Patrick Lefevere: “Moeten alle strontvliegen en aasgieren van Remco Evenepoel afhouden”

zaterdag 1 oktober 2022 om 11:53
Patrick Lefevere: “Moeten alle strontvliegen en aasgieren van Remco Evenepoel afhouden”

foto's: Cor Vos

Patrick Lefevere heeft in zijn wekelijke column in Het Nieuwsblad nog eens teruggeblikt op de soap rond de mogelijke transfer van Remco Evenepoel. Intussen is duidelijk dat die er niet zal komen. “Vanaf nu gaan we met de vliegenmepper rond Remco moeten hangen”, schrijft Lefevere.

Castelli

De manager van Quick-Step-Alpha Vinyl is meteen duidelijk in zijn column. “De vermeende interesse van Ineos voor Remco Evenepoel? Een storm in een glas water. Of een scheet in een fles, zo u wil. Het is ongelofelijk hoeveel inkt de voorbije dagen daarover is gevloeid, maar de bottomline is dat Remco voor Quick-Step Alpha Vinyl rijdt en dat de komende jaren zal blijven doen.”

Donderdag zat Lefevere nog samen met Evenepoel en zijn vader Patrick. De transfersoap is ook ter sprake gekomen tijdens het diner, laat de Belg weten. “Patrick Evenepoel speelde open kaart: er is interesse, in het verleden is er ook vrijblijvend gepraat, maar een transfer is niet aan de orde. Discussie gesloten. Daarnaast hebben we gehad over de ploeg, nu en in de toekomst. Ik heb nog eens uitgelegd dat er voor 2023 geen ruimte meer is voor versterking, maar dat ik in 2024 vijftien renners heb die einde contract zijn.”

‘Met de vliegenmepper rond Remco hangen’
“De voorbije week was geen aanbeveling om heel open te zijn richting pers”, zegt Lefevere. “Conclusie van het verhaal is dat deze week duidelijk gemaakt heeft dat we vanaf nu met de vliegenmepper rond Remco gaan moeten hangen. Om alle strontvliegen en aasgieren van hem af te houden. Wie denkt mee aan tafel te schuiven of te schuimen zonder te betalen, die zal eraan zijn voor de moeite.”

Dit artikel delen:

29 Reacties

fransestinkkaas 1 oktober 2022 om 11:56

Jammer dat de grootste strontvlieg er al op zit

4
Albeijing Feeniks 1 oktober 2022 om 12:04

Patrick is van goudwaarde. Fenomenaal hoe hij al jaren en jaren het team leidt en wereldkampioenen voortbrengt. De woorden in zijn column zijn raak: respecteer het contract en laat Evenepoel met rust. Deze destabilisatie door de jaloerse concurrentie moet stoppen.

1
plattenband 1 oktober 2022 om 14:57

hahahahaaa

je weet wat ze op de velden uitspreiden om erna de beste gewassen te oogsten he…

0
Koersmaniak 1 oktober 2022 om 12:14

Eerlijk, je moet het wel kunnen: eerst de heisa starten door journalisten te vertellen over berichtjes van Ineos. Daarna de bedrogen partner spelen.
Als de media dan toehapt, zijn het strontvliegen. Wie heeft de stront er gelegd?

4
Marik 1 oktober 2022 om 12:13

De woordkeuze van Lefevre blijft opmerkelijk.

2
Mooie Sjors 1 oktober 2022 om 14:44

Waar vind ik die ranglijst ergens van wie zijn posts het vaakst verwijderd worden? :D

1
Handige Harry 1 oktober 2022 om 14:56

Edit redactie: Niet doen.

1
Murcia 2 oktober 2022 om 09:36

Beer, je blijft een onverbeterlijk kneusje en daar is geen kruid tegen gewassen. Zoals eerder gezegd lijk je wat problemen met vrouwen te hebben. Het is tijd om dit met je incel lotgenoten groep te gaan bespreken. Behandel vrouwen met respect en dan hoef je niet te proberen om mannen op dit forum als meid te betitelen.

0
Maillot à Pois 2 oktober 2022 om 10:19

Aangezien jullie blijkbaar allebei per se het laatste woord moeten hebben: de echte verliezers van de beschamende conversatie hierboven zijn de wielerliefhebbers die zich op een zondagochtend door deze shitzooi moeten ploegen.
Warme oproep om op te houden met deze aanstellerij en episode 47 van jullie vete ergens anders te gaan uitvechten.

0
Murcia 1 oktober 2022 om 12:25

Edit redactie: Niet doen.

-1
Beer 1 oktober 2022 om 14:09

Mooi hoe Murcia zijn ware aard hier weer laat zien. Waar Murcia meestal uitblinkt in gezwollen taalgebruik waarmee hij/zij vanuit zijn/haar ivoren torentje neerkijkt op het aan hem/haar inferieure wielerflits-plebs, verzandt hij/zij verbazend snel in het niveautje scheldpartijen. Dus nee Murcia, ik vind het niet ok dat jij mij uitmaakt voor strontvlieg en aasgier. Totaal ongepast.

-1
Murcia 1 oktober 2022 om 14:24

Edit redactie: Niet doen.

