Pascal Eenkhoorn uit de roulatie na harde val in greppel

donderdag 10 januari 2019 om 20:25

foto: Cor Vos

Pascal Eenkhoorn heeft een blessure opgelopen op trainingskamp in Spanje. De renner van Jumbo-Visma kwam hard ten val toen bij een sprinttraining zijn ketting brak, waarbij hij enkele meters verder een greppel in duikelde. Over de ernst van de blessure is nog niets bekend.


“Er is serieuze schade, maar het is nog niet bekend hoe lang ik uit de running ben”, aldus de jonge coureur op social media. Op een bijgevoegde foto is te zien dat een bot bij zijn sleutelbeen niet op zijn plek zit. Twee dagen geleden kwam Eenkhoorn ook al ten val tijdens een training, maar toen zonder erg.

Eenkhoorn, die begint aan zijn tweede seizoen bij de Nederlandse WorldTour-ploeg, zou dit seizoen een belangrijke pion vormen in de voorjaarskern van Jumbo-Visma. In hoeverre deze blessure invloed heeft op zijn voorjaar, is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

16 Reacties

AlfredoBinda 10 januari 2019 om 20:31

Even crossposten uit het Jumbo topic:

Gezien de foto’s een gebroken sleutelbeen, dus met een beetje pech kan die zijn klassieke voorjaar op zijn buik schrijven want dat gaat nooit binnen 2 maanden goed genoeg herstellen om weer over kasseien te dokkeren.
Wat dus eigenlijk inhoudt dat zijn hele jaar al zowat verpest is aangezien dat zijn hoofddoel was..

Merlinappa 10 januari 2019 om 20:41

Als het een schone breuk is ben je daar binnen 2 maanden wel van hersteld hoor, helemaal op die leeftijd.
Hoop hoe dan ook dat het mee valt.

Rkromkamp 10 januari 2019 om 20:58

Als het te opereren is zitten de profs binnen 10 alweer op de fiets. Binnen 5 dagen op de rollers.

HSV 10 januari 2019 om 21:15

ziet er meer uit als pianotoetsfenomeen. dan breekt het bot niet maar springt uit het scharnier. daar ben je maanden klaar mee. spreek uit ervaring…

lnnrt 11 januari 2019 om 11:30

Ik heb ook altijd de neiging om een blessure bij de profs met mezelf te vergelijken, ik heb ooit mijn scaphoid (het handwortelbeentje onder je duim) gebroken gehad. Ik moest 8 weken het gips in, en kon na die acht weken helemaal niks meer met mijn pols. Heeft me maanden gekost. Als ik op wielerflits lees dat een prof z’n scaphoid heeft gebroken, rijdt die meestal na een paar weken alweer uitslagen…

kelderfan 10 januari 2019 om 21:22

In ieder geval is hij er toch een tijd zoet mee. Hopelijk is snel weer ok.

yo-eddy 10 januari 2019 om 22:28

lijkt inderdaad AC luxatie http://www.deschouders.nl/klachten/ac-gewricht

Veloburto 10 januari 2019 om 23:21

Waarom deed hij een sprinttraining?

Leendert82 11 januari 2019 om 00:03

Het was een heuvel-op sprint training wat heel normaal is voor de jongen die focussen op de voorjaars klassiekers.

Leendert82 11 januari 2019 om 00:18

We moeten afwachten hoelang hij uit de roulatie is. Wel enorm kl*te voor hem natuurlijk. Hoop dat de schade mee valt en nog wat van de voorjaars klassiekers kan mee pakken. Dat zal goed zijn voor zijn ontwikkeling. Gelukkig heeft TJV een grote groep jongens voor de voorjaars klassiekers. Ik denk dat Wijnants zijn plaats zal over nemen, wat het team er niet veel zwakker op maakt.

jooprioolpijp 11 januari 2019 om 09:25

beetje off-topic, maar is kettingbreuk iets dat meer voorkomt met die moderne tig-speed cassettes en navenant smalle kettingen?

hanjovdberg 11 januari 2019 om 10:13

Is duidelijk een tossy 3 ofwel banden gescheurd van A-C gewricht. Heb ik ook. Ben benieuwd of ze opereren of conservatief beleid aanhouden. Fietsen kan weer na 2 weken maar volledig belasten zal nog wel even duren.

yo-eddy 11 januari 2019 om 12:35

Tossy 2 of 3 kun je moeilijk zien op deze foto, bij Tossy 3 bijna zeker operatie als het om een sporter gaat.

hanjovdberg 11 januari 2019 om 19:12

Ben zelf sportdocent en toch wordt niet opereren aangeraden. Evenveel goede resultaten mee als operatief behandelen. Je houd alleen een bobbel (pianotoets) over. Denk alleen dat ze bij een topsporter in de acute fase voor opereren zullen kiezen. Was ie maar mtb’er. Gek genoeg kon ik dat al veel sneller weer dan racefietsen.

Samlambeej 11 januari 2019 om 15:32

Auwtch vervelend, keek wel uit naar da baaske.

HSV 11 januari 2019 om 18:53

Bedankt voor je stukken tekst uit Humo!