Patrick Lefevere: “BORA-hansgrohe wilde Bennett ruilen voor Hodeg”

woensdag 23 oktober 2019 om 18:45
Patrick Lefevere: “BORA-hansgrohe wilde Bennett ruilen voor Hodeg”

foto: Cor Vos

BORA-hansgrohe wilde Sam Bennett aan Deceuninck-Quick-Step verruilen voor Alvaro José Hodeg. Althans, dat is wat Patrick Lefevere vertelde aan CyclingNews. “Maar we zijn geen voetbalteam.”


“BORA-hansgrohe was geïnteresseerd om renners te ruilen, maar ik heb geweigerd”, vertelt Lefevere. “Ze wilden Hodeg graag hebben, maar daar had ik geen interesse in. Ik heb de ballen niet om op een 23-jarige jongen af te stappen om hem te vertellen dat hij naar BORA-hansgrohe gaat.”

Bennett wordt al geruime tijd gelinkt aan Deceuninck-Quick-Step, maar volgens Lefevere ligt de bal nog steeds bij BORA-hansgrohe en de Ier. “Zijn transfer is niet afhankelijk van mij, maar van hem en zijn overeenkomst met BORA-hansgrohe. Ik kan geen coureur contracteren als hij al een contract heeft.”

“Hij zegt dat hij geen contract heeft, maar BORA-hansgrohe zegt van wel”, aldus de Belg. “Ik zit hier in mijn stoel te wachten. Dat is het enige wat ik momenteel kan doen.”

Dit artikel delen:

21 Reacties

hartstikkebedankt 23 oktober 2019 om 18:47

Bijzonder verhaal, misschien een optie in het contract op 1-jarige verlenging eenzijdig van de kant van Bora?

havana 24 oktober 2019 om 12:12

Het verhaal is dat Bennett mondeling akkoord zou hebben gegeven aan Bora. Daarna kwam DQS met een voorstel en toen wilde Bennett alsnog naar die ploeg. Hij dacht dat dit zou wel zou lukken aangezien er nog niks op papier stond. Maar Bora zegt: een mondelinge ovk is gewoon rechtsgeldig. En juridisch gezien is dat gewoon zo (ervan uitgaande dat het verhaal inderdaad klopt).

lander luypaert 23 oktober 2019 om 18:51

Als Bennett niet naar DQS gaat zal de ploeg volgend jaar toch minder zeges hebben dan dit jaar.
Wel grappig op cyclingnews staat er dat Lefevere zegt "we kopen en verkopen geen renners we zijn geen voetbalteam" dan moet hij eens goed nadenken wat ze 8 maand geleden met Gaviria gedaan hebben :P

john 23 oktober 2019 om 19:24

Die speknek spreek zich wel vaker tegen

KnightBiker 24 oktober 2019 om 00:14

1 als je geen geld hebt (toentertijd te weinig sponsorgeld) worden dat soort afwegingen anders. 2 Gaviria Wilde zelf ook ivm met een beter salaris)

Maar ik denk niet dat als het onder zijn voorwaarden gaat dat Levevre er moeite mee zou hebben en wil gewoon geen speelbal zijn van andere ploegen.

Ik vraag me wel af waarom Viviani zonodig weg wilde: DQS was een hele goede ploeg voor hem. Ik denk dat Levevre gewoon niet veel wil betalen voor een sprinter.

Peter Lippens 24 oktober 2019 om 19:39

Gaviria was volgens mij gewoon einde contract maar Lefevere werkt bij sommige Noorderburen blijkbaar als een rode lap op een spier

Samlambeej 24 oktober 2019 om 19:45

@Knightbiker
Viviani wou niet weg.

@Peter Lippens
Denk je?

Rawolf 23 oktober 2019 om 19:11

raar dat Bora met alle geweld 3 sprinters wil. Lijkt me veel kopmannen als je ook nog voor klassementen gaat.

Jean Dumas 23 oktober 2019 om 19:22

Zo verkeerd ging het dit jaar niet.

Thoin 23 oktober 2019 om 21:38

Hebben in elke ronde minstens een rit gewonnen en reden top vijf in de Tour. Majka 6de in Giro en Vuelta.
Sagan groene trui gewonnen.
Ga maar eens na wie beter deed? Jumbo kan er langs gaan staan.
DQS won niet in de giro en reed geen klassement in Giro en Vuelta…

FDJ 24 oktober 2019 om 09:14

@Thoin het lijstje Jumbo is toch beduidend indrukwekkender.

Giro: 3e Algemeen Klassement plus 2 ritzeges

Tour 3e Algemeen Klassement plus 4 ritzeges

Vuelta Eindwinnaar, winnaar puntenklassement plus 2 ritzeges.

Covadonga 23 oktober 2019 om 19:20

Ik heb de ballen niet. Ok, weten we dat ook weer.

Samlambeej 23 oktober 2019 om 20:01

Geen voetbalteam idd, meer een tweede familie voor die renners en personeel.

Panache 23 oktober 2019 om 20:23

Lefevere bedoelt: ik gooi het in de media en misschien hapt Hodeg wel toe, hoef ik het niet te vragen. Neem aan dat het trouwens Hodeg + 1 miljoen is, want de waarde van deze renners is ongelijk.

Samlambeej 23 oktober 2019 om 21:14

Hoe gaat Bennett dat miljoen in godsnaam terugverdienen? DQS die bijbetaalt? Nee, dat zie ik niet gebeuren.

Thoin 23 oktober 2019 om 21:40

Bennett kan makkelijk 4 ritten winnen in Giro en Vuelta samen.
Kan puntentrui winnen in giro.
Hij is samen met Groenwegen, Ewan en Viviani de beste sprinter van het moment.
Dat zijn zaken die Hodeg en Jakobsen niet kunnen. Trouwens Hodeg ligt redelijk zwaar in de lippenmand, Bora gaat die nu niet overnemen hoor

Bazzz 23 oktober 2019 om 21:56

Lijkt me echt een bullshit verhaal!

kielabokki 23 oktober 2019 om 23:20

Pat is de Iceberg Slim van de wielerwereld. El chulo.

Pietspeed 24 oktober 2019 om 00:02

Tis toch ook een geweldige patjepeeër. Altijd de vermoorde onschuld, mijn naam is haas. Linkebal in positieve zin dan

Sonsbach Allstars 24 oktober 2019 om 07:31

Leuk dat wij dit nu weten, maar allesbehalve chique om dit naar buiten te brengen natuurlijk

SolitaryShell 24 oktober 2019 om 18:22

Het liefst zou hij dus Hodeg zonder pardon inruilen voor Bennett, maar hij durft hem dat niet rechtstreeks te vertellen.

Fijn om te weten voor die jongen.