Patrick Lefevere: “Lelangue zette zijn eigen mensen in de wind”

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:31
Patrick Lefevere: “Lelangue zette zijn eigen mensen in de wind”

Patrick Lefevere - foto: Cor Vos

Patrick Lefevere, ploegmanager van Deceuninck-Quick Step, heeft zich fel uitgelaten over John Lelangue van Lotto Soudal. In zijn wekelijkse column in Het Nieuwsblad schrijft hij dat Lelangue zijn eigen mensen publiekelijk in de steek heeft gelaten.

Volgens Lefevere deed Lelangue dat rond de rennersstaking in de Giro d’Italia met een bericht op zijn social media. Hij schrijft: “Ik zou nooit de tweet sturen die Lotto-collega John Lelangue naar buiten bracht. Hij distantieerde zich van actievoerder Adam Hansen door te zeggen dat die alleen als vakbondsafgevaardigde optrad en dat Lotto Soudal aan de kant van organisator RCS staat. Dat is je eigen mensen in de wind zetten.”

Hetzelfde constateerde de manager van Deceuninck-Quick Step al eerder in de Giro toen Thomas De Gendt zijn zorgen uitsprak over de veiligheid van de renners. “Daar ging Lelangue ook meteen tegenin. Zo zit hij in elkaar: een politieker die altijd de UCI en de organisatoren wil behagen. ‘Mijn meningen zijn persoonlijk’, staat op zijn Twitter-account, maar ik vraag me af over welke meningen het dan wel gaat. Hij heeft er nooit één.”

Lefevere kan zich ook niet vereenzelvigen met Lelangue, schrijft hij. “Jannie Haek, gedelegeerd bestuurder van de Nationale Loterij van België heeft Lelangue ooit ‘de nieuwe Patrick Lefevere’ genoemd, ‘alleen minder brutaal’. Sorry, maar dat slaat nergens op. Ik voelde me in ieder geval niet vereerd. Ik ga mijn eigen mensen nooit publiekelijk afvallen. Ik verdedig Fabio Jakobsen en ik verdedig Sam Bennett, ook al stoot ik daarmee veel mensen tegen de borst.”

Respect
Lelangue reageerde zaterdagochtend al via zijn social media. “Dus na aanvallen op mijn collega Luca Guercilena (van Trek-Segafredo, red), op organisatoren en op de UCI, ben ik zo te zien de volgende op de lijst van Patrick Lefevere in zijn column in Het Nieuwsblad. Een eigen mening hebben is een vrijheid, het accepteren van andermans mening is slechts respect. Goed weekend!”, schreef de manager van Lotto Soudal.

Dit artikel delen:

68 Reacties

Baukema Tomoulin 31 oktober 2020 om 10:36

Vermoeiend deze kapitein blaaskaak. Laat Lelangue lekker zijn eigen ploeg runnen en doe zelf eens iets met de kritiek die je ontvangt. Lefevre lijkt met de dag meer op Trump.

Gebruikersnaam 31 oktober 2020 om 10:51

Ik vind Lefevere toch meer als die alt-right pundits als Shapiro of Yiannopoulos. Vegni is uiteraard de Trump van de koers.

Verder is ’t me niet duidelijk wat Lelangue juist verkeerd heeft gedaan, blijkbaar vond Patje deze week geen betere pispaal.

KnightBiker 31 oktober 2020 om 12:04

Ik vind in deze de vergelijking niet opgaan. In deze gaat het erom dat hij opkomt voor zijn renners/werknemers waar De manager van Lotto/Soudal ervoor kiest om de belangen van de koersdirecteur te verdedigen tegen de belangen van zijn renners in. Als je als team manager er niet staat voor je werknemers en je team, waar ben je dan mee bezig?
Nogal Goedkoop van Lelangue om met een foto uit de oude doos te komen: het is geen mening, geen beleid, geen argument. Eigenlijk precies wat Lefevre zegt: waait met de mening van het gezag mee, omdat dat bij de cultuur hoort.

(Ik vind Lefevre verder ook niet te pruimen, vaak kort door de bocht maar in deze wel consistent, al viel hij zijn renners in het verleden ook wel publiekelijk af als ze niet presteerde)

Trump, in deze is president voor iedereen, maar behartigd nog steeds alleen het belang van 1 groep (en vooral zichzelf) en dat is waar de vergelijking niet opgaat.

doorak 31 oktober 2020 om 16:33

Juist @Knightbiker. Men kan zeggen wat men wil van PL maar hij komt altijd op voor zijn personeel. En het is een juiste conclusie dat JL meer een politieker is die indien ten koste van het eigen personeel de “zakenpartners” niet tegen de haren in durft wrijven.

PL is erg direct en soms impulsief, verdedigt het fort met hand en tand, soms wellicht wat veel. Echter iedereen die zaken met hem gedaan heeft weet, een woord een woord een man een man. Je spreekt iers met hem af, geet elkaar de hand en al komt het niet op papier, de afspraak staat. Ook wanneer eea later formeel in een ovdreenkomst wordt beschreven blijft de kern vd afspraak exact zoals mondeling overeengekomen.

Dat zegt veel in de huidige wereld.

KimJungPoels 31 oktober 2020 om 10:38

Bah bah, heel af en toe kan ik ergens weer respect opbrengen voor wat Lefevre allemaal voor elkaar heeft gekregen in het wielrennen.

En dan breekt hij het binnen een week weer af door zo’n ontzettende nare gast te zijn. Waar is dat constant uithalen naar Jan en alleman nou precies voor nodig?

doorak 31 oktober 2020 om 16:36

Hij reageerd terecht en zeker wanneer publiekelijk JL wordt omschreven als een soort PL maar totaal contrair handelt mbt zijn personeel.
De baas dient te faciliteren, ervoor zorgen dat alle randvoorwaarden perfect zijn en afspraken worden nagekomen. Daarnaast komr de baas op voor zijn personeel ipv zijn eigen belangen in dit netwerk met uci en organisaties laten prevaleren.

Chasse_patate 31 oktober 2020 om 10:50

Geef deze man aub geen podium.

Tuubke 31 oktober 2020 om 11:00

Dat heeft hij al: in Het Nieuwsblad. Maar laat het vooral daarbij blijven. Wie interesse heeft in zijn opinie, kan een abonnement nemen.

Groetjesaandevoetjes 31 oktober 2020 om 11:22

Het levert Wielerflits clicks op. Beste wat we kunnen doen is dit soort Lefevre berichten negeren. Het is echt een triest mannetje geworden. Award voor verongelijkte kleuter zou deze week eigenlijk naar Vegni gaan, maar dat kon Patje natuurlijk niet aan, dus moet hij zich ook mengen

AdZ 31 oktober 2020 om 11:28

Whoeeaahh +1

Panache 31 oktober 2020 om 11:43

Maar hoe meer wij er over klagen en het wanstaltelijk vinden, des te meer het fatsoenlijke sponsoren zal afschrikken. Juist door keer op keer (op de inhoud) zijn uitlatingen af te keuren bespoedigt dit zijn vertrek via de achterdeur.

Romāns Vainšteins 31 oktober 2020 om 13:11

Lefevere krijgt geen podium, hij bestormt het. Volledig onnegeerbaar en altijd controversieel. 50% iets nuttigs zeggend, 50% er flink en onbeschoft naast zittend.
Hij is best op leeftijd dus veel veranderen gaat ie niet.

harryjohan71 31 oktober 2020 om 10:51

Indirect zegt hij hier dat hij zijn renners verdedigt ook al vindt hij dat ze zoals Bennett een gevaarlijke / ongeoorloofde actie in de sprint heeft uitgehaald. Verdedigen om te verdedigen is nooit goed. Geef gewoon je eerlijke mening over een voorval, dat helpt het wielrennen vooruit. Voorvallen altijd verdraaien in het voordeel van je eigen team, maakt je team/renners en sponsor ongeloofwaardig.

Gebruikersnaam 31 oktober 2020 om 10:56

Dat is gewoon de maatschappij anno 2020. Dat gaat niet meer over standpunten/factoren inschatten en dan zelf een standpunt kiezen. Nee, het is gewoon steeds “wij” tegen “hen”, je kiest eerst de kant en dan zoek je daar wel argumenten voor. Of Trump nu iets goed of slecht doet, een hoop zullen hem automatisch verdedigen, een hoop zal hem automatisch aanvallen, wat hij nu juist deed maakt niet uit.

Of toegepast op wielerflits, bij sommigen zal elk nieuwtje over Jumbo, Sunweb, “een Belg” of andere stokpaardjes automatisch worden aangegrepen om aan te vallen of te verdedigen. Al wordt kritiek soms wel verborgen onder denigrerend lof, waar iedereen gelukkig doorheen prikt.

Panache 31 oktober 2020 om 11:45

Juist. Behalve dan dit dit een nieuw verschijnsel is. Helaas van alle tijden. Bijna dierlijk gedrag uit het reptielenbrein, dit gaat evolutionair vér terug.

peervaneynthoven 31 oktober 2020 om 14:37

Lefevere en eerlijkheid, een contradictio in terminis.Dat heeft het (verre) verleden al duidelijk aangetoond.Deze man heeft decennialang zijn mond gehouden over het verleden van de wielersport en geen enkele bijdrage geleverd aan een schonere aanpak. Als je als bedrijf het imago van je laminaatvloeren en kunststofkozijnen wilt benadrukken met zo een ‘uithangbord’ dan zou ik daar als sponsor toch een paar vraagtekens bij zetten. Of op zijn minst eens met die man om tafel gaan zitten om niet alleen over geld ,maar ook over imago te praten. Aan damagecontrol te doen om de hoeveelheid bagger die hij over anderen uitstrooit te stoppen en hem op zijn verantwoordelijkheid te wijzen. Ook voor jongeren,maar dit terzijde.Ík zou in ieder geval niet voor een ‘eerlijk’ kozijn noch voor een ‘eerlijke’ vloer gaan. Ik houd van echte ‘eerlijke’ materialen. Het woord “Elegant” blijkt dan plotseling een hyperbool.

doorak 31 oktober 2020 om 16:45

Peer, kennelijk weten de managers van Quickstep, Lidl, Deceuninck etc. zeer goed wat ze doen. Hoeveel bedrijven heb jij al geleid?
Heb je al eens zaken met PL gedaan omdat jij beweerd dat hij niet integer is? Nee dus.
Je komt met nonsens aan zoals het verleden en doping dat hij fout is omdat hij er ners over heeft gezegd. Hij heeft wel aangegeven dat in het verleden het helaas niet mogelijk was te winnen zonder doping, level playingfield dus.
Bvendien en de reden waarom ik reageer, jij hebt blijkbaar geen ervaring met eigen personeel anders weet je dat je niet jezelf uit mag laten over zaken die persoonlijk zijn per sporter. Dat is aan de sporters zelf, niet aan de baas en al zeker niet gezien het feit dat er instanties voor zijn om lieden te betrappen en te straffen en in een wereld waarin 85% doping gebruikte het niet aan de baas is om achteraf zich als een heilige te gaan gedragen wat dan ten koste gaat van individuen. Doe je dat dan willen velen niet meer voor je werken, ook in deze tijd niet ook al hebben ploegen een machtspositie met groter aanbod renners dan er plekken zijn. De toppers kiezen dan voor een wel betrouwbare baas.

Glorious 31 oktober 2020 om 10:51

Lefevere is echt een vreselijke megalomane man. Wat een ziekelijke zelfoverschatting en arrogantie, bah.

S. Morgenstern 31 oktober 2020 om 10:55

Lelangue is een kwast, maar wanneer zo’n scherts figuur als Lefevre je dat probeert wijs te maken, ga je toch vermoeden dat het wel mee zal vallen..

Marik 31 oktober 2020 om 10:57

Denk dat Ome Patrick inhoudelijk wel een punt heeft, alleen hij moet tegen zijn eigen imago opboksen. Wat hij doet is hetzelfde als Van Gaal: anderen afkraken om daarmee zichzelf in de spotlight te plaatsen en te laten zien hoe fantastisch hij is.

Michelangelo 31 oktober 2020 om 11:02

Hiermee doe je Van Gaal toch wel ernstig tekort. Als coach / manager en ook als mens.

Want deze *** mag qua intermenselijke vaardigheden nog niet de schoenen poetsen van de voormalig leraar.

edit wf: nogmaals, let op je taalgebruik. we blijven niet waarschuwen

Marik 31 oktober 2020 om 11:06

De vergelijking was slechts op dit ene punt.

Edit: overigens zie ik wel meer vergelijkingen, zeker op psychologisch vlak. Dat zou jou toch moeten aanspreken :)

KnightBiker 31 oktober 2020 om 12:17

+1 al vind ik van Gaal erg gegroeid als mens de laatste 20 jaar. Vroeger was die nuance er niet. In deze, vind ik de vergelijking wel opgaan maar als brallerig, donken, Jet-set persoon met een te jonge scharrel is Lefevre niet te harden.

Wat ik in de mening van lefevre kwalijker vind is zijn oordelend gedrag MBT tot de sprints en daarbij alleen de kant te kiezen van zijn renners, in plaats van de algemeene veiligheid aan de kaak te stellen, vooral de actie van Bennet verdedigen laatst was niet erg fraai gezien het verleden.

SnellePelle 31 oktober 2020 om 10:57

Leuk!
Een ploegleider fitty, popcorn!!!

Het maakt duidelijk dat Pat maar één principe heeft: hand en tand zijn eigen toko verdediging zonder kleuring of weging van enig moraal besef.

Marik 31 oktober 2020 om 11:00

Vergeet de zelfverheerlijking niet.

KnightBiker 31 oktober 2020 om 12:19

Ja, maar daar ben je als ploegleider toch ook voor? Als hij als voorzitter van de UCI nog steeds alleen het belang van 1 partij zou behartigen, dan zou het verkeerd zijn.

doorak 31 oktober 2020 om 16:53

Lefevre zou inderdaad vaker tot 10 kunnen tellen en wellicht iets meer diplomatie en bescheidenheid mogen tonen.
Het neemt niet weg dat hij doet wat de baas hoort te doen; zijn personeel beschermen en hun belangen, en anderen die zijn “naam, karakter” toegeschreven krijgen maar die juist tegenovergesteld handelen dit aan de orde te stellen. Velen hier lijken obsessief Patje bashers, prima, het is slechts vermakelijk ook al zit er vaak kern van waarheid in.

Echter al deze lieden wanneer ze een baas hebben die hun uitleverd tov de klanten of zakenpartners of bij geschillen direct aangeeft; schuld personeel, jij dus, zouden toch echt liever in dat geval een baas als PL hebben. Dat bepaalde lieden dat zelfs niet zullen herkennen zegt meer over deze dan over PL.

Cochise 31 oktober 2020 om 11:04

Zolang zijn zinvolle acties en meningen minder prominent op sites als deze verschijnen dan zijn ondoordachte uithalen naar anderen zal er niet veel veranderen. Hij krijgt hier bijna een dagelijkse rubriek, dan moet je ook niet hypocriet doen.
Hoewel ik hem ook allesbehalve de juiste man vindt voor deze kritiek zit er hier wel een grond van waarheid in en geeft hij een opmerking die meerdere volgers ook al gaven na dat politiek correct maar allesbehalve collegiaal getweet van Lelangue. Als Lelangue op deze manier z’n eigen renners te kakken zet geef je alleen meer munitie aan Vegni om de dictator uit te hangen.

Marik 31 oktober 2020 om 11:08

Cochise, als het klopt wat jij zegt en Lefevre hier bijna dagelijks een rubriek krijgt, dan kun je niet anders stellen dat hij heel veel ondoordachte uithalen heeft toch? Dus hiermee haal je je eigen stelling onderuit.

Panache 31 oktober 2020 om 11:48

Wat je eigenlijk zegt is dat Lelangue voor zijn renners moet opkomen terwijl hij zelf schijnbaar een andere mening heeft?

Cochise 31 oktober 2020 om 12:16

@Marik: uiteraard. Het moet hier altijd zo zwart-wit zijn. Alsof een mening per definitie in de prullenbak moet omdat ze van Lefevere komt of dat een renner per definitie antipathiek is omdat hij in een Deceuninck-truitje rijdt. Ik vind 3/4e van zijn tweets ondoordacht (op de verkeerde manier, tegen de verkeerde persoon, vanuit de verkeerde insteek) maar dat neemt niet weg dat hij ook soms zinvolle dingen te zeggen heeft. Ook hier vind ik het dus niet zwart-wit. Lefevere is de laatste die zich hiermee moet bemoeien, máár hij heeft wel gelijk.
@Panache: dat klopt. Niet in het extreme zoals Lefevere dat doet (dat blind blijven verdedigen van Bennett).

doorak 31 oktober 2020 om 17:01

+1 Cochise.
Overigens zei gisteren bij Eurosport Karsten Kroon eea wat de stelling van Lefevre onderschrijft mbt Bennet.
Dat er geen renner en al zeker sprinter is die zich uit zijn eigen treintje laat duwen door een renner van een andere ploeg die het wiel voor jou waar jij “in” rijd wil innemen wat alleen kan door jou opzij te dwingen door zichzelf ervoor of tegen jou aan te kwakken.
De normale reactie is dan om of met je stuur een beuk te geven op zijn stuur of kont of je schouder te gebruiken om je niet opzij te laten dwingen.
Dat was de essentie waar Kroon en Lefevre en overigens meer oud renners hierover aangeven. Dat hij zijn hoofd gebruikt om af te houden, ach men roept direct kopstoot maar als je wel eens een echte kopstoot gehad hebt weet je dat dit hetzelfde is als de schouder of je stuur gebruiken.

Lalsacien 31 oktober 2020 om 11:05

Herhaling van zetten.
Zet hier maar een slotje op.

Michelangelo 31 oktober 2020 om 11:08

Zou er iemand in de omgeving van de nare narcistische man zijn die tegen hem zegt: "Patje, je ziet het helemaal verkeerd, je kunt beter even je snavel houden". Ik vraag het me oprecht af. Net zoals die Amerikaanse president omgeven is met jaknikkers en kontenkruipers.

Ik zou eigenlijk de sponsoren van deze ploeg willen oproepen om een keer met deze *** te praten.
edit wf: pas je taalgebruik aan

Want door deze man krijg ik bijna persoonlijk een hekel aan vloeren van Quickstep en zal ik nooit meer kozijnen van Deceuninck kopen, terwijl het een eigenlijk weinig met het ander te maken heeft.

Voor mij krijgt Lotto Soudal ineens nog wat meer sympathie door dit soort geblaat van de brulboei. Ik hoop dat we de komende tijd ook bij Sporza wat meer Lotto en wat minder DQS gaan zien en horen.

Bertvd 31 oktober 2020 om 11:28

Fout nummer één bij een narcist; tegen hem ingaan

Polleke 31 oktober 2020 om 11:25

Klopt volledig,, die Lelangue is een gatlikker buiten categorie… niemand spreekt het uit, Levevre wel, hulde…

harryjohan71 31 oktober 2020 om 11:29

@Polleke Wat is jouw mening dan over Lefevere?

Polleke 31 oktober 2020 om 11:44

Dat hij in deze gelijk heeft…

Panache 31 oktober 2020 om 11:49

Zijn er voorbeelden van gatlikken die je wilt delen, Polleke?

Polleke 31 oktober 2020 om 12:02

Dat heeft Lefevre net voor ons gedaan…

nickdt 31 oktober 2020 om 12:41

Lol. Als iemand een gatlikker is, is dat Lefevere wel.

Bertvd 31 oktober 2020 om 11:27

Lefevere is de Trump van het wielrennen. Zie ook zijn Twitter reactie op de declassering van Bennett. Heel zielig eigenlijk

Frank V 31 oktober 2020 om 11:32

Heerlijk, die schuimbekkers op zaterdagmorgen. Meer van deze meningen en wijsheid graag!

klimmer99 31 oktober 2020 om 11:36

Er is maar 1 persoon die iets van wielrennen kent en volgens Patje is hij dat. Niemand mag fietsen in de buurt van zijn renners en ze moeten in de spurt braaf achter zijn spurter.

