Patrick Bevin euforisch: “WorldTour-zeges zijn zo lastig te behalen”

Door , woensdag 16 januari 2019 om 10:49

foto: Cor Vos

CCC heeft als doelstelling om dit seizoen minstens twintig zeges te behalen. Daarvoor hoeft het nog maar achttien keer te winnen en dat dankt de Poolse ploeg aan Patrick Bevin. Na zijn Nieuw-Zeelandse tijdrittitel, sloeg hij ook een dubbelslag in de tweede rit van de Tour Down Under. “Dit betekent veel voor me”, zegt hij in een persbericht.


Bevin maakte indruk met een lange eindsprint, waarin Caleb Ewan en Peter Sagan geen steek dichterbij kwamen. “Het is lang geleden dat ik zo’n goede sprint reed”, vertelt de 27-jarige Nieuw-Zeelander. “Ik heb hard aan mijn tijdrit gewerkt de voorbije winter en de kracht die ik daardoor op deed, maakt het nu iets makkelijker voor me. En ik had ook goede benen. De ploeg zou werken voor Jakub Mareczko en ik had een vrije rol. Toen Luis León Sánchez vertrok na die valpartij, wist ik dat ik moest proberen om hem als springplank te gebruiken. Als ik had gewacht, had ik de sprinters namelijk nooit kunnen kloppen!”

Dinsdag zat Bevin mee in de vroege vlucht en hij sprokkelde onderweg vijf bonus seconden. Aan de meet pakte hij er vandaag weer tien, waardoor hij ook de nieuwe leiders is. “We vechten voor alles wat we kunnen bemachtigen”, zegt de CCC-renner. “We zijn een heel nieuwe ploeg met een compleet andere mindset en andere doelen. Ik wilde ook geen tijd verliezen met het oog op het klassement. Het is nu nog een dikke week, maar donderdag is meteen erg lastig. Het is mijn vierde Tour Down Under en ik denk dat de vierde rit de zwaarste is die ik hier ooit gedaan heb. Maar ik voel me goed en wil voor de leiding vechten.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

KnightBiker 16 januari 2019 om 10:52

@redactie – nog maar 18 keer…

HSV 16 januari 2019 om 10:59

Idd, viel mij ook op. En maar 18 zeges is ook makkelijker gezegd dan gedaan.

Youri IJnsen 16 januari 2019 om 12:01

Aangepast, zat met twee zeges in mijn hoofd. Slordig…

negti 16 januari 2019 om 11:18

Ach ja, 2+2=20. Redactie heeft vast een rekenfoutje gemaakt in hun enthousiasme. Snap ik ook wel, wie had er ooit gedacht dat CCC al zo snel 2x zoveel overwinningen als Quickstep zou hebben…..

ah-ja 16 januari 2019 om 11:34

Wat is de 2de overwinning van CCC dan?

CS5 16 januari 2019 om 11:51

@ah-ja: Bevin z'n nationale tijdrittitel op 4 januari dit jaar.

LaurentJalabert 16 januari 2019 om 11:53

Nationaal TT van Bevin.

ah-ja 16 januari 2019 om 12:33

Juist

KimJungPoels 16 januari 2019 om 11:37

Ik denk nog steeds dat ze die 20 wel eens kunnen gaan halen.

Eugert Zhupa 16 januari 2019 om 13:00

Viel vorig jaar ook al op met een hele sterke Tour of Britain. En met zijn sterke tijdrit en vrije rol kan hij wellicht goede klasseringen rijden in kleine rittenkoersen voor CCC

tvm 16 januari 2019 om 13:45

Het lijkt me dat Bevin dit rondje gaat winnen.

LaurentJalabert 16 januari 2019 om 14:32

Uhm nee.

Romāns Vainšteins 16 januari 2019 om 14:19

Alles gaat hier maar in getalletjes he.

Dit was toch echt wel een combi mazzelen / buitenkansje / precies goed timen. Zulke zeges zijn erg zeldzaam. Moet je echt als mooi meegenomen zien. Wanneer pakweg 5% vd alle zeges op deze manier behaald worden, gelijk verdeeld, hebben ze dus nu al hun joker ingezet.

Sebas 16 januari 2019 om 16:45

Prima ingezet, die joker dan. Een goed begin is het halve werk. De rest vd ploeg kan zich er aan optrekken. Jakub was ook al goed vertrokken.

Mwielerfan 17 januari 2019 om 01:36

Dat het nu gebeurd betekent niet dat de zij bij een volgend vergelijkbaar scenario opeens minder kans hebben. Mee eens dat de kans op dit scenario klein is, maar dat een ploeg hiervan profiteert veranderd de kans verdeling voor een volgend event niet