-1
Mooie Sjors 1 oktober 2022 om 15:09

Tegen fantoomberen kan niemand op! ;)

-1
Beer 1 oktober 2022 om 17:27

Mijn posts worden het vaakst verwijderd? Nog zo’n teken dat je helemaal niet zo’n nette meid bent als je je wil voor doen Murcia. Zo maar iets roepen zonder enige onderbouw om een ander zwart te maken; tsss….

Harry, als we hier iets veel zien dan zijn het wel accounts met de naam ‘Harry’ in. Hou je het nog een beetje uit elkaar?

-1
Murcia 1 oktober 2022 om 21:59

Edit redactie: Niet doen.

-2
Marlin 1 oktober 2022 om 13:15

Zoals steeds kleurrijk, Lefevere. Inhoudelijk heeft hij volledig gelijk. Een echte vakman. Laat een Lelangue aan het hoofd van Quick-step staan, dan was de ploeg ver weggezakt. Renners zouden vertrekken of vertrokken zijn. Evenepoel zou al lang aan het onderhandelen zijn voor een vroegtijdig vertrek.

2
Ward 1 oktober 2022 om 14:00

Uitstekende manager, maar zeer arrogante stijl. Al is het ongetwijfeld zijn arrogantie die hem juist in zijn positie heeft gebracht. Het is wat het is :)

2
plattenband 1 oktober 2022 om 14:59

zoals al zo vaak gezegd, de man MAG arrogant zijn!

Geef es 1 manager met dezelfde of betere resultaten in de laatste 20 jaren!

3
Panache 1 oktober 2022 om 15:29

Team Sky uiteraard, overall maar ook qua top seizoen. Kwiatkowski en Froome 2017: Strade, San Remo, San Sebastián, Tour, Vuelta. Manager Dave Brailsford.

0
Albeijing Feeniks 1 oktober 2022 om 12:07

In 2023 geen versterking..tja, dat is een zure appel. Evenepoel verdient naast Hirt en Van Wilder nog wel wat klimmers die hem lang kunnen bijstaan. Hij is het absolute toptalent met het grootste potentieel.

0
Gr.R. 1 oktober 2022 om 12:21

Wat een eloquent man is het toch ook, onze Patrick…

0
Roeleboelie 1 oktober 2022 om 12:25

Deze man mag Pontius Pilatus spelen in de volgende editie van de Passion

0
Krakowic 1 oktober 2022 om 13:12

Wat een poppenkast. Je moet het hem nageven, hij weet de schijnwerpers goed op zichzelf te richten. En dan heb ik het niet over Remco..

0
VerstandOpNul 1 oktober 2022 om 13:41

Dat valt me nou weer van hem tegen.. Laat hij zich liever over de ondersteuning van Remco (en zijn ambities) bekommeren.. Lijkt er zo toch een beetje op dat Remco er is om Patlev verder te helpen in plaats van andersom..

0
plattenband 1 oktober 2022 om 16:10

@ Panache:

Proficiat! Je hebt één jaar kunnen opnoemen. Hoe zat ’t daar met de andere jaren in de laatste 20?

-1
Panache 1 oktober 2022 om 16:32

Jij mag team Lefevere gewoon jouw persoonlijke favoriet van de laatste 20 jaar vinden Plattenband. Anderen taxeren anders en dat is ook helemaal prima. Die discussie of twee semi-klassiekers net zo zwaar wegen al een monument, of acht sprintzeges net zo zwaar wegen als een Tour zijn al zo vaak gevoerd en daar heeft iedereen zijn eigen ideeën over. Voor mij is in 2022 TJV het alpha team, vorig jaar was dat UAE, in 2020 TJV, 2019 Sky, 2018 Sky, 2017 Sky… Lefevere zat steeds wel rond de top-3 maar dé beste, nee (niet voor mij).

2
plattenband 1 oktober 2022 om 17:17

tja, ieder z’n visie!

Mijn mening is: winnen is winnen en daar scoort QS al zovele jaren als beste in met véél minder middelen dan de zogezegd grootste ploegen. Een discussie die inderdaad al eerder plaats had.

Trouwens: Als voor jou enkel de Tour doorweegt dan zeg jij dat ’t jaar enkel bestaat uit die race en de rest er niet toe doet! Dan beledig jij elke persoon die zich vele dagen/weken/maanden inzet om ook een kleinere koers te laten doorgaan en zo misschien ook een kleinere renner kans te geven op winst!

In die optiek ben jij een Nederlands sprekende Amerikaan die alleen commercieel denkt, zichzelf wielerfan noemt maar eigenlijk alleen de Tour en Paris-Roubaix kent!
Je moet er trots op zijn!!

0
Mooie Sjors 1 oktober 2022 om 12:33

Waar zal Remco Evenepoel als wereldkampioen het meeste last mee krijgen?
o Aasgieren
o Strontvliegen
o Eksters
o Zijn eigen gezweef

En klikken maarrrr!

-2
Grote Plateau 1 oktober 2022 om 12:19

Iedereen zal nu vanalles van Remco willen
zodanig dat hij geen leven meer heeft

dus terechte opmerking van Lefevere

laat die Remco-hespenworst maar zitten.

-3

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone