Peter Pieters weg als baanbondscoach België: “Niet gehoord waarom ik weg moet”

maandag 25 oktober 2021 om 16:56
Peter Pieters weg als baanbondscoach België: “Niet gehoord waarom ik weg moet”

foto: Cor Vos

Voor Peter Pieters was het WK baanwielrennen in Roubaix zijn laatste wedstrijd als bondscoach van de Belgische baanploeg. Het contract van de 59-jarige Nederlander, vader van Amy en Roy Pieters, wordt niet verlengd door Belgian Cycling. Tot ongeloof van Pieters zelf.

Met de gouden medaille van Lotte Kopecky, vier zilveren medailles en een bronzen medaille was het toernooi in Roubaix het meest succesvolle WK baanwielrennen ooit voor België. Toch werd in aanloop naar het wereldkampioenschap bekendgemaakt dat Pieters vertrekt. Volgens de bond zou de chemie tussen hem en de renners verdwenen zijn. Bovendien wil Belgian Cycling hoger inzetten.

“Nou, het is wat het is. Het zal nu wel allemaal beter gaan zeker?”, reageert hij aan Het Nieuwsblad. “Ik heb trouwens niet gehoord waarom ik weg moet. Ik wilde voortdoen tot de Spelen in Parijs. Maar de gesprekken voor een contractverlenging werden steeds uitgesteld. Ze hadden eerlijker moeten zijn, ik verdien respect. Wat voor mij de toekomst zal brengen, weet ik niet. Ik wil nog graag met renners werken, maar voor hetzelfde geld stap ik uit de wielerwereld.”

Pieters, zelf ooit Nederlands kampioen wielrennen en winnaar van Parijs-Tours, was sinds 2010 bondscoach van de baanwielrenners in België.

Peter Pieters (boven, links) met de ploeg voor het WK baan 2020 – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

15 Reacties

Wheely 25 oktober 2021 om 17:01

Was zelf ook niet heel happy met de middelen die hij daar kreeg begreep ik. Misschien wel beter zo dan?

NiM 25 oktober 2021 om 17:19

Kreeg anders meer dan genoeg betaald voor wat hij deed. Lees: koekjes staan eten langs de kant. Heeft nooit iets bijgebracht en al zeker tactisch niet

Alfons Haavers 25 oktober 2021 om 17:22

Koekjes staan eten langs de kant haha! Klinkt wel als een leuk baantje.

Wheely 25 oktober 2021 om 17:39

Misschien niet blij met het type koekjes dan? Belgen eten hele andere koek als ik Jeroen moet geloven.

Alfons Haavers 25 oktober 2021 om 17:45

De chemie zou bij mij als renner ook rap weg zijn als ik mij de pleuris fiets terwijl meneer van achter zijn koekje zegt dat ik nog harder moet.

xistnc 25 oktober 2021 om 18:21

Als hij 11 jaar lang koekjes heeft staan eten, dan werd hij kennelijk afgerekend op koekjes eten.

Polleke 25 oktober 2021 om 17:12

Er gaat een plekje vrijgemaakt worden voor DeKetele, dat is redelijk duidelijk…

Mwielerfan 25 oktober 2021 om 20:35

Ja dacht ik ook meteen, als pp dat zelf niet ziet, heeft ie van strategie weinig kaas gegeten

Medicijnman 26 oktober 2021 om 08:22

Kaas niet maar van koekjes wel als ik de commentaren hierboven lees

Massimo Bataille 25 oktober 2021 om 17:29

Altijd jammer als je op een slechte manier uit elkaar gaat.
Anderzijds is hij wel 11 jaar lang bondscoach geweest, is denk ik toch wel behoorlijk lange periode voor dergelijke functie.

Murcia 25 oktober 2021 om 18:13

Precies dat, het is geen functie voor het leven.

Chaba Jimenez 26 oktober 2021 om 00:07

Goed werk geleverd Peter.
Jammer dat je op deze manier probeert na te trappen via de media.

Emergo 26 oktober 2021 om 15:11

Ilk mis in het stuk natrappen.

Chaba Jimenez 26 oktober 2021 om 15:19

Hij probeert zijn ex-werkgever in een slecht daglicht te stellen na er 11 jaar correct behandeld en betaald te zijn. Gewoon omdatie pissig is dat ze zonder 'm door kunnen.

Gangmaker 26 oktober 2021 om 00:20

P.P. kent blijkbaar de reden van zijn ontslag niet ? Officieel omdat zjn cpntract met Belgian Cycling afliep na 11 jaar en men waarschijnlijk met een andere / nieuwe / jongere coach vpor de baansport op de wielerbaan willen verdergaan in de toekomst. Niets is eeuwig en verandering na zo lange tijd

Headlines

Materiaalzone

Populair