Panache 31 oktober 2020 om 11:37

"Ik ga mijn eigen mensen nooit publiekelijk afvallen. Ik verdedig Fabio Jakobsen en ik verdedig Sam Bennett, ook al stoot ik daarmee veel mensen tegen de borst"

In een notendop het probleem. Waarheid, ethiek en rechtvaardigheid hebben niets te maken met wie je familie, vrienden of renners zijn. Lefevere is daarom niet in staat om inhoudelijk te discussiëren. Een discussie over Lelangue is voor Lefevere niets meer dan een wij tegen zij discussie, meer diepgang heeft de man niet.

Vlinder 31 oktober 2020 om 14:52

Eens, hij schermt met ‘zijn renners verdedigen’. Ik vind het persoonlijk meer zijn eigen ego verdedigen. Alsof zijn renners een soort verlengstuk van zijn ego zijn. Zoiets als overbeschermende ouders. Dat is ook niet vanuit liefde (al denken ze van wel) maar vanuit een gebrek aan vertrouwen in hun kind. Het gaat bij Lefevre vaak niet over zijn renners maar meer om zijn imago en daarmee ook het imago van zijn team, zijn doen het volgens hem eigenlijk nooit verkeerd. Hij lijkt totaal niet genuanceerd te kunnen kijken naar zaken, althans ik merk het niet. Jumbo Visma hebben dat bijvoorbeeld met het incident van Groenewegen veel beter en volwassener aangepakt. Ze hebben toen recht gedaan aan ‘dader’ en ‘slachtoffer’.

worldtour 31 oktober 2020 om 11:40

Een interview met pat is altijd vermakelijk. Het gaat natuurlijk nergens over. (Er zal wel ergens een oude rekening openstaan) Was helemaal geen aanleiding toe.

Pat toch waar maak je je druk om. Straks de meest succesvolle wielerbaas allertijden als je met pensioen gaat. Je hebt bakken met geld. Don t worry be happy

Zou zeggen laat gaan…

Geit in mijn Kelderman 31 oktober 2020 om 11:51

Ik kan toch wel genieten van Lefevre hoor. Altijd vol op het orgel, altijd in de aanval. Nog wel zalig in die wielerwereld met al die bedeesde figuren.

FDJ 31 oktober 2020 om 12:04

Uitgesproken zijn is prima, maar wat Lefevre doet is structureel mensen beschadigen door te reageren vanuit emotie. Twee kopstoten van Bennet kunnen potentieel net zo aflopen als het duel Groenewegen/Jakobsen. De actie van Cav ten opzichte van Veelers destijds ook, Alaphilippe in LBL net zo… Als je dan de boel vanuit emotie structureel opstookt en daarin een behoorlijke dubbele moraal en heb je ze niet alle 24 in een kratje.

tvm 31 oktober 2020 om 11:53

Toen Alaphilippe wereldkampioen werd, vroeg hij (Julian) of Patrick trots was op hem.
Dat vond ik toen niet zo fris. Alsof hij een soort goedkeuring nodig heeft van hem, terwijl hij nota bene een van de beste van de wereld is.
Meer opmerkelijk was misschien wel dat Patrick zelf dit wereldkundig maakte. Alsof hij indirect wilde laten merken hoe blij Ala met hem is (of zou moeten zijn) als ploegleider.

