Pech houdt niet op voor Visma: Tim van Dijke valt in kansrijke positie uit in ZLM Tour
foto: Cor Vos
vrijdag 7 juni 2024 om 14:46

Pech houdt niet op voor Visma: Tim van Dijke valt in kansrijke positie uit in ZLM Tour

Opnieuw pech voor Visma | Lease a Bike, want kopman Tim van Dijke heeft vrijdag de ZLM Tour moeten verlaten. De Zeeuw, die na de openingstijdrit tweede stond in het klassement, kwam in de derde etappe ten val en moest daarop de strijd staken.

De 24-jarige Van Dijke moest bij Visma | Lease a Bike de rol van kopman op zich nemen voor de Nederlandse ronde, die de afgelopen twee jaar gewonnen werd door Olav Kooij. In de tijdrit op de openingsdag naar Westkapelle werd de thuisrijder tweede achter Rune Herregodts. Het gat met de Belgische leider was 12 seconden, maar Van Dijke zag kansen om de eindzege te pakken in de resterende etappes.

Donderdag sprintte Van Dijke naar een elfde plaats in de rit van Middelburg naar Wissenkerke, maar daar bleef het bij voor de Zeeuw. In de derde etappe kwam hij namelijk ten val, waarna hij moest opgeven.

RIDE Magazine
16 Reacties
07-06-2024 15:07
Dit is erg zuur voor hem zelf natuurlijk. Een ronde die hij misschien nog kon winnen.
Maar voor de ploeg weer een klap in groter perspectief. Wederom door val een uitvaller.
07-06-2024 15:06
Met dat opgeven wordt de selectie voor de Tour nog een hele opgave.
07-06-2024 15:18
Zou het komen dat renners minder alert worden door gebrek aan eten (eten afwegen, met 'honger' rondrijden)?
    07-06-2024 15:27
    die rijden echt niet met honger rond, anders zouden ze steeds achteraan finishen ivm hongerklop
    07-06-2024 15:28
    Als je het boek “Het Plan” hebt gelezen zou je weten dat de renners bij Visma zeker niet te weinig eten. Renners die nieuw bij Visma komen moeten juist wennen aan het vele eten bij de ploeg.
    07-06-2024 15:30
    Mijn naam is appel en ik flap er maar wat uit.
    Ga ik ook eens proberen.
    Gelukt!
    07-06-2024 16:10
    Inderdaad, het voedingsschema zorgt er juist voor dat de renners op een stabiel gewicht blijven, waardoor ze niet vlak voor en tijdens wedstrijden gewicht moeten verliezen (want dat kan namelijk wel gevaarlijk zijn)
    07-06-2024 16:14
    Gisteren hoorde ik Bram Tankink in de Rode Lantaarn zeggen dat het misschien wel (deels) komt door de weinige koersdagen die wielrenners rijden tegenwoordig. Ze rijden minder in het peloton en meer op training en dat vraagt een hele andere alertheid. Hij moest elke keer weer wennen als hij een tijdje niet in een peloton gereden had. Het is denk ik één van de antwoorden maar er zullen meerdere redenen zijn.
07-06-2024 15:22
Zuur voor hem, kon hier leuk meedoen voor de overwinning na een lang en goed eerste deel van het jaar. Met de Tour heeft dit natuurlijk niets te maken.
07-06-2024 15:30
Zou het kunnen dat er teveel gewonnen wordt door Visma en daardoor de plaatsjes voorin duur betaald worden….ik ben een fan van Visma, maar vorig jaar mss iets te weinig weggegeven!
    07-06-2024 15:51
    Dus jij denkt dat andere renners bewust renners van Vislab tegen de grond werken?

    En weten we dan nu al dat volgend jaar UAE aan de beurt is?
07-06-2024 16:14
Niet bewust….maar respect kan je ook afdwingen. Als je een halve meter opzij gaat zodat een ploeg ertussen kan of je stuurt bewust 10cm de verkeerde kant op. Is niets geks. Maar kan het in sommige gevallen wel veroorzaken. Net zoals iemand die altijd mee op kop rijdt makkelijker tussen de wielen wordt gelaten.
    07-06-2024 17:27
    @Pedalo De valpartijen van Van Baarle, Kruijswijk, Van Aert, Vingegaard etc zijn hier in ieder geval niet door ontstaan. Oftewel mooie theorie maar slaat geen enkel hout m.b.t. het uitvallen van de Tour renners.
07-06-2024 19:53
Je zou bijna denken dat het aan het materiaal ligt. Zoveel valpartijen in één ploeg is niet normaal.
    08-06-2024 17:58
    Ja, een andere renner die valt door een etenszakje en jou meeneemt in de val, ligt echt aan het eigen materiaal...
07-06-2024 21:31
Ongekend, dit kan toch bijna niet goed gaan in de tour zou je al bijna gaan denken....

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine