Pascal Ackermann verkiest Vuelta boven Giro

donderdag 18 juni 2020 om 09:37
Pascal Ackermann verkiest Vuelta boven Giro

Ackermann won begin dit jaar de Clasica Almería - foto: Cor Vos

Pascal Ackermann rijdt dit najaar één grote ronde en dat is de Vuelta a España. Aanvankelijk zou de Duitse sprinter van BORA-hansgrohe de Giro d’Italia combineren met de Vuelta, maar nu de rondes elkaar overlappen is dat onmogelijk.

Het originele plan was om Ackermann samen met Peter Sagan op te stellen in de Giro, waarna de Slowaak de Tour zou rijden en Ackermann voor zijn kansen mocht gaan in de Vuelta. Vanwege de kalenderwijziging heeft BORA-hansgrohe besloten om Ackermann en Sagan ‘uit elkaar’ te halen.

“Ik vind het heel fijn om in Italië te koersen en heb mij op de Giro verheugd, maar met de nieuwe kalender ging dat gewoon niet. In de Giro hadden we niet zo heel veel kansen op massasprints, dus hebben we besloten dat een van ons naar de Giro zou gaan en een naar de Vuelta”, zegt Ackermann tegen Radsport-News over de beslissing van de Duitse ploeg.

Polen, Tirreno en BinckBank Tour
Ackermann krijgt in de Vuelta zijn vaste helpers Rüdiger Selig, Michael Schwarzmann en Andreas Schillinger met zich mee. “Mijn hoofddoel is de Vuelta, maar we willen zo veel mogelijk wedstrijden winnen. Daarom rijd ik ook de Ronde van Polen en Tirreno-Adriatico”, aldus de sprinter, die eind juli in de Sibiu Cycling Tour in Roemenië zijn seizoen al hervat. Ook de BinckBank Tour en Gent-Wevelgem staan op zijn programma.

Dit artikel delen:

12 Reacties

De Bezemwagen! 18 juni 2020 om 09:54

Dat is gunstig voor Groenewegen. Scheelt weer een concurrent in de Giro.

Verweggistan 18 juni 2020 om 10:16

Kan ook ongunstig zijn, een ploeg minder in de achtervolging en een treintje minder om bij aan te haken.

De Bezemwagen! 18 juni 2020 om 10:18

Sagan gaat wel mee dus die willen ook wel wat meehelpen denk ik maar Sagan is als pure sprinter 9 van de 10 keer langzamer dan Groenewegen.

Natte spons 18 juni 2020 om 10:53

Sagan als tegenstander is misschien nog wel gunstiger. De etappes waar Sagan een van de favorieten is, zit Groenewegen er normaal gesproken niet meer bij. Sagan wil voor de puntentrui wel gewoon een treintje opzetten in de sprint, want ze moeten ook de klimmers achter zich houden, maar wordt dan 8/9 van de 10 keer verslagen door Groenewegen.

hartstikkebedankt 18 juni 2020 om 10:04

Heeft een mooi programma ter voorbereiding met 4 kleinere rondes en Gent-Wevelgem. Lijkt me de te kloppen man in de Vuelta, of doet Ewan ook mee?

rosencrantz 18 juni 2020 om 10:47

“Ackermann ruimt baan voor Sagan en verhuist naar Vuelta”

LB108 18 juni 2020 om 10:57

Oorspronkelijk zouden ze beide giro rijden dus klopt niet..

broekie 18 juni 2020 om 11:06

Prima, toch? Meer kans voor Groenewegen!

bomb ba 18 juni 2020 om 11:58

“Ackermann bang voor grote concurrentie in de Giro en kiest voor slecht bezette Vuelta”

chasse patat 18 juni 2020 om 12:02

“In de Giro hadden we niet zo heel veel kansen op massasprints…” aldus Pascal Ackermann. Dan lijkt mij dat zeker te gelden voor Groenewegen en TJV die de focus in de Giro volledig op Groenewegen hebben liggen. Beetje spreiding van de kansen met de Plus zou daarom welkom zijn.

tvm 18 juni 2020 om 12:41

Vreemde keuze bij Bora. Er zijn meer sprintkansen in de giro dan de Vuelta, dus kies je daar altijd voor Ackermann. Vuelta kent meer lastige aankomsten voor et type Sagan. Dan had hij ook nog de kasseiklassiekers kunnen rijden!

LB108 18 juni 2020 om 12:53

De belangrijkse Vlaanderen en Roubaix kan je niet rijden als je vuelta doet

Headlines

Materiaalzone

Populair