Stablinsky 31 oktober 2020 om 13:27

@tvm. Je oordeelt op basis van te weinig informatie. Hiermee gaf Lefevere enkel aan wat voor iemand Julian is, dit ging dus absoluut niet over hemzelf. Allaphilippe is gewoon zo, ontzettend beleefd en nederig. Toen zijn vader de eerste keer op bezoek kwam bij ´Armee de Terre´, de Franse ploeg waar hij ooit reed, was diens eerste vraag aan de ploegleider of Julian wel beleefd was. Het zit in de familie: bedeesd en vriendelijk. Dit staat los van de discussie vandaag, maar de desinformatie die je geeft wilde ik even rechtzetten.

adelaarvanantwerpen 31 oktober 2020 om 13:28

Nee Alaphilippe is gewoon heel emotioneel en kijkt heel hard op naar Lefevere. Toen hij met Lefevere naar een twee sterren restaurant ging was hij aan het wenen omdat het de eerste keer was dat hij in een sterrenrestaurant was geweest. Hij zei ook tegen Patrick: ik weet dat gij veel met Evenepoel bezig bent, maar gij gaat mij toch ook nooit laten gaan. Jij ziet gewoon het respect van Alaphilippe tov van Lefevere en jij ziet dat ook bij alle andere ploegmaten.

Dion 31 oktober 2020 om 16:08

Klinkt eerder als het Stockholm syndroom.

dikkechaap 31 oktober 2020 om 11:53

A oke, dus Lelangue is geen rabiate sekteleider.

Jean Dumas 31 oktober 2020 om 12:01

De wielersport wordt er niet leuker op in coronatijden. Het gebrek aan solidariteit en beschaving, kort gezegd het onvermogen de hiërarchische twintigste eeuw te verlaten voor de meer netwerkgerichte eenentwintigste, ligt er alleen maar dikker op.

A.M.M. Jonkers 31 oktober 2020 om 12:02

Zijne Grijze Eminentie P.L.:
Geen aandacht meer geven……..

jonglins 31 oktober 2020 om 14:12

Ik vind Lefevere een nare vent, net als vele anderen hier.
Maar volgens mij heeft het niet zoveel zin de persoon hier voor de zoveelste keer zwart te maken, maar kunnen we beter ingaan op het punt dat hij maakt: hij neemt het iemand kwalijk die zijn medewerkers afvalt, die voor hun rechten opkomen. Dat is Lefeveres goede recht en ik ben het nog met hem eens ook. En dat komt niet vaak voor.

Er wordt vaak hard geroepen dat renners meer moeten opkomen voor hun rechten. Nu gebeurt dat eindelijk en gaat een van hun bazen daar in de media tegenin. Bah!

Ik ben fan van Lotto-Soudal maar met deze man aan de leiding vraag ik me af hoe lang dat nog gaat duren.

peervaneynthoven 31 oktober 2020 om 14:40

@harriejohan71.Lefevere en eerlijkheid, een contradictio in terminis.Dat heeft het (verre) verleden al duidelijk aangetoond.Deze man heeft decennialang zijn mond gehouden over het verleden van de wielersport en geen enkele bijdrage geleverd aan een schonere aanpak. Slechts zwijgen was zijn houding. Als je als bedrijf het imago van je laminaatvloeren en kunststofkozijnen wilt benadrukken met zo een ‘uithangbord’ dan zou ik daar als sponsor toch een paar vraagtekens bij zetten. Of op zijn minst eens met die man om tafel gaan zitten om niet alleen over geld ,maar ook over imago te praten. Aan damagecontrol te doen om de hoeveelheid bagger die hij over anderen uitstrooit te stoppen en hem op zijn verantwoordelijkheid te wijzen. Ook voor jongeren,maar dit terzijde.Ík zou in ieder geval niet voor een ‘eerlijk’ kozijn noch voor een ‘eerlijke’ vloer gaan. Ik houd van echte ‘eerlijke’ materialen. Het woord “Elegant” blijkt dan plotseling een hyperbool.

williams 31 oktober 2020 om 14:46

You hate him or you love him maar als ploegleider heeft hij geen gelijke, wat hij klaarspeelt met zijn budget is ongezien. Heeft een hechte ploeg en dat al jaren dus zo een onmens zal het wel niet zijn. Bij hem worden renners toppers, helaas is het steeds veel minder als ze vertrekken. Hij zegt wat hij denkt en is altijd correct en een woord is een woord. En geen enkele renner heeft ooit een slecht woord over hem klaar, misschien kennen zij hem wel beter dan wij ?

Headlines

Materiaalzone

Populair