingen moeten nemen waardoor het allemaal zo eerlijk mogelijk verloopt en zich dan druk maken om de maat van een paar sokken.

Spinergy 16 november 2018 om 13:55

eind carrière voor Jerome Baugnies vrees ik…

Samlambeej 16 november 2018 om 14:10

hoezo? Is er een bericht verwijderd? Is ie zwaar gekwetst?
De man kan echt nog veel winnen en was dit jaar de laatst overblijvende vluchter in luik bastenaken luik.

Spinergy 16 november 2018 om 14:53

omdat hij de man met de hoogste sokken in het peloton is ;)

west 16 november 2018 om 14:19

En beenstukken mogen wel? Want in dat geval zie ik het nut van een maximale sokhoogte niet echt…

Spinergy 16 november 2018 om 14:58

of kniestukken, hoe ver over de kuit mogen die dan?

de KNWU had een paar jaar geleden ook zoiets met opengeritste shirts… reed ik een MTB wedstrijd met 35 graden met halfopen rits, werd ik bij start-finish gemaand om de rits dicht te doen…. doen ze bij Puck niet denk ik..

skylimit 16 november 2018 om 14:20

Een lange (aerodynamische) broek met daaroverheen de toegestane sokken/overschoenen mag wel?

Polleke 16 november 2018 om 14:45

In Aigle is het ook komkommertijd…

Koersmaniak 16 november 2018 om 15:21

Is het vandaag 1 april bij de UCI?
Wat met beenstukken?

mackie 16 november 2018 om 16:12

Ik vind het prima dat ze naar deze regel kijken, hoe l*llig het er ook uit ziet.
Er is nu duidelijkheid over kleding die snelheid bevorderd. anders kunnen de grotere rijkere ploegen ( lees sky) nog meer voordeel halen uit hun toch als veel groter budget.
Normaal hoor je de UCI pas als er al iets aan de hand is, zie Gel van Lotto Sudal. rare sturen posities op de fiets etc.

red dot 24 juni 2019 om 23:34

Gelukkig zijn onze aero sokken en custom aero sokken helemaal UCI proof.

https://reddotsocks.nl/

Headlines

Materiaalzone

Populair