Patrick Lefevere denkt aan Tourdebuut Remco Evenepoel in 2024

woensdag 13 juli 2022 om 14:27
Patrick Lefevere denkt aan Tourdebuut Remco Evenepoel in 2024

foto: Cor Vos

Als het aan Patrick Lefevere ligt, zien we Remco Evenepoel in 2024 pas debuteren in de Tour de France. Dat heeft de teambaas van Quick-Step-Alpha Vinyl laten weten in gesprek met La Dernière Heure. “Ik zou hem graag nog een keer in de Giro zien voordat hij de Tour in 2024 ontdekt”, aldus Lefevere.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

“Maar ach, misschien verander ik nog van gedachten. Alleen dwazen veranderen niet van gedachten”, voegt Lefevere daar nog aan toe. Wel is de excentrieke manager ervan overtuigd dat Evenepoel gemaakt is voor grote rondes. “Ik wil geen vergelijkingen maken, maar renners als Chris Froome hadden vijf of zes grote ronden nodig voordat ze begonnen te winnen. Ik ben een geduldig persoon en Remco is nog maar 22.”

Giro d’Italia
En dus is Lefevere voorzichtig. Daarbij wijst hij ook naar de Giro d’Italia van 2021, waarin Evenepoel zijn debuut maakte in een grote ronde. “Vorig jaar hebben we de fout gemaakt Remco naar de Giro te sturen. Dat was voorbarig. Zo’n fout wil ik niet nog een keer maken. Daarom hebben we besloten om hem dit jaar niet naar de Tour te sturen”, zegt hij. Wel start Evenepoel in de Vuelta a España. “Het doel zal zijn om te zien wat hij kan in het algemeen klassement.”

“Anders heeft het geen zin om over Remco als renner voor de grote rondes te praten. Je kan niet leren zonder te proberen”, legt Lefevere uit. “Het is waar dat de Spaanse beklimmingen geen geschenk zijn voor hem, maar hij kan misschien in andere etappes schitteren. Er zijn ook nog tijdritten.”

Dit artikel delen:

20 Reacties

vevie 13 juli 2022 om 14:33

The Terminator eet hem levend op. Hij moet echter wel gewoon naar de Tour. Heeft genoeg klasse om in elke grote ronde een etappe te winnen. In de Vuelta zie ik hem zeker een etappe winnen. Echter gaan ze hem bergop zwaar pijn doen. Patje geeft al aan dat de Spaanse beklimmingen hoofdpijn zijn en dat klopt. Daarnaast staan er enorm sterke mannen aan de start straks. In de breedte sterker dan de Giro in 2021. Wordt een hele zware kluif om daar top 5 te rijden. Top 10 zou moeten lukken.

Bontempi1962 13 juli 2022 om 18:31

Je bent inmiddels ingehaald door de tijd gezien je opmerking over de terminator. In het wielrennen is kortom alles mogelijk

jan jansen 13 juli 2022 om 15:33

Remco is de beste
Hup Remco.
Remco kan het verschil maken zodat de tour weer spannend wordt

Marik 13 juli 2022 om 17:26

Hoe zie je dat voor je Jan? Is Vingegaard een klasse apart, of is Pogi dat?

de adelaar 13 juli 2022 om 15:51

Ik denk er ook aan en nu?

wimvl 13 juli 2022 om 17:24

De tijd zal ons de oplossing geven op onze vragen. Ik blijf echter geloven in zijn kunnen. Indien hij niet een goed eindklassement kan rijden is het dan ook maar zo. Ik heb al enorm veel plezier beleefd aan deze renner. Altijd koers als hij mee doet.

de adelaar 13 juli 2022 om 17:51

Denk dat Remco gaat huilen als ie in het wiel zit bij een Pogi of Vingegaard

Lalsacien 13 juli 2022 om 19:40

Er kunnen beter geen voorspellingen gedaan worden…

Jean Dumas 13 juli 2022 om 17:51

Belachelijk om zo lang te wachten. Hij is al prof sinds 2019.

zietemgaan 14 juli 2022 om 09:45

Ooit was er een tijd, nog niet zo lang geleden, dat je als 22 jarige kwam piepen, gestaag groeide en pas rond je 27 een gooi naar winst deed, dat wordt blijkbaar vergeten door de uitzonderlijke situatie rond Pogacar, Bernal etc. Laat Remco maar de lange opbouw volgen: who knows :)

Klaas Foppen 13 juli 2022 om 18:01

Wat ik zo apart vind aan de ene kant brengen ze hem zogenaamd langzaam en op andere momenten juist super snel. Weten ze zelf wel wat voor beleid ze hebben?

Eroba 13 juli 2022 om 18:07

How can I make this about me

Angelo Pauwels 13 juli 2022 om 18:45

REV zal nog een grote meneer worden in het rondewerk, wie hem nu al afschrijft kent niks van koers.

Ronny0114 14 juli 2022 om 11:43

We gaan hem in de Ronde van Spanje , nog eens door het ijs zien zakken !

popol 14 juli 2022 om 21:24

Een artikel dat gaat over zowel Patlef als Evenepoel, en nog maar 14 reactie sedert gisteren? Is er daar een gigantische internetpanne boven de Moerdijk, of hoe zit dat jongens? Dit kan toch veel beter, nietwaar?

Merzbow 14 juli 2022 om 23:03

Als Belg zijnde en bij deze dus ook landgenoot van Evenepoel geloof ik eerlijk gezegd toch ook minder en minder in zijn toekomst als ronderenner. Rondjes van een week met tegenstanders van goeie kwaliteit zijn zelfs al te moeilijk voor hem om te winnen.

Dan doel ik op dit seizoen alwaar hij door het ijs zakte in de bergritten in achtereenvolgens:

– Ronde van Valencia
– Tirreno-Adriatico
– Ronde van het Baskenland
– Ronde van Zwitserland (alle bergritten)

Dan geloof ik meer in Cian Uijtdebroeks als toekomstig ronderenner. Als die het dan niet wordt zitten we hier in België met een probleem. Want bij de beloften zit ook niks waarvan je denkt dat zou wel eens een ronderenner kunnen worden. Dat merk ik toch op na 2 etappes in de Giro Ciclistico della Valle d’Aosta – Mont Blanc.

Alfons Haavers 14 juli 2022 om 23:36

Ach dan doen we het gewoon zonder ronderenner toch? Zo hebben we het de voorbije decennia als natie tenslotte ook overleefd.

Mijn vlakke land van Brel nog eens door de boxen en weer door.

Merzbow 14 juli 2022 om 23:53

@Alfons Haavers

België is een wielerland. Dus wat renners voor het rondewerk zouden hier ook wel aanwezig mogen zijn. Van het type renners voor het klassieke werk hebben we hier zo’n 10000. Ruwe schatting uiteraard.

Maar het ligt hier ook gewoon aan de KBWB. Zie naar het profiel van de komende Belgische kampioenschappen: hoe vlakker, hoe liever.

Napoleon 15 juli 2022 om 00:14

Dingen kunnen snel veranderen… 5 jaar geleden had Slovenië ook geen klassementsman, werkte Vingegaard nog op de visafslag.

popol 15 juli 2022 om 19:59

@Napoleon. Inderdaad, 5 jaar geleden was er geen enkele prof uit Slovenië zelfs maar in staat een kermiskoers te winnen, en toen kwam dokter Schmidt op de proppen. Echt onwaarschijnlijk dat niemand dat schijnt door te hebben…